ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چگونه پشت فرمان خودرو درست بنشینیم؟ جگوار پاسخ می دهد [تماشا کنید]

بسیاری از ما عادت داریم حین رانندگی به هر شکل ممکن روی صندلی بنشینیم. اما آیا می دانستید که چنین کاری در بلند مدت باعث بروز مشکلات جسمانی شده و احتمال آسیب دیدگی را افزایش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بسیاری از ما عادت داریم حین رانندگی به هر شکل ممکن روی صندلی بنشینیم. اما آیا می دانستید که چنین کاری در بلند مدت باعث بروز مشکلات جسمانی شده و احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهد؟

کمپانی جگوار اخیرا ویدیویی را در کانال یوتیوبی خود منتشر کرده که در آن به جزئیات جالبی درباره نحوه نشستن صحیح پشت فرمان اشاره شده است. در این ویدیو فاکتورهای مختلفی که باعث راحتی و ایمنی راننده می شوند، به شکل گرافیکی تشریح شده اند.

jaguar-video-shows-proper-seating position (3)

به گفته دکتر استیو آیلی (Steve Iley) کارمند ارشد دپارتمان پزشکی جگوار، خارج کردن لوازم غیر ضروری از جیب ها اولین نکته ای است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند، زیرا این لوازم وضعیت نشستن را تحت تاثیر قرار می دهند. از آنجایی که در کابین خودروهای مدرن توجه ویژه ای به فضاسازی و ایجاد بخش های مختلف برای نگهداری از وسایل گوناگون می شود، می توان لوازم داخل جیب را در آنها گذاشت.

تماس کامل قسمت فوقانی بدن با پشتی صندلی و عمود بودن زاویه کمر نسبت به شاسی خودرو نکته دیگری است که پزشک جگوار بر آن تاکید کرده؛ همچنین مماس بودن سر با پشت سری هم جزو توصیه هایی است که رانندگان باید رعایت کنند. در صورت رعایت این توصیه، از اثر شلاقی و وارد شدن فشار شدید به گردن راننده پیشگیری خواهد شد. اثر شلاقی معمولا هنگام برخورد خودرویی دیگر از پشت به وجود می آید.

jaguar-video-shows-proper-seating position (2)

نحوه نشستن راننده پشت فرمان باید به گونه ای باشد، که هیچ فشاری به ران ها تحمیل نشود. زاویه اندک آرنج ها هنگام گرفتن فرمان و زانوها هنگام فشردن پدال ها تا انتها نکته دیگری است که دپارتمان پزشکی جگوار به آن اشاره کرده است.

علاوه بر موارد فوق، رانندگان باید طوری صندلی خود را تنظیم کنند که حین چرخش فرمان نیز شانه هایشان با پشتی تماس داشته و امکان تکیه دادن میسر باشد. در پایان دعوت می کنیم با تماشای ویدیوی زیر نحوه نشستن صحیح پشت فرمان را به شکلی گرافیکی و جذاب مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr.am in.m
    Mr.am in.m | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    دوستان البته این نشستن بله واسه همون اتومبیل های جگوار و دیگر خودروهایی مشابه اون هست وقتی صندلی خودروهایی ایرانی تمام مشکل اگر بصورت صحیح بخواهد کسی بنشیند دیسک کمر و هزاران مورد پیدا میکند پس ما باید برای جلوگیری از خستگی مرتبا درحال حرکات آکروبات در پشت فرمان باشیم

مطالب پیشنهادی