ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پی سی گیمینگ
تکنولوژی

اوریجین در Big O یک پی سی گیمینگ و تمام کنسول های بازی را کنار هم جمع می کند [تماشا کنید]

کمپانی اوریجین (Origin) که به ساخت کامپیوترهای گیمینگ شخصی سازی شده شهرت دارد، تولد ده سالگی خود را با ساخت دستگاهی خارق العاده جشن گرفته است. این دستگاه که «Big O» نام دارد هر سه ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

کمپانی اوریجین (Origin) که به ساخت کامپیوترهای گیمینگ شخصی سازی شده شهرت دارد، تولد ده سالگی خود را با ساخت دستگاهی خارق العاده جشن گرفته است. این دستگاه که «Big O» نام دارد هر سه کنسول بازی اصلی موجود در بازار را در یک بدنه کنار هم جمع کرده و یک پی سی گیمینگ بسیار قدرتمند نیز به آن ها اضافه کرده است. این پی سی به سخت افزاری مانند کارت گرافیک تایتان RTX و پردازنده اینتل Core i9-9900K مجهز شده است.

نسخه اول این پی سی گیمینگ ده سال پیش توسط اوریجین ساخته شده بود و متشکل از یک کامپیوتر گیمینگ و یک ایکس باکس 360 بود.

کمپانی اوریجین در این باره می گوید: «نام Big O یادآور پی سی گیمینگ شخصی سازی شده ما در سال 2009 است که یک پی سی بسیار قدرتمند را با ایکس باکس 360 ترکیب می کرد. نسخه 2019 این دستگاه یک ایکس باکس One X، پلی استیشن 4 پرو، نینتندو سوییچ و یک کامپیوتر گیمینگ فوق العاده قدرتمند را در شاسی دسکتاپ پرچمدار ما یعنی GENESIS دور هم جمع می کند.»

پی سی گیمینگ

Big O کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن را از بدنه شان جدا می کند و مادربورد آن ها را به شکل عمودی روی یک سمت شاسی قرار می دهد، و هردو آن ها را به وسیله یک سیستم خنک کننده مایع Cyrogenic خنک می کند. هر دو این کنسول ها به SSD دو ترابایتی سیگیت باراکودا مجهز شده اند.

از Big O تنها یک عدد ساخته شده است

سمت دیگر این شاسی توسط مادربورد MSI MEG Z390 GODLIKE اشغال شده که به پردازنده اینتل Core i9-9900K و کارت گرافیک انویدیا Titax RTX مجهز شده است. از دیگر مشخصات این کامپیوتر گیمینگ می توان به 64 گیکابایت رم Corsair Dominator Platinum، دو SSD دو ترابایتی NVMe سامسونگ 970 EVO و 14 ترابایت هارد دیسک سیگیت باراکودا برای ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد.

پی سی گیمینگ

جلوی این شاسی نیز به دکمه پاور و پورت ها مجهز شده و یک سوییچ HDMI در پایین آن مشخص می کند خروجی کدام وسیله به نمایشگر انتقال داده شود. در میانه این قسمت هم داک نینتندو سوییچ قرار دارد که جدا کردن کنسول نینتندو را ممکن می کند.

کمپانی اوریجین تنها نسخه ساخته شده از این پی سی گیمینگ را برای کانال یوتیوب Unbox Therapy فرستاده است. در این بسته پلاکی قرار دارد که رویش نوشته شده: «Big O مهارت و خلاقیت ما در ساخت کامپیوترهای گیمینگ را نشان می دهد. ما با افتخار آن را در اختیار شما و تیمتان قرار می دهیم تا به دنیا نشان داده شود.»

برخلاف مدل قبلی که 17 هزار دلار قیمت داشت، از این دستگاه تنها یک عدد ساخته شده و برای فروش عرضه نخواهد شد. به نظر شما ساخت چنین کنسولی چقدر هزینه خواهد داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۳ مرداد ۱۳۹۸

    هریک از کنسول هایی که درون کیس قرارداده شده است بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ قیمت دارد که با احتساب شخصی سازی های انجام شده در سیستم خنک سازی و قرار دادن حافظه ی ssd ، مجموع کنسول ها بیشتر از ۲۵۰۰ دلار خرج نداشته و بخش کامپیتری هم بین ۴ الی ۵ هزاردلار قیمت دارد، از نظر بنده چنین محصولی واقعا خلاقانه است و واقعا مشکل آنهایی را که به خاطر وجود بازی های انحصاری مجبورند cross platform gaming کارکنند را حل می کند اما بیشتر از ۱۰ هزار دلار واقعا نمی ارزد

  • .:KAHZAD:.
    .:KAHZAD:. | ۳ مرداد ۱۳۹۸

    اصن میشه اسم اینو کنسول و کامپیوتر گذاشت? یا هیبریدیه??

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۳ مرداد ۱۳۹۸

    این دیگه تهشه
    بالاتر از این نداریم
    فقط کافی بود یه وی ار هم اضافه میکردن دیگه چیزی نبود که نداشته باشه

مطالب پیشنهادی