ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

مسابقه درگ فولکس واگن I.D. R و مکلارن 720S در تاپ گیر [تماشا کنید]

مسابقات اتومبیلرانی مختلف قوانین خاص خود را دارند، از این رو تیم ها باید خودروهای خود را طوری آماده سازی کنند که با قوانین و محدودیت های موجود مغایرتی نداشته باشند. اما در این بین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

مسابقات اتومبیلرانی مختلف قوانین خاص خود را دارند، از این رو تیم ها باید خودروهای خود را طوری آماده سازی کنند که با قوانین و محدودیت های موجود مغایرتی نداشته باشند. اما در این بین یک مدل استثنایی به نام فولکس واگن I.D. R وجود دارد که در آن هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده و  هدف از توسعه آن ساخت بهترین ماشین مسابقه ای بوده است.

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، سوپر اتومبیل فولکس واگن I.D. R نیروی خود را از پیشرانه ای تمام الکتریکی دریافت می کند. این پیشرانه شامل دو موتور برقی بوده و در مجموع 680 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد. اگر چه این اعداد در مقایسه با برخی از سوپر اسپرت های امروزی چندان زیاد به نظر نمی رسد، اما به دلیل وزن کمتر از 1100 کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن I.D. R عالی بوده و شتاب آن دیوانه وار است.

مسابقه درگ

طبق کاتالوگ راکت زمینی فولکس واگن قادر است در عرض تنها 2.25 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ثانیه برساند، به همین خاطر آلمانی ها ادعا می کنند I.D. R سریع تر از اتومبیل های حاضر در مسابقات فرمول یک و فرمول E است.

I.D. R را می توان یک تمرین مهندسی و ابزاری قدرتمند برای بازاریابی فولکس واگن دانست

فولکس واگن I.D. R در سال 2019 و با شکستن رکورد رقابت های رالی پایکس پیک نام خود را بر سر زبان ها انداخت. این سوپر اتومبیل آلمانی در رقابت های مذکور توانست با ثبت زمان 7 دقیقه 57 ثانیه در مسیر پر پیچ و خم مربوطه، رکوردی خارق العاده ثبت کند. I.D. R با زمان 7 دقیقه و 38 ثانیه رکورددار مسیر کوهستان تیانمن چین هم لقب گرفته؛ همچنین باید گفت این خودرو با زمان 6 دقیقه و 5 ثانیه، سریع ترین اتومبیل برقی پیست معروف نوربرگ رینگ به شمار می رود.

مسابقه درگ

کریس هریس ژورنالیست معروف جهان خودرو و مجری کنونی تاپ گیر، در اپیزود اخیر این مجموعه برای ارزیابی توانمندی های فولکس واگن I.D R آن را در برابر مکلارن 720S قرار داده است. شاید بدانید که 720S یکی از سریع ترین ساخته های شرکت مکلارن بوده و توانسته در مسابقه درگ بسیاری از مدل های گران قیمت تر از خود را شکست دهد.

مسابقه درگ

نیروبخش مکلارن 720S یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو است که می تواند 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به سمت چرخ های عقب هدایت می شود. همانگونه که می بینید روی کاغذ شوالیه انگلیسی برتری هایی نسبت به رقیب آلمانی خود دارد، اما باید دید در مسابقه درگ وضعیت به چه شکل خواهد بود. برای اطلاع از این امر دعوت می کنیم ویدیوی ضمیمه شده را تماشا فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • habibibashir
    habibibashir | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    به نظر شما اگر درگ نیم مایل یا درگ در حال حرکت انجام بشه بازم نتیجه همین میشه؟این درگ سوگرایانه انجام شد.درگ کوتاه در حل سکون با خودروهای الکتریکی؟نتیجه معلومه نیاز به درگ نداره که.حالا هرچی باشه

مطالب پیشنهادی