ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوربین های جانبی مرسدس بنز آکتروس چگونه کار راننده را راحت تر می کنند؟ [تماشا کنید]

مرسدس بنز با رونمایی از آکتروس جدید نشان داد که دیگر علاقه ای به آینه های جانبی رایج نداشته و از این به بعد می خواهد کشنده های سنگین خود را با سیستم MirrorCam تولید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

مرسدس بنز با رونمایی از آکتروس جدید نشان داد که دیگر علاقه ای به آینه های جانبی رایج نداشته و از این به بعد می خواهد کشنده های سنگین خود را با سیستم MirrorCam تولید کند. این سیستم در تمامی نسخه های مختلف آکتروس به صورت استاندارد موجود بوده و شامل دوربین هایی است روی فریم سقف نصب می شوند. راننده می تواند تصاویر زنده این دوربین ها را روی نمایشگرهایی که روی ستون A خودرو قرار دارند، مشاهده کند.

دوربین های جانبی مرسدس بنز آکتروس

مرسدس بنز معتقد است استفاده از دوربین به جای آینه های شیشه ای رایج مزایای زیادی دارد. این دوربین ها به خاطر اندازه کوچک تر از یک سو دید به اطراف را بهبود می بخشند و از سوی دیگر به دلیل مقاومت کمتر در برابر جریان هوا باعث ارتقای ایرودینامیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت خودرو می شوند.

به لطف سیستم MirrorCam دید راننده آکتروس هنگام دور زدن در تقاطع ها یا انجام مانور در محیط های تنگ و باریک مسدود نمی شود و او می تواند همواره تا انتهای تریلی را به راحتی مشاهده کند.

در کنار موارد فوق باید گفت برخلاف آینه های شیشه ای که بخار گرفته یا کثیف می شوند، در دوربین ها به خاطر نصب در ارتفاعی بالاتر، حفاظت بهتر و داشتن پوششی مخصوص از چنین اتفاقاتی خبری نیست. بد نیست بدانید در صورتی که دما از 15 درجه سلسیوس پایین تر برود، گرم کن دوربین های آکتروس به طور خودکار وارد عمل شده و از بخار گرفتگی آنها جلوگیری می کند.

خودروساز اشتوتگارتی ادعا می کند دوربین های جانبی با بهبود ایرودینامیک آکتروس جدید، مصرف سوخت آن را تا 1.5 درصد کاهش می دهند. شاید برخی فکر کنند که عادت کردن یا کنترل این تکنولوژی برای راننده های با سابقه کمی سخت باشد، اما به گفته مرسدس بنز کار کردن با آن بسیار راحت بوده و رانندگان مشکل خاصی از بابت استفاده از سیستم MirrorCam نخواهند داشت.

به منظور نمایش نحوه عملکرد و مزایای سیستم MirrorCam، مرسدس بنز اخیرا ویدیویی منتشر کرده و به تشریح تکنولوژی جدید خود پرداخته است. چنانچه دوست دارید در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب نمایید، دعوت می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی