ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

پورشه 911 توربو 2021 معرفی شد؛ سوپر اسپرتی برای زندگی شهری [تماشا کنید]

پس از معرفی نسل جدید 911 در آذرماه 97، پورشه به تدریج اعضای این خانواده بسیار محبوب را گسترش داده و در بازه‌های زمانی مختلف از نسخه‌های جدید رونمایی کرده است. نسخه توربو تازه‌ترین عضوی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

پس از معرفی نسل جدید 911 در آذرماه 97، پورشه به تدریج اعضای این خانواده بسیار محبوب را گسترش داده و در بازه‌های زمانی مختلف از نسخه‌های جدید رونمایی کرده است. نسخه توربو تازه‌ترین عضوی است که به این خانواده اضافه شده تا به واسطه آن پورشه بتواند بیش از پیش طرفداران سرعت و هیجان را راضی نگه دارد.

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که نقطه قوت پورشه 911 توربو محسوب می‌شود. نیروبخش این خودرو یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر باکسر است که می‌تواند 572 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بد نیست بدانید این ارقام در مقایسه با نسل قبلی به ترتیب 32 و 40 واحد بیشتر هستند.

همانند 911 توربو S که اوایل امسال معرفی شد، در این نسخه هم وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را همان گیربکس هشت سرعته دو کلاچه PDK بر عهده دارد.

شتاب صفر تا صد 911 توربو 2.8 ثانیه اعلام شده است

پورشه 911 توربو با اتکا به مشخصاتی که ذکر کردیم، قادر است در عرض تنها 2.7 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند. این رقم در مقایسه با نسل قبل به اندازه 0.2 ثانیه بهبود پیدا کرده است. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم و فشردن پدال گاز تا انتها، این خودروی اسپرت آلمانی توانایی ثبت حداکثر سرعت 198 مایل (320 کیلومتر) در ساعت را دارد که همانند نسل پیشین است.

به طور کلی می‌توان گفت نسل جدید پورشه 911 توربو از لحاظ عملکرد با 911 توربو S نسل قبلی برابری می‌کند

در کنار ارتقای خروجی پیشرانه، 911 توربو 2021 از نظر شاسی نیز مورد بازنگری قرار گرفته و با دو نوع سیستم تعلیق قابل انتخاب است. در سیستم تعلیق استاندارد PASM بین چالاکی و راحتی سواری، تعادل بیشتری نسبت به گذشته ایجاد شده؛ افرادی که خواهان عملکرد سریع‌تر و بهتر در پیچ‌ها هستند، می‌توانند 911 توربو را با تعلیق PASM Sport انتخاب کنند. با انتخاب این سیستم تعلیق، ارتفاع خودو به اندازه 10 میلی‌متر کاهش می‌یابد.

همچون گذشته 911 توربو در دو اتاق کوپه و کانورتیبل موجود خواهد بود

دیگر آپشن جالب 911 توربو، سیستم کنترل داینامیک شاسی اختصاصی پورشه (موسوم به PDCC) است. این آپشن نقشی کلیدی در حفظ پایداری و پیشگیری از واژگونی خودرو ایفا می‌کند. سیستم اگزوز اسپرت و پکیج‌های Sport و Lightweight تکمیل‌کننده آپشن‌های 911 توربو 2021 هستند.

پورشه 911 توربوی جدید از بهینه‌سازی‌هایی که قبلا در نسخه توربو S شاهد بودیم، بهره‎مند شده است. پاسخ‌دهی بهتر فرمان که به لطف افزایش 1.65 اینچی عرض محور جلو و استفاده از تایرهای پهن‌تر 255/35 R20 حاصل شده، یکی از این موارد است. سیستم مدیریت چسبندگی پورشه (PTM) که نقش مدیریت انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد، دیگر مورد به ارث رسیده از نسخه توربو S است.

محور عقب 911 توربو 2021 که 0.39 اینچ عریض‌تر شده، به طور استاندارد فرمان‌پذیر است. تایرهای این محور از نوع 315/30 R21 انتخاب شده‌اند.

شرکت پورشه نسخه توربو از 911 را به روتورهای بزرگ‌تر ترمز تجهیز کرده تا قدرت توقف‌پذیری آن بهتر از قبل شود. در این بخش امکان سفارش ترمزهای کامپوزیت سرامیکی به عنوان یک آپشن وجود دارد.

از لحاظ نمای ظاهری، 911 توربو بسیار شبیه توربو S دیده می‌شود. در مقایسه با نسل پیشین گلگیرهای جلوی این نسل 1.8 اینچ و گلگیرهای عقب به اندازه 0.78 اینچ عریض‌تر شده‌اند.

چراغ‌های LED استاندارد با PDLS Plus، ایرودینامیک تطبیق‌پذیر از طریق فلاپ‌های ورودی هوا، اسپویلر فعال جلو و باله بزرگ عقب از خصوصیات ظاهری مشترک 911 توربو و توربو S به شمار می‌روند. شاخص‌ترین تفاوت این دو نسخه را می‌توان در نمای عقب مشاهده کرد، جایی که نسخه توربو دارای 4 خروجی اگزوز مربعی شکل و نسخه توربو S دارای دو خروجی اگزوز بیضوی بزرگ است.

و اما قیمت؛ علاقه‌مندان به نسخه کوپه از 911 توربو 2021 باید حداقل 170,800 دلار اندوخته بانکی داشته باشند؛ قیمت نسخه کابریوله (سقف بازشونده) هم از 183,600 دلار آغاز می‌شود. به این ارقام مبلغ 1,350 دلار بابت هزینه حمل و پردازش سفارش اضافه می‌گردد. در سرزمین مادری نسخه کوپه و کابریوله به ترتیب 180,811 و 194,035 یورو قیمت‌گذاری شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    این خبر ها رو چرا مینویسید ؟ به درد کی میخوره ؟ اونی که‌پول همچین ماشینی‌ رو داره خبرش رو هم داره .‌ اگر واسه اکثریت جامعه میخوای بنویسی از پراید بالاتر نرو

    • MOHAMMADmartin
      MOHAMMADmartin | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

      به جا تشکر از دیجیاتو که آمده این همه زحمت میکشه خبر پوشش میده انتقاد می‌کنی قرار نیست هرچی ساخته میشه منو تو بخریم و دنبال خبرش باشیم !

    • Arshia Varyani
      Arshia Varyani | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

      mitoni khabaro nakhoni !!
      tashakor faravan az tim zahmat keshe digiati ♡

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    سایپا سوپر اسپرتی ساخته برای روستایی به نام ایران خبرش پوشش بده خبر مرگش

مطالب پیشنهادی