ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آخرین اخطار FTC به مایکروسافت، سونی و نینتندو برای تغییر قوانین گارانتی محصولاتشان

«کمیسیون تجارت فدرال» (FTC) 30 روز به کمپانی های مایکروسافت، سونی و نینتندو فرصت داده تا قوانین مربوط به گارانتی محصولات خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است سایت مادربورد طبق قانون آزادی اطلاعات ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

«کمیسیون تجارت فدرال» (FTC) 30 روز به کمپانی های مایکروسافت، سونی و نینتندو فرصت داده تا قوانین مربوط به گارانتی محصولات خود را تغییر دهند.

لازم به ذکر است سایت مادربورد طبق قانون آزادی اطلاعات توانست نام کامل این شرکت ها را به دست آورد. جدا از کمپانی های ذکر شده، شرکت های اچ تی سی، ایسوس و هیوندا نیز چنین اخطاری دریافت کرده اند.

به عنوان مثال FTC به غیر قانونی بودن بند هایی همچون «مایکروسافت در صورت تعمیر ایکس باکس وان و لوازم جانبی آن توسط هر کمپانی دیگری مسئول نیست» اشاره کرده است. در ضمانت نامه محصولات نینتندو نیز آمده: «در صورت استفاده از محصولاتی که از جانب نینتندو تولید نشده یا مجوز رسمی ندارند، گارانتی باطل خواهد شد.»

طبق نامه کمیسیون تجارت فدرال، وجود بندی که در صورت برداشته شدن برچسب، گارانتی محصول باطل می شود، غیر قانونی شناخته شده و نه تنها این بند، بلکه تبصره باطل شدن گارانتی در صورت عدم استفاده از قطعات خود شرکت سازنده در تعمیر محصول نیز غیر قانونی است.

FTC
در ضمانت نامه هر سه کنسول سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بندهای غیر قانونی وجود دارد.

طبق مقررات قانون گارانتی، مشتریان مجبور به استفاده از شرکت های تعمیرات به رسمیت شناخته شده توسط کمپانی تولید کننده محصول نیستند. به گفته FTC در صورت تغییر قوانین در 30 روز آینده، مشکلی برای شرکت های ذکر شده پیش نخواهد آمد اما در غیر این صورت ممکن است اقدام قانونی علیه آن ها صورت گیرد.

باید منتظر ماند و دید که این کمپانی ها چه واکنشی نسبت به اخطار FTC نشان خواهند داد. بعد از گذشت یک هفته از ارسال این نامه، تنها کمپانی خودروسازی هیوندا قوانین گارانتی خود را تغییر داده است.

همان طور که می دانید، هر 3 کمپانی مایکروسافت، سونی و نینتندو هیچ نمایندگی معتبری در ایران ندارند. چه تجربه ای از تعمیر کنسول های خود دارید؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کاش یکی از همین مؤسسه ها تو ایران فعال بود ( سال حمایت از کالای باکیفیت ایرانی )

مطالب پیشنهادی