ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید فایرفاکس از پخش خودکار ویدیو و موسیقی جلوگیری می‌کند

همان طور که موزیلا وعده داده بود، در نسخه 66 فایرفاکس ویدیوهای تبلیغاتی و محتواهایی که به صورت خودکار در وبسایت ها پخش می شوند، به صورت پیش فرض بلاک خواهند شد و کاربر در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

همان طور که موزیلا وعده داده بود، در نسخه 66 فایرفاکس ویدیوهای تبلیغاتی و محتواهایی که به صورت خودکار در وبسایت ها پخش می شوند، به صورت پیش فرض بلاک خواهند شد و کاربر در زمینه پخش یا عدم پخش آنها مختار خواهد بود.

البته به گفته موزیلا، برخی از سایت ها همچنان به صورت خودکار ویدیوها را پخش می کنند اما صدای آنها قطع شده و گزینه پخش صدا باید توسط کاربر فعال شود. لازم به ذکر است که امکان تعریف وبسایت های استثنا در نسخه جدید وجود داشته تا کاربر بتواند از محتوای مورد علاقه خود راحت تر استفاده کند.

امکان جست و جو در تمام تب‌های باز به فایرفاکس 66 اضافه شده است

علاوه بر قابلیت بلاک کردن تبلیغات پر سر و صدا، موزیلا در فایرفاکس 66 یکی دیگر از مشکلات رایج مرور صفحات وب را هم حل کرده و حالا جلوی بالا و پایین شدن ناگهانی صفحه به دلیل دیر لود شدن تبلیغات را می گیرد. بدین ترتیب حتی اگر بارگذاری برخی محتواهای تصویری و تبلیغاتی بیشتر از حد معمول طول بکشد، صفحه اسکرول نشده و در قسمتی که کاربر انتخاب کرده، باقی می ماند.

فایرفاکس

در کنار موارد فوق، امکان جست و جو در تمام تب های باز نیز به فایرفاکس اضافه شده و پیدا کردن کلمات مورد نظر در حالت مرور خصوصی (Private) هم ممکن شده است. در ضمن در نسخه جدید فایرفاکس هشدارهای امنیتی نیز دستخوش تغییراتی شده اند تا کاربران راحت تر مفهوم آنها را دریافت کرده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

گفتنی است موزیلا با اضافه کردن قابلیت WebAuthen به نسخه جدید مرورگر خود، امکان پشتیبانی از Windows Hello را هم فراهم کرده که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از متدهای بیومتریک (اثر انگشت، تشخیص چهره، اسکن عنبیه و...) به وبسایت هایی که از چنین قابلیت هایی پشتیبانی می کنند، وارد شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی