ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده های ۸ هسته ای
تکنولوژی

رونمایی اینتل از پردازنده‌های ۸ هسته‌ای نسل نهم برای لپ‌تاپ‌ها

اینتل مجموعه ای از پردازنده های جدید را برای لپ تاپ های پریمیوم معرفی کرده که سرعت بالاتر و اتصال سریعتر را به ارمغان می آورند. این پردازنده های ۸ هسته ای نسل نهم از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۸

اینتل مجموعه ای از پردازنده های جدید را برای لپ تاپ های پریمیوم معرفی کرده که سرعت بالاتر و اتصال سریعتر را به ارمغان می آورند. این پردازنده های ۸ هسته ای نسل نهم از سری H با توان ۴۵ واتی همراه شده اند که در مقایسه با چیپ های ۱۵ واتی موجود در لپ تاپ های باریک، به مراتب قدرتمندتر بوده و توانایی اجرای پردازش های سنگین گیمینگ و رندر محتوا را دارند.

ستاره پردازنده های جدید Core i9-9980HK با کلاک توربوی ۵ گیگاهرتزی است که دستیابی به آن قبلا در چیپ های لپ تاپ میسر نبود. علاوه بر این پردازنده مذکور آنلاک است و حتی می توان به سرعت های بالاتر هم دست پیدا کرد. 9980HK مثل Core i9های قبلی از ۸ هسته و ۱۶ رشته بهره برده و کشی برابر با ۱۶ مگابایت دارد.  این پردازنده از آخرین کارت های شبکه Wi-Fi 6 با حداکثر سرعت ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند؛ هرچند هنوز به فرایند ۱۴ نانومتری مبتنی هستند. پردازنده های ۸ هسته ای

به گفته اینتل پردازنده های جدید نسبت به سخت افزار سه سال قبل ویرایش ویدیوهای 4K و نمایش گیم پلی را به ترتیب تا ۵۴ درصد و ۵۶ درصد سریعتر پردازش می کنند. چیپ های جدید از امروز به لپ تاپ های منتخب ایسر، ایسوس،دل، اچ‌پی، ریزر، لنوو و MSI راه می یابند.

این کمپانی همچنین تعداد پردازنده های نسل نهم دسکتاپ را به بیش از ۲۵ واحد رسانده که در سری های سلرون، پینتیوم گلد، Core i3, i5, i7 و  i9 قرار می گیرند. چیپ های نسل نهم برای نخستین بار به سری سلرون و پنتیوم گلد راه پیدا کرده اند و قطعا به افزایش توان کامپیوترهای اقتصادی کمک خواهند کرد. با توجه به افزایش سرسام آور قیمت سخت افزار در کشور این مساله برای کاربران ایرانی یک خبر خوش به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی