ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صنعت چیپست
تکنولوژی

پاسخ رسمی هواوی به گوگل: اکوسیستم نرم افزاری ما به رشد خودش ادامه می دهد

هواوی در واکنش به اقدام خصمانه شرکت های تکنولوژی آمریکایی و به خصوص گوگل، بیانیه ای رسمی را برای دیجیاتو ارسال کرده تا اوضاع را تا حدودی تشریح کند. در این بیانیه کوتاه که متن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۰

هواوی در واکنش به اقدام خصمانه شرکت های تکنولوژی آمریکایی و به خصوص گوگل، بیانیه ای رسمی را برای دیجیاتو ارسال کرده تا اوضاع را تا حدودی تشریح کند. در این بیانیه کوتاه که متن کاملش را در ادامه می خوانید، به نقش پررنگ غول تکنولوژی چین در توسعه اکوسیستم اندروید اشاره شده است:

هواوی سهم قابل توجهی در توسعه و رشد اندروید در سرتاسر جهان ایفا کرده است. ما به عنوان یکی از شرکای کلیدی اندروید، تلاش زیادی برای تقویت این پلتفرم اپن سورس داشته ایم تا اکوسیستمی سودمند را هم برای کاربران و هم برای صنعت فناوری توسعه دهیم.

هواوی ارائه آپدیت های امنیتی و خدمات پس از فروش را برای تمامی گوشی های هوشمند هواوی و آنر و همچنین تبلت های این دو برند ادامه می دهد، چه دستگاه هایی که تاکنون به فروش رسیده اند و چه آنهایی که در فروشگاه ها و انبارها موجودند.

اکوسیستم نرم افزاری ما به شکل ایمن به مسیر خودش ادامه می دهد تا بهترین تجربه ممکن را برای تمام کاربران در سطح جهان به ارمغان بیاورد.

همان طور که در خبرها خواندید، امروز شرکت گوگل بنا به درخواست دولت آمریکا، مجوز اندروید هواوی را لغو کرد و پس از آن دیگر شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند کوالکام و اینتل هم هرگونه فعالیت اقتصادی با شرکت چینی را متوقف کردند. البته گوگل کمی بعد اعلام کرد دستگاه های کنونی از پشتیبانی خارج نمی شوند و همچنان آپدیت های امنیتی یا دیگر سرویس های گوگل را دریافت خواهند کرد.

البته هواوی طی چند سال اخیر خودش را برای چنین شرایطی آماده کرده و به سمت استقلال از شرکت های آمریکایی، به خصوص گوگل و مایکروسافت پیش رفته است. آنها به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی خودشان برای جایگزینی اندروید هستند و احتمالاً بقای اکوسیستم نرم افزاری آنها به همین سیستم عامل داخلی وابسته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چیزی که این لا به لای این سیاست ها گم شد اینه دیجیاتو اونقدر بزرگ شده که شرکت های تکنولوژی براش بیانیه اختصاصی میدن مبارکه?

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    الان اين تو آینده ى اندرويد دولوپر ها هم خيلى تأثير ميزاره
    درسته؟!

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هر چند ساخت اکوسیستم ساده نیست ولی فکر میکنم هواوی موفق میشه

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ساخت یه اکوسیستم جدید ساده نیست
    اگر بود که ماکروسافت یا موزیلا یا سامسونگ یا بلکبری یا ... با اون همه تلاش موفق میشد
    هواوی هم فقط یه چی گفته از جنس همون حرفایی که نسل من کلی شنیدن مثل خودرو ملی مثل سیستم عامل ملی مثل هزار یک چیز اشغال که تهش یه اسم ملی بستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی