ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی AI:TRAIL Quattro معرفی شد؛ برداشتی فضایی از خودروهای آفرود آینده

چند روز پیش آئودی با انتشار یک تصویر مبهم، از معرفی کانسپتی جدید در آینده نزدیک خبر داده بود. حال با افتتاح نمایشگاه خودروی فرانکفورت، زمان موعود فرا رسیده و این کانسپت با نام AI:TRAIL ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

چند روز پیش آئودی با انتشار یک تصویر مبهم، از معرفی کانسپتی جدید در آینده نزدیک خبر داده بود. حال با افتتاح نمایشگاه خودروی فرانکفورت، زمان موعود فرا رسیده و این کانسپت با نام AI:TRAIL Quattro معرفی شده است.

0ed32d7e-audi-ai-trail-concept-01

مفهومی آئودی AI:TRAIL quattro یک طرح تحقیقاتی است که قصد دارد فاکتورهایی چون پیشرانه برقی، فناوری خودران و توانایی آفرود بالا را با هم ترکیب کند. این خودرو چهارمین عضو سری AI آئودی محسوب می شود. سری AI در سال 2017 با مدل آیکون (Aicon) پایه گذاری شد.

9cb053c8-audi-ai-trail-concept-08

جدیدترین کانسپت ارباب حلقه ها ظاهری کاملا متمایز و خاص داشته و می توان آن را شبیه یک خودروی ماه نورد توصیف کرد. احتمال می رود برخی از المان های بنیادین این خودرو پایه گذار زبان طراحی جدیدی برای شاسی بلندهای آتی آئودی باشند.

6827f517-audi-ai-trail-concept-19

بدنه کانسپت آئودی AI:TRAIL quattro اتاقک یک هلیکوپتر را در ذهن تداعی می کند، چرا که بخش زیادی از بدنه آن از پنل های شفاف و شیشه ای ساخته شده و راننده و دیگر سرنشینان دیدی همه جانبه به اطراف دارند.

47988033-audi-ai-trail-concept-16

برخلاف بسیاری از کانسپت های کنونی که معمولا به نمایشگرهای دیجیتال متعددی مجهز می شوند، در داشبورد AI:TRAIL quattro هیچ نمایشگری به چشم نمی خورد.

65b8fa76-audi-ai-trail-concept-35

در این خودرو وظیفه نمایش اطلاعات مورد نیاز، کنترل تجهیزات و مسیریابی بر عهده تلفن همراه هوشمند راننده گذاشته شده است. برای این کار، راننده باید تلفن همراه خود را در مکانی مخصوص که روی ستون فرمان تعبیه شده، قرار دهد. نبود نمایشگر به طراحان آئودی اجازه داده با پایین آوردن ارتفاع داشبورد، دید بهتری نسبت به جلوی خودرو فراهم کنند.

8efb0641-audi-ai-trail-concept-40

کانسپت AI:TRAIL quattro ابعادی مشابه کراس اوور آئودی Q3 دارد

از لحاظ ابعاد، AI:TRAIL quattro طولی برابر با 4.15 و عرضی برابر 2.15 متر دارد. این مفهومی پیشرفته 34 سانتی متر ارتفاع از سطح زمین داشته و روی رینگ های بزرگ 22 اینچی حرکت می کند. این رینگ ها با لاستیک های 33.5 اینچی مخصوص آفرود احاطه شده اند. با توجه به این مشخصات می توان گفت کانسپت آئودی از آب هایی به عمق بیش از نیم متر براحتی عبور می کند.

6d0acba1-audi-ai-trail-concept-12

اگر شما هم نگاهی دقیق تر به نمای ظاهری و دماغه خودرو داشته باشید، حتما متوجه نبود چراغ های اصلی در این بخش خواهید شد. این چراغ ها به زیر ستون A منتقل شده و می توانند هم بیرون خودرو و هم داخل کابین را روشن کنند. چراغ های عقب نیز کاربرد مشابهی دارند.

3771adcd-audi-ai-trail-concept-06

اما نکته بسیار جالب اینکه برای تامین روشنایی بیشتر، آئودی پنج پهپاد بدون روتور مجهز به چراغ های LED طراحی کرده است. این پهپادهای مثلثی شکل که توسط راننده قابل هدایت هستند، دارای المنت های ماتریکس LED بوده و برای روشن کردن مسیر مقابل یا اطراف خودرو کاربرد دارند. آشیانه این پهپادها روی سقف قرار داشته و هنگام قرار گرفتن درون آنها، باتری پهپادها شارژ می شود.

eeb0b883-audi-ai-trail-concept-02

علاوه بر چراغ های LED، پهپادهای آئودی به دوربین نیز مجهز بوده و می توانند تصاویر هوایی را از طریق وای فای به نمایشگر تلفن همراه موجود روی فرمان ارسال کنند.

89aa9717-audi-ai-trail-concept-09

وظیفه تامین نیروی آئودی AI:TRAIL quattro بر عهده پیشرانه ای تمام الکتریکی گذاشته شده است. این پیشرانه از چهار موتور برقی تشکیل شده و هر چرخ نیروی خود را از موتوری مستقل دریافت می کند، به همین جهت خبری از دیفرانسیل یا قفل دیفرانسیل نیست.

به گفته ژرمن ها، پیشرانه AI:TRAIL quattro در مجموع توانایی تولید 429 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن گشتاور را دارد و قادر است این مدل مفهومی را به نهایت سرعت 130 کیلومتر در ساعت برساند.

05548ee6-audi-ai-trail-concept-27

درباره شتاب و ظرفیت باتری این کانسپت هیجان انگیز اطلاعاتی منتشر نشده، اما آئودی مدعی است طبق استاندارد WLTP، در مسیرهای آسفالته امکان پیمایش مسافتی بین 400 الی 500 کیلومتر وجود دارد. این رقم در مسیرهای آفرود به 250 کیلومتر تقلیل می یابد. همچنین در مسیرهای آسفالته می توان هدایت مفهومی AI:TRAIL quattro را به سیستم های کامپیوتری سپرد، چرا که این خودرو از فناوری خودران سطح چهارم سود می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mahdi.St
    Mahdi.St | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    عاااااالی???????

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۱ شهریور ۱۳۹۸

    پس چرا خودروسازان داخلی ما، کانسپت مفهومی تولید نمیکنند!?

  • Mojtaba Rahmati
    Mojtaba Rahmati | ۲۱ شهریور ۱۳۹۸

    رفتم بهشت یدونه سفارش میدم.....

  • r.age
    r.age | ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

    ?چقد خوبهههههه

مطالب پیشنهادی