ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا با اتصال ۱۴۲ عکس کاوشگر استقامت، یک تصویر پانوراما از مریخ منتشر کرد

چند روز از فرود مریخ‌نورد استقامت روی سیاره سرخ می‌گذرد و این کاوشگر تا به امروز تصاویر زیادی از مریخ به زمین مخابره کرده. حالا ناسا با اتصال ۱۴۲ عکس این مریخ‌نورد، یک تصویر پانوراما ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

چند روز از فرود مریخ‌نورد استقامت روی سیاره سرخ می‌گذرد و این کاوشگر تا به امروز تصاویر زیادی از مریخ به زمین مخابره کرده. حالا ناسا با اتصال ۱۴۲ عکس این مریخ‌نورد، یک تصویر پانوراما جذاب از سیاره سرخ منتشر کرده است.

مریخ‌نورد استقامت به دنبال حیات در سیاره سرخ است و چنین ماموریتی را در دهانه «جیزرو» آغاز کرده. این کاوشگر که به تجهیزات زیادی مانند چندین دوربین مجهز شده، می‌تواند تصاویر باکیفیتی از مریخ بگیرد که ناسا اخیرا تصمیم گرفته با اتصال ۱۴۲ عکس آن به یکدیگر، یک تصویر پانوراما ۳۶۰ درجه عظیم را در اختیار علاقه‌مندان به فضانوردی قرار دهد.

ناسا به تازگی با انتشار این تصویر، از نمایش دهانه و صخره یک دلتا رودخانه باستانی در فاصله دور خبر داده. دهانه جیزرو به علت تاریخچه‌ای که در زمینه آب دارد، مرکز اصلی برای ماموریت استقامت محسوب می‌شود تا شاید بتواند در آن به نشانه‌هایی از زندگی میکروبی گذشته دست پیدا کند.

این تصویر پانوراما از اتصال ۱۴۲ عکس گرفته شده توسط سیستم دوربین دوگانه «Mastcam-Z» استقامت بدست آمده که دومین عکس پانوراما این مریخ‌نورد از زمان فرود روی سیاره سرخ محسوب می‌شود که البته کیفیت بالاتری نسبت به گذشته دارد.

به گفته ناسا، این سیستم دوربین به قابلیت‌های مختلفی از جمله فوکوس و زوم مجهز شده است:

«Mastcam-Z یک سیستم دوربین دوگانه است که به قابلیت زوم مجهز شده و به دوربین‌ها اجازه می‌دهد روی سوژه زوم و فوکوس کنند و همچنین ویدیوهای باکیفیت بگیرند. علاوه بر این، امکان ثبت تصاویر پانورامیک رنگی و سه بعدی از سطح مریخ هم وجود دارد.»

از زمان فرود استقامت روی مریخ، اطلاعات زیادی درباره آن منتشر شده. ناسا چندین روز پیش ویدیوی ۳ دقیقه‌ای فرود این مریخ‌نورد را منتشر کرد و پس از مدتی، پیام‌های پنهان در چتر نجات این کاوشگر هم برملا شدند. با این حال باید منتظر کشف حیات روی مریخ از سوی استقامت باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی