ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس راگ فون ۵ در سه نسخه معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۸ گیگابایت رم

ایسوس راگ فون ۵ (Asus ROG Phone 5) در سه مدل با طراحی جدید و قدرت فوق‌العاده معرفی شد. هر سه مدل از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ برخوردار بوده و نسخه آلتیمیت به ۱۸ گیگابایت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۴

ایسوس راگ فون ۵ (Asus ROG Phone 5) در سه مدل با طراحی جدید و قدرت فوق‌العاده معرفی شد. هر سه مدل از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ برخوردار بوده و نسخه آلتیمیت به ۱۸ گیگابایت رم مجهز شده است.

مدل استاندارد راگ فون ۵ در سه پیکربندی B, A و C معرفی شده که تفاوت اصلی بین آن‌ها به میزان حافظه رم بر می‌گردد. نسخه A با رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، B در پیکربندی ۸/۱۲۸ گیگابایت و C در دو مدل ۸/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ روانه بازار خواهد شد.

نسخه بعدی، راگ فون ۵ پرو است که در تنها با رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS به بازار عرضه می‌شود. راگ فون ۵ آلتیمیت که قدرتمندترین نسخه به شمار می‌رود، به ۱۸ گیگابایت رم و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی مجهز شده است. امکان سفارش این مدل با حافظه ۱ ترابایتی و یا ارتقا ظرفیت حافظه با کارت microSD وجود ندارد.

هر سه مدل به چیپست پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده و از باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی دو سلولی برخوردارند. تقسیم باتری به ایسوس اجازه داده تا مادربرد را به مرکز گوشی نزدیک‌تر کند که دو مزیت مهم به دنبال داشته است: نخست، خنک کننده AeroActive Cooler 5 به چیپست نزدیک‌تر شده و دوم، گرمای تولید شده کمترین تماس را با انگشتان خواهد داشت. مزیت بعدی پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی اعلام شده است.

همانند گذشته می‌توان از پورت USB-C لبه پایینی یا کناری موبایل برای شارژ استفاده کرد تا حین بازی کردن سیم مزاحم نباشد. علاوه بر این از پورت کناری می‌توان برای وصل کردن مانیتور HDMI، هدفون و یا وصل کردن فن AeroActive Cooler 5 استفاده کرد.

راگ فون ۵ از نمایشگر ۶.۷۸ اینچی AMOLED ساخت سامسونگ با روشنایی ۸۰۰ نیت برخوردار است که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی کرده و ۱۱۱ درصد از فضای رنگی DCI-P3 و ۱۵۱ درصد از گاموت رنگی sRGB را پوشش می‌دهد.

رزولوشن و نرخ تازه‌سازی به ترتیب + 1080p و ۱۴۴ هرتز (با زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه) بوده و دست نخورده باقی مانده‌اند، ولی نرخ نمونه‌برداری لمسی (Touch sampling rate) از ۲۷۰ هرتز به ۳۰۰ هرتز افزایش پیدا کرده است.

ایسوس می‌گوید تأخیر تاچ تنها ۲۴.۳ میلی ثانیه است. خبری از رفرش ریت متغیر نیست، اما نمایشگر می‌تواند با نرخ ۶۰، ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز عمل کرده و با فعال بودن Auto mode به طور خودکار و بسته به محتوا بین نرخ‌ها سوییچ می‌کند. نمایشگر توسط گوریلا گلس ویکتس محافظت شده و به لطف بهره مندی از پوششی خاص اجازه حرکت کردن انگشتان حتی در صورت عرق کردن را می‌دهد.

نسخه‌های پرو و آلتیمیت همراه با فن AeroActive Cooler 5 به دست خریدار می‌رسند. به گفته سازنده این فن در آزمایش‌ها دمای سطح گوشی را تا ۱۵ درجه و دمای چیپست را تا ۱۰ درجه سانتی سانتی گراد کاهش می‌دهد. خنک کننده دارای دو دکمه، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و پایه است. بدون وجود فن همچنان امکان استفاده از دکمه‌های اولتراسونیک AirTrigger 5 وجود دارد.

در صورتی که کاربر لوازم جانبی بیشتری بخواهد، کنترلر ROG Kunai 3 Gamepad با گوشی سازگار بوده و به کمک گیره ROG Clip می‌توان دسته ایکس باکس، استدیا یا پلی استیشن ۴ را به موبایل وصل کرد.

راگ فون ۵ از دوربین سه‌گانه متشکل از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Quad Bayer (سونی IMX686) با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و میدان دید ۱۲۵ درجه و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو برخوردار است. دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی Quad Bayer نیز در حاشیه بالای نمایشگر جا خوش کرده است. دوربین اصلی قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا 4K/60fps است.

راگ فون ۵ به دو اسپیکر در پنل جلو با آمپلی فایر Cirrus Logic CS35L45 مجهز شده که هر کدام ۲۱ درصد قدرت بیشتری نسبت به نسل قبل دارند. در صورتی که کاربر بخواهد از هدست یا اسپیکر بلوتوثی استفاده کند، کدک‌های AAC، LDAC و aptX Adaptive پشتیبانی می‌شوند.

مدل استاندارد، همانند مدل سال ۲۰۲۰، از نورپردازی RGB در قسمت لوگو بهره مند است. دو مدل دیگر اما به دو نمایشگر لمسی در پنل پشت به نام ROG Vision مجهز شده‌اند. مدل پرو نمایشگر رنگی PM-OLED و مدل آلتیمیت نمایشگر مونوکروم PM-OLED دارد. نمایشگرها قادر به نمایش المان های گرافیکی برای تماس‌ها، شارژ و بازی ها هستند.

راگ فون ۵ در سه مدل ۸/۱۲۸، ۱۲/۲۵۶ و ۱۶/۲۵۶ به ترتیب با قیمت ۸۰۰، ۹۰۰ و ۱۰۰۰ یورو به بازار عرضه می‌شود. مدل پرو با رم ۱۶ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۱۲۰۰ یورو و مدل آلتیمیت با رم ۱۸ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت به قیمت ۱۳۰۰ یورو روانه بازار خواهند شد. هر سه مدل با سیستم عامل اندروید ۱۱ به دست خریدار می‌رسند و می‌توان از بین رابط‌های ROG UI و Zen UI یکی را انتخاب کرد.

مدل پایه ایسوس ارگ فون ۵ از اواخر ماه جاری میلادی، مدل پرو از ماه آینده (آوریل) و مدل آلتیمیت از ماه مه روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hamid balali
    hamid balali | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

    هیولا نیس که گودزیلاست

  • HELL BOY
    HELL BOY | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

    بیشتر شبیه هیولاس تا گوشی،خوراک گیم????

مطالب پیشنهادی