ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیکاپ الکتریکی آلفا Wolf معرفی شد؛ ترکیبی جذاب از گذشته و آینده

استارتاپ آمریکایی آلفا موتور از محصولی جدید پرده‌برداری کرد. این خودرو Wolf (به معنای گرگ) نامگذاری شده و در دسته پیکاپ‌های الکتریکی کوچک جای می‌گیرد. مثل محصولات قبلی، با این مدل نیز آلفا موتور سعی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

استارتاپ آمریکایی آلفا موتور از محصولی جدید پرده‌برداری کرد. این خودرو Wolf (به معنای گرگ) نامگذاری شده و در دسته پیکاپ‌های الکتریکی کوچک جای می‌گیرد. مثل محصولات قبلی، با این مدل نیز آلفا موتور سعی کرده پلی بین گذشته و آینده ایجاد نموده و اتاق برگرفته از اتومبیل‌های قدیمی را با پیشرانه‌ای سبز ترکیب کند.

از لحاظ طراحی با اتومبیلی کاملا آشنا روبرو هستیم، چرا که Wolf در حقیقت نسخه پیکاپ از همان مدل Ace محسوب می‌شود. با توجه به بدنه جعبه‌ای شکل، Wolf پیکاپ‌های دهه 80 میلادی از جمله تویوتا SR5 را در ذهن تداعی می‌کند. این پیکاپ برقی 4,775mm طول، 1,930mm عرض و 1676mm متر عرض دارد، برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم طول، عرض و ارتفاع مدل پرطرفداری مثل تویوتا هایلوکس به ترتیب با 5330mm ، 1855mm و 1815mm برابر است.

پیکاپ الکتریکی آلفا Wolf

به گفته آلفا موتور، مشتریان می‌توانند این خودرو را با پک باتری 75 یا 85 کیلووات ساعتی سفارش دهند. بیشینه مسافت قابل پیمایش این پیکاپ جذاب 275 مایل (442 کیلومتر) اعلام شده است. این پیکاپ کوچک برقی توانایی کشش باری به وزن حداکثر 1360 کیلوگرم را دارا بوده و قادر است در عرض 6.2 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند.

قسمت بار Wolf طول و عرضی برابر با 1,651 در 1,498 میلی‌متر و عمقی برابر با 406 میلی‌متر دارد. با این ابعاد 34.5 فوت مکعب حجم (معادل 976 لیتر) در دسترس راننده قرار می‌گیرد. اگر این میزان فضا کافی نباشد، راننده می‌تواند روی صندوق جلو هم حساب باز کند

تصاویری که آلفا موتور از پیکاپ Wolf منتشر کرده، نشان می‌دهند امکان نصب پنل خورشیدی روی قسمت بار وجود دارد. هر چند اشاره مستقیمی به این امر نشده، اما پنل‌ مذکور باید وظیفه شارژ باتری در طول روز را بر عهده داشته باشد.

در داخل کابین هم Wolf مشابه با دیگر محصولات کمپانی طراحی شده است. در بخش میانی داشبورد ساده این خودرو، یک نمایشگر بزرگ عمودی که حالتی تبلت‌مانند دارد، به چشم می‌خورد. این نمایشگر برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت و کنترل تجهیزات مختلف کاربرد دارد. در پشت فرمان سه‌شاخه هم یک نمایشگر دیجیتال موظف است اطلاعات مورد نیاز راننده را به وی ارائه کند.

آلفا موتور می‌گوید خیال راننده و سرنشین Wolf از بابت شارژ لوازم الکترونیکی و قرار دادن لوازم گوناگون باید کاملا راحت باشد، چرا که پورت‌ها و محفظه‌های متعددی در جای جای کابین تعبیه شده است.

برای آلفا Wolf قیمت پایه‌ای برابر با 36 هزار دلار تعیین شده، در صورت سفارش تمامی آپشن‌ها این رقم تا 46 هزار دلار بالا می‌رود. بد نیست اشاره کنیم کوپه‌ شاسی‌بلند JAX که چندی پیش معرفی شد، بین 38 الی 48 هزار دلار قیمت دارد. کوپه ساده Ace هم با پرداخت 32 هزار دلار قابل خرید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    ???

مطالب پیشنهادی