ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویرجین گلکتیک از هواپیمای فضایی VSS Imagine رونمایی کرد [تماشا کنید]

شرکت گردشگری فضایی «ویرجین گلکتیک» هواپیمای فضایی جدیدی به نام «VSS Imagine» را معرفی کرده که اولین محصول از نسل آینده فضاپیماهای این کمپانی یعنی SpaceShip III محسوب می‌شود. معرفی این هواپیمای فضایی به ویرجین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۶

شرکت گردشگری فضایی «ویرجین گلکتیک» هواپیمای فضایی جدیدی به نام «VSS Imagine» را معرفی کرده که اولین محصول از نسل آینده فضاپیماهای این کمپانی یعنی SpaceShip III محسوب می‌شود.

معرفی این هواپیمای فضایی به ویرجین گلکتیک اجازه می‌دهد که یک محصول دیگر برای آزمایش داشته باشد. این کمپانی هم اکنون مراحل پایانی توسعه و آزمایش فضاپیمای «VSS Unity» را طی می‌کند.

فضاپیمای جدید این شرکت در مقایسه با SpaceShipTwo یا همان VSS Unity، قابلیت استفاده مجدد سریعتر دارد. ویرجین گلکتیک می‌خواهد در سال ۲۰۲۲ گردشگری فضایی خود را کلید بزند.

مدیرعامل این کمپانی، «Michael Colglazier» از کار روی دومین فضاپیمای سری SpaceShip III خبر داده:

«ما مراحل ساخت دومین فضاپیمای این سری یعنی «VSS Inspire» را آغاز کرده‌ایم.»

بطور عملی SpaceShip III تفاوتی با SpaceShipTwo یا VSS Unity ندارد، با این حال محصول جدید بطور ماژولار طراحی شده و انجام سریعتر پروازهای مجدد را ممکن می‌کند. برای مثال این کمپانی می‌تواند پنل‌های این فضاپیما را جدا کند.

اولین تست پرواز این هواپیما در تابستان سال جاری میلادی در تاسیسات «Spaceport America» این کمپانی در نیومکزیکو صورت می‌گیرد.

بهبودهای طراحی SpaceShip III در مقایسه با SpaceShipTwo از آمادگی ویرجین گلکتیک برای انجام پروازهای تجاری خبر می‌دهد، پروازهایی که در سال آینده میلادی آغاز خواهند شد.

ویرجین گلکتیک

وزن این فضاپیما در مقایسه با نسل قبلی کمتر است و طراحی کابین آن هم احتمالا کمی متفاوت با SpaceShipTwo خواهد بود. به گفته Colglazier، این کمپانی هرآنچه از پروازهای آزمایشی Unity یاد گرفته در فضاپیماهای SpaceShip III پیاده می‌کند.

پرواز آزمایشی بعدی SpaceShipTwo در ماه مه صورت می‌گیرد که البته چنین پروازی با چندین ماه تاخیر انجام می‌شود. این پرواز آزمایشی در دسامبر سال گذشته میلادی با شکست مواجه شد که طبق اعلام ویرجین گلکتیک، تداخل الکترومغناطیسی منجر به راه‌اندازی مجدد کامپیوتر پرواز شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی