ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعلام آمادگی ایران برای همکاری در پروژه‌های فضایی بین‌المللی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعلام آمادگی ایران برای پیوستن به دو پروژه فضایی بین المللیِ سامانه «پایش اپتیکی فضا» و «پلتفرم اشتراک داده های ماهواره ای» خبر داد. [digipullqoute place="right"]ایران روی اشتراک گذاری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعلام آمادگی ایران برای پیوستن به دو پروژه فضایی بین المللیِ سامانه «پایش اپتیکی فضا» و «پلتفرم اشتراک داده های ماهواره ای» خبر داد.

ایران روی اشتراک گذاری علمی بین کشورها حساب ویژه ای باز کرده است

«محمدجواد آذری جهرمی» تلاش اَپسکو (سازمان فضایی آسیا و اقیانوسیه) را در اشتراک گذاری فعالیت های علمی و آموزشی کشورهای مختلف، بسیار ازشمند تلقی کرد. وی اذعان داشت که ایران حساب ویژه‌ای روی اشتراک گذاری باز کرده چراکه این عمل باعث صرفه جویی در هزینه ها و افزایش اطلاعات کشورها می شود.

وزیر ۳۶ ساله به عضویت ایران در اَپسکو از ابتدای تأسیس آن اشاره نمود و گفت:

«ما آماده هستیم با پیوستن به پروژه APOSOS (سامانه پایش اپتیکی فضا)، امنیت فضایی کشور خود را افزایش دهیم و با این پروژه بتوانیم ماهواره‌ها و اجرام فضایی که با امواج فرکانسی غیر قابل پایش نیستند را رصد کنیم. با شرایط ویژه‌ای که کشورهای همسایه و منطقه ما دارند، اشتراک گذاری اطلاعات ماهواره‌ای و پوشش کامل نسبت به فضای بالای کشور، برای ما اهمیت دارد. البته در این پروژه تلسکوپی در ایران نصب شده و اطلاعات را دریافت و ارسال کرده و همچنین از اطلاعات کشورهای دیگر نیز استفاده می کنیم.»

این پروژه‌ با کمک‌رسانی هنگام حوادث طبیعی باعث ذخیره منابع مالی می‌شود

او همچنین با توجه به اینکه کشورهای عضو اپسکو درسوانح طبیعی جهان سهم بیشتری دارند، از پروژه DSSP (پلتفرم اشتراک داده ها) نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌هایی که ایران آمادگی همکاری در آن را دارد نام برد و خاطر نشان کرد که این پروژه یکی از برنامه‌هایی است که با کمک رسانی در حوادثی مانند سیل و زلزله باعث ذخیره منابع مالی می شود.

از صحبت‌های وزیر ارتباطات می‌توان اینگونه برداشت نمود که ایران آمادگی دارد با همکاری در این پروژه‌های فضاییِ بین‌المللی به شرایط مناسب‌تری در حوزه فناوری ماهواره‌ها برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    خنده‌دارترین خبری بود که تو این ده سال خوندم! :)))))
    نمیگم شدنی نیس ولی احتمالاً تا اینا بیان تکون بخورن نسل انسانیان منقرض شده...
    راستی یه خبرم از ماهواره هایی بذارین که چن سال پیش فرستادن فضا!!! هنوز تو مدارن یا تبدیل به زباله فضایی شدن!؟

  • mohamad seraj
    mohamad seraj | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    کشورای دیگه و اکثر مردم خودمون بهتون میخندن وقتی از یطرف میرین راهپیمایی و مرگ بر میگین و از طرف دیگه میگین بیاین با هم مشارکت کنیم (جهت اطلاتون کشورهای آسیایی هم غرب گرا هستن? )

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    مستقل از اینکه گذشته اش چی بوده و چند درصد این حرفها عملی میشه همین که اینقدری پویا هست که رو زمینه های مختلف فک میکنه دمش گرم همین هم نبود تا قبل ایشون

    دارم طرفداری نمیکنم فقط میگم از قیمت اینترنت و فیلتر شبکه های اجتماعی ارتباط با دنیا تو زمینه های فناوری بالا قبلا حتی صحبتش هم نمیشد یا خیلی کم الان هر روز هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی