ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟

امروز نشست خبری ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نام همگرا برگزار شد. از قول این نهاد، همگرا مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی هستند که منتج به حمایت‌های مشخص از تولیدکنندگان بازی‌های ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۰۰:۳۰

امروز نشست خبری ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نام همگرا برگزار شد. از قول این نهاد، همگرا مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی هستند که منتج به حمایت‌های مشخص از تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی ایرانی می‌شود.

حمایت از بازی‌سازان یکی از وظایف اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متوالی ویدیو گیم در کشور است. طی سال‌های اخیر این بنیاد ملی بازی‌ها با استفاده از روش‌های متعددی از بازی‌سازان حمایت کرده که قرار است همه آن‌ها تحت ساختار همگرا یک دست شوند.

طبق گفته‌های حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها حمایت‌های همگرا نه از یک محصول خاص بلکه مختص به تیم یا شرکت بازی‌سازی خواهد بود که اثر مثبت ساختارمند‌تری را روی آینده بازی‌سازی در داخل کشور خواهد گذاشت. جدا از مورد ذکر شده،‌ کمک به یک محصول خاص شک در مورد دخالت بنیاد ملی بازی‌ها در مورد آن عنوان را به وجود می‌آورد که به گفته کریمی با ساختار حمایت از تیم به جای حمایت از بازی در همگرا، این مشکل هم رفع خواهد شد.

تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی برای بهره‌مند شدن از حمایت‌های همگرا در المان‌هایی نظیر «شاخص کیفیت بازی»، «شاخص توانمندی تیم/شرکت»، «شاخص‌های فرهنگی بازی» و «شاخص‌های همکاری شبکه‌ای» سنجیده خواهند شد که هر کدام از آن‌ها به ترتیب 49، 30، 10 و 11 درصد ارزیابی در نتیجه نهایی تاثیر خواهند داشت.

همگرا

از این نکته‌ هم نباید غافل شد که بر اساس اعلام مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها، شرکت‌های بزرگ‌ هم حتی با وجود گردش مالی بالا نیز می‌توانند از همگرا استفاده کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. او برای مثال به دریافت حمایت از سمت سوپرسل به عنوان سازنده بازی‌هایی همچون Clash of Clans و Clash Royale حتی پس از موفقیت‌های بزرگش اشاره کرد.

با در نظر گرفتن این موارد، به گفته متین ایزدی، معاونت حمایت در بنیاد ملی بازی‌ها، 74 تیم و 34 شرکت در این ساختار حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آن‌ها 33 تیم و 23 شرکت از فیلتر دبیرخانه عبور کرده ‌اند.

چه تیم‌هایی که تا کنون مجاز به استفاده از حمایت‌های همگرا شده‌اند و چه آن‌هایی که در ادامه به این ساختار حمایتی اضافه خواهند شد، در چند سطح دسته‌بندی شده و بر اساس امتیازاتی که دریافت می‌کنند، میزان حمایت متفاوتی را دریافت خواهند نمود.

در کل، حمایت‌های همگرا شامل مواردی مثل «پرداخت درصد تشویقی به ازای فروش»، «تبلیغات، بازاریابی و توسعه بازار»، «تامین، آموزش و ارتقای نیروی انسانی»، «توسعه و تسریع فرایند رشد و ارتقا»، «تامین زیرساخت، تجهیزات، امکانات و محل استقرار»، «تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری» و «خدمات پشتیبانی، آزمون در تولید و نشر بازی» می‌شوند.

در حال حاضر و طبق اعلام بنیاد ملی بازی های رایانه‌‌ای این نهاد بودجه ۱ میلیارد تومانی برای همگرا در نظر گرفته که قصد افزایش آن به ۲ میلیارد تومان طی آینده‌ای نزدیک را دارد. یکی از منابع تامین هزینه‌های همگرا دریافت عوارض از بازی‌های خارجی محسوب می‌شود که ظاهرا شامل بازی‌های کنسولی نخواهد شد.

در نهایت برای دریافت جزییات بیشتر از ساختار همگرا و ثبت‌نام در آن‌ می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    وضعیت بازیها داغون، وضعیت اینترنت داغون، وضعیت پینگ داغون، اونوقت حمایت از بازیسازان! پارادوکس عجیبیه

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    آره اونقدر شفاف میشه که کسی نمیتونه ببینتش?

مطالب پیشنهادی