ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رییس سامسونگ الکترونیکس
تکنولوژی

پسر در انتظار برای جانشینی پدر؛ چشم ها به تغییر رییس سامسونگ الکترونیکس

رییس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس بعد از یک حمله قلبی، اکنون در بیمارستان سئول وضع باثباتی دارد. آقای لی کان-هی که شرکت را از زوال دهه ۸۰ میلادی تا پادشاهی امروز در دنیای تکنولوژی هدایت ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۰

رییس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس بعد از یک حمله قلبی، اکنون در بیمارستان سئول وضع باثباتی دارد. آقای لی کان-هی که شرکت را از زوال دهه ۸۰ میلادی تا پادشاهی امروز در دنیای تکنولوژی هدایت کرده، اکنون بعد از عمل جراحی بدون نیاز به دستگاه، تنفس عادی را از سر گرفته.

سخنگویان رسمی سامسونگ خبر داده اند که با وجود این مشکل که به یکشنبه بر می گردد، خللی در وضع شرکت به وجود نیامده و رییس بزرگ دارد بعد از این آنفارکتوس قلبی دوران نقاهتش را به آرامی می گذراند. آقای لی کان-هی ۷۲ ساله است و حتی قبل از این حمله قلبی هم سوالات زیادی درباره جانشین او وجود داشته.

از مدت ها قبل برای جانشینی آقای هی از پسر ۴۵ ساله اش لی جائه-یونگ (مشهور به جِی وای. لی) نام می برند، او که تا سال ۲۰۱۲ به عنوان مدیر عملیات های سامسونگ الکترونیکس مشغول به فعالیت بود و از آن موقع نایب رییس پدرش در هیئت مدیره است، زبان انگلیسی و ژاپنی را سلیس صحبت می کند و از چهره های بین المللی سامسونگ به شمار می رود.

رییس سامسونگ
لی جائه-یونگ مشهور به جِی وای. لی، رییس احتمالی سامسونگ الکترونیکس در آینده

در کلان شرکت های کره جنوبی که توسط خانواده های قدرتمند اداره می شوند، رسم بر این است که ریاست نسل به نسل منتقل شود و خود آقای لی کان-هی نیز بعد از فوت پدرش، لی بیونگ-چول به این مقام رسیده. البته او در حال حاضر نقش برجسته ای در عملیات های روزانه شرکت ندارد و ۳ مدیرعامل زیر دستش این وظایف را ایفا می کنند. با این حال تصمیم گیری های نهایی به خصوص در مسائل استراتژیک به او نسبت داده می شود.

با اینکه جِی وای. لی سِمت عملیاتی ندارد، اما گفته می شود برخی کارهای کلان که از عهده مدیران ارشد سامسونگ ساخته نیست، توسط او گره گشایی می شود و به عنوان شخصیتی در سایه، بیش از آنچه مردم تصور می کنند در پیش برد امور نقش دارد. علاوه بر این، چهره سرشناسش باعث شده در امور بین المللی هم حضور داشته باشد، طوری که در بین اولین ملاقات کنندگان با مدیرعامل گوگل، لری پیج بود که سال گذشته به دعوت مقامات کره جنوبی به این کشور سفر کرد.

بعضی افراد در توانایی های آقای جِی وای. لی شک و تردید راه می دهند، او را فاقد رزومه برجسته در نقش یک مدیر کل می دانند و سپردن بزرگ ترین گروه تجاری تکنولوژیک دنیا به او را کاری قلمداد می کنند. با این حال هیچ کس منکر جدیت و تعهدش به کار نیست. ایده های برجسته و راه حل های نو برای مشکلات، در کنار پاسخ دادن دیر به برخی ایمیل ها و دلبستگی به گلف و اسب سواری، از او چهره جالبی ساخته.

فشار برای تکرار موفقیت های پدر، تا مدت ها بر دوش آقای لی که ثروت شخصی اش ۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود، حس خواهد شد. او در حال حاضر ۱۱ درصد از Samsung SDS به ارزش ۱ میلیارد دلار را صاحب است؛ شاخه تکنولوژی اطلاعات گروه تجاری سامسونگ، که هنوز سهامی عام نشده ولی طبق شنیده ها نقش برجسته ای در نقشه های آینده سامسونگ برای «اینترنت چیزها» (Internet of Things) خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • مشت قربونعلی
    مشت قربونعلی | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    کره ای ها دارن توی باتلاقی می افتن که بعضی از شرکتهای ژاپنی که مدیریت موروثی رو اجرا کرده بودن افتادند مثل شرکت سونی که پسر اکیو موریتا رو رییس کردن و کلی گند زد و یا شرکت تویوتا که پسر ساکشی تویودا که الان رییسه و حقوق خونده که اولین ضرر تاریخی تویوتا رو رقم زد یعنی ضرر کلمه ناآشنایی برای تویوتا بود درکل تاریخ شرکت به دلیل تولید بهنگام و بینظیرش.شرکتهایی نظیر سانیو و آیوا هم ورشکست شدند به همین دلیل.در عوض شرکتهای شایسته پرور نظیر کنون،هوندا،هیتاچی و توشیبا به همچنین مشکلی بر نخوردند

  • saeed
    saeed | ۱۲ مهر ۱۳۹۳

    پسرش بهتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی