ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیلبورد روی ماه
تکنولوژی

این اولین بیلبورد روی ماه است

شرکت Otsuka، نوشیدنی ساز ژاپنی، قصد دارد یک قوطی نوشابه ۱ کیلوگرمی از جنس تیتانیوم را به ماه بفرستد. این قوطی که با دیزاین اختصاصی اش حاوی نوشیدنی انرژی زای Pocari Sweat است، یک مرز جدید ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

شرکت Otsuka، نوشیدنی ساز ژاپنی، قصد دارد یک قوطی نوشابه ۱ کیلوگرمی از جنس تیتانیوم را به ماه بفرستد. این قوطی که با دیزاین اختصاصی اش حاوی نوشیدنی انرژی زای Pocari Sweat است، یک مرز جدید را برای نسل بشر تعریف می کند: اولین محصولی که با مقاصد تبلیغاتی بر سطح ماه فرود خواهد آمد.

این قوطی در اکتبر ۲۰۱۵ و در یک عملیات اختصاصی فرود بر سطح ماه به بیرون از زمین ارسال خواهد شد. اوتساکا می گوید امیدش این است که با این قوطی نوشابه، افراد نوجوان و جوان را ترغیب کند تا فضانورد شوند، و شاید با کلید آرزوها تا ۳۸۰ هزار کیلومتر دور از زمین سفر کنند و نوشیدنی داخل قوطی را سر بکشند.

قرار است کپسول حاوی این قوطی توسط یک موشک فالکن ۹ که توسط شرکت SpaceX متعلق به ایلان ماسک (Elon Musk) ساخته شده، به ماه پرتاب شود. فالکن ۹ تاکنون سفرهای موفقی را به ایستگاه فضایی بین المللی داشته ولی این عملیات خاص، می تواند اولین مرزشکنی آن به نزدیکی ماه باشد.

بعد از اینکه فالکن ۹ در یک سفر ۴ و نیم روزه و به لطف شتابدهنده های مرحله دوم خود به ماه رسید، این قوطی تیتانیومی با مارک Sweat توسط سفینه Griffin ساخت شرکت Astrobotic روی ماه خواهد نشست. البته شرکت استروباتیک هدف دیگری هم از شرکت در این پروژه دارد و آن دریافت جایزه ۲۰ میلیون دلاری گوگل یعنی Lunar X با ارسال دستگاهی با قابلیت حرکت ۵۰۰ متری بر روی ماه و ارسال تصاویر با کیفیت به زمین است.

علاوه بر نوشیدنی Pocari آرزوهای بچه های آسیایی که به شکل نامه برای شرکت Otsuka ارسال شده هم در این قوطی تیتانیومی خواهد بود.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه شوید و عکس ها و توضیحات بیشتر درباره این عملیات جذاب را ببینید و بخوانید.

این قوطی تیتانیومی توسط شرکت سنگاپوری Astroscale ساخته شده و تنها می تواند توسط کلید آرزوها باز شود که شرکت Otsuka بیشتر آنها را به بچه های عاشق فضا خواهد داد و ۱۰ تا را در مقر خود نگه خواهد داشت.
این قوطی تیتانیومی توسط شرکت سنگاپوری Astroscale ساخته شده و تنها می تواند توسط کلیدهای آرزو باز شود که شرکت Otsuka بیشتر آنها را به بچه های عاشق فضا خواهد داد و ۱۰ تا را هم در مقر خود نگه خواهد داشت.
Otsuka می گوید این قوطی سمبلی از نوشیدنی باارزش این شرکت در هستی خواهد بود. با این حال نمی شود این دیدگاه را رد کرد که تصویر منظره بالا، چه غلبه انسان به فضا تعبیر شود، چه خط پایانی جدید بر سرمایه داری، آزار دهنده است.
Otsuka می گوید این قوطی سمبلی از نوشیدنی باارزش این شرکت خواهد بود. با این حال نمی شود این دیدگاه را رد کرد که منظره بالا، چه غلبه انسان بر فضا تعبیر شود، چه مرزی جدید برای سرمایه داری، آزار دهنده است.
راکت های فالکن ۹ شرکت اسپیس اکس، مسافران گاه به گاه فضا هستند که یک مجموعه عملیات موفق را به پایان رسانده اند. طوری دیزاین شده اند که قابل استفاده مجدد باشند، البته جدیدترین تلاش شرکت با فرود راکت در دریای طوفانی و گم شدن آن پایان یافت.
راکت های فالکن ۹ شرکت اسپیس اکس، مسافران گاه به گاه فضا هستند که یک مجموعه عملیات موفق را به پایان رسانده اند. طوری دیزاین شده اند که قابل استفاده مجدد باشند، البته جدیدترین تلاش شرکت با فرود راکت در دریای طوفانی و گم شدن آن پایان یافت.
سفینه فرود آینده شرکت Astrobotic با نام Griffin، بخش پایانی ماموریت را انجام می دهد و می تواند محموله هایی تا ۲۶۰ کیلوگرم را به مقصد برساند. خطای فرود آن تنها ۱۰۰ متر است و برای این ماموریت، منطقه ای مشهور به "دریاچه مرگ" بر سطح ماه به عنوان محل فرود در نظر گرفته شده.
سفینه فرود آینده شرکت Astrobotic با نام Griffin، بخش پایانی ماموریت را انجام می دهد و می تواند محموله هایی تا ۲۶۰ کیلوگرم را به مقصد برساند. خطای فرود آن تنها ۱۰۰ متر است که برای این ماموریت، در منطقه ای مشهور به "دریاچه مرگ" صورت خواهد پذیرفت.
شاید Pocari Sweat اولین نوشیدنی تاریخ باشد که سطح ماه را لمس می کند ولی اولین برندی که با اهداف تبلیغاتی از ماموریت های فضایی استفاده کرد، نیست. برندی مانند Tang در گذشته به عنوان نوشیدنی منتخب ناسا برای فضانوردان انتخاب شده بود که این به بالا رفتن فروش آن کمک کرد.
شاید Pocari Sweat اولین نوشیدنی تاریخ باشد که سطح ماه را لمس می کند ولی اولین برندی که با اهداف تبلیغاتی از ماموریت های فضایی استفاده کرد، نیست. برندی مانند Tang در گذشته به عنوان نوشیدنی منتخب ناسا برای فضانوردان انتخاب شده بود که به فروش بیشتر آن کمک کرد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • سپنتا
    سپنتا | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    ای خداااا ای فلک...

  • m.r.p
    m.r.p | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    امیدوارم برو بچه های کرمونی هم حالشون خوب باشه!! ای کاش میشد همون نارجی رو پس بگیرین و یجوری حل بشه ولی با این حال همین ک بازم لطف کردیدو سایت جدبد راه انداختید ممنونیم

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

    چه کارایی میکنن این شرکتا مقض ادم سوت میکشه ...

  • سینا (یه کاربر سابق نارنجی)
    سینا (یه کاربر سابق نارنجی) | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

    فردا سامی از هر گوشیش ور میداره یکی یه مدل میفرسته ماه برا تبلیغ بعدم ماه هم آلوده میشه از تعداد بی ماری پلاستیک بی خاصیت!!
    خخخ
    :))

  • poria
    poria | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

    این جوری پیش بره پس فردا یه دوتا رفته گر هم ساعت باید بفرستیم ماه آشغالارو جمع کنن بیان هر شب...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی