ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودرو بدون راننده گوگل ۶ سال دیگر آماده خواهد شد

یکی از پروژه های هیجان انگیزی که گوگل در طول سالیان اخیر مشغول کار بر روی آن بوده، خودرو های بدون راننده هستند. با وجود اینکه گوگل نمونه های متعددی از این خودرو تا به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۴

یکی از پروژه های هیجان انگیزی که گوگل در طول سالیان اخیر مشغول کار بر روی آن بوده، خودرو های بدون راننده هستند. با وجود اینکه گوگل نمونه های متعددی از این خودرو تا به حال به معرض نمایش گذاشته، اما طبق شواهد هنوز تا رسیدن آن به دست مصرف کننده راه بسیاری باقی مانده است.

کریس آرمسن مدیر پروژه خودرو های بدون راننده گوگل، در اظهار نظری می گوید این وسایل حمل و نقل بی نظیر حدود ۶ سال دیگر نیاز به کار دارند و در حال حاضر کارشناسان گوگل مشغول برنامه ریزی هستند تا به بهترین نحو ممکن خودرو را در بازار عرضه کنند.

به گفته آرمسن، گوگل هنوز تصمیم نگرفته است که آیا خودش می خواهد خودرویی منحصر به فرد را تولید نماید و یا اینکه نرم افزار و سیستم عاملی که ساخته است را در اختیار خودرو سازان قرار دهد. آرمسن اضافه می کند که گوگل تا به حال با خودرو سازان زیادی صحبت کرده ولی هنوز به نتیجه مشخصی دست نیافته.

google-self-driving-car-brin-page-schmidt_digiato

سرگی برین، مؤسس گوگل، حدود یک سال و نیم پیش اعلام کرده بود که خودروهای بدون راننده گوگل، ۵ سال دیگر آماده می شوند، اما اکنون مدیر این پروژه از یک بازه ۶ ساله خبر می دهد که این خود نمایانگر آن است که فرآیند آماده سازی چنین خودروهایی حتی برای گوگل هم یک پروژه دشوار به حساب می آید.

خودروهای گوگل از لحاظ ظاهری درست شبیه به ماشین های معمولی هستند با این تفاوت که از سنسورهای متعددی بهره می برند و سیستم نقشه آن ها به صورت لحظه ای موقعیت را اعلام می نماید تا سیستم متوجه شود که چه مسیری را باید طی کند.

google-x

این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ کلید خورد و به عنوان بخشی از واحد Google X معرفی گشت. Google X دپارتمانی در شرکت گوگل است که بر روی پروژه هایی با ریسک بالا و نوآوری هایی در بازه های زمانی طولانی کار می کند. در حالی که برخی از سهامداران نگران گسترش پروژه های این بخش و هزینه های آن هستند، بسیاری دیگر معتقدند که این قبیل پروژه ها می تواند بازار های جدیدی را بر روی گوگل بگشاید.

آرمسن می گوید خودروهای بدون راننده گوگل هم اکنون بسیار گران هستند. یکی از دلایل اصلی این موضوع سنسور خاصی است که در این ماشین به کار گرفته شده. این سنسور توسط شرکتی در سیلیکون ولی به نام Velodyne ساخته می شود و در حال حاضر سالانه تنها ۱۵۰ عدد از آن به مرحله تولید می رسد. آرمسن اضافه می کند در صورتی که این سنسور به تولید انبوه برسد، از قیمت آن نیز کاسته خواهد شد.

Volvo-self-driving-car_digiato

گوگل در حال حاضر مشغول انجام آزمایشات بسیار بر روی خودروهای بدون راننده خود است و آن ها را در شهر های متعددی به کار گرفته. یکی از مسئولین این آزمایشات توضیح می دهد که ماشین پشت تمام چراغ قرمز ها توقف می کند و حتی سرعتش را قبل از خطوط عابر پایین می آورد. در شرایط بارانی خودرو از راننده می خواهد که خودش کنترل فرمان را به دست بگیرد و البته هنوز این ماشین امتحان خود را در شرایط برفی پس نداده است.

شما در مورد خودرو بدون راننده گوگل چه نظری دارید؟ آیا حاضر هستید جان خود را به دست یک سیستم اتوماتیک بسپارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    خدایی دست گوگل درد نکنه که دره همچین کاری میکنه فقط اخرش پول همه ی این سالها رو نگیره مثل گوگل گلاس که 80دلار هزینش شده داره 1500تا میگیره

  • امیر
    امیر | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    جز اینکه بگم هر روز میرفتم سایت نارنجی و به امید اینکه شاید این سایت دوباره راه انداری بشه خیلی امیدوار بودم ....تا اینکه گفتن بچه های نارنجی نو این سایت دور هم جمع شدن ه شروع به کار کردن.شاید این بهترین خبر ممکن بود که بعد از یک مدت طولانی شنیدم . ایشالا تو همه زمینه ها موفق باشین <3

  • mohsen
    mohsen | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    خیلی خوشحالم ک نارنجی دوباره راه افتاده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی