ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفت روش برای بهبود سلامت روانی

استرس هایی که در روز تجربه می کنیم، به مرور زندگی را به کام ما تلخ می کند. بی آنکه متوجه شویم ترافیک، محیط کار، فشار درس ها و صد ها مورد دیگر ذهن ما ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۹

استرس هایی که در روز تجربه می کنیم، به مرور زندگی را به کام ما تلخ می کند. بی آنکه متوجه شویم ترافیک، محیط کار، فشار درس ها و صد ها مورد دیگر ذهن ما را به خود درگیر می کند و باعث می شود تا نتوانیم از روزهای خود لذتی که باید و شاید را ببریم. روزهایی که به هر حال در زندگی محدود هستند و زمانی به پایان می رسند. و چه غمگین است لحظه پایان، وقتی که با خود عمر رفته را مرور کنیم و به این نتیجه برسیم که لذتی را از زندگی نبرده ایم.

ماه May به عنوان ماه توجه به سلامت روانی نام گذاری شده است. سلامتی که اگر مهم تر از وضعیت جسمی ما نباشد، به هیچ وجه کمتر از آن نیز برآورد نمی شود. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با ۷ راهکار ساده اما تاثیر گذار برای داشتن روانی آرام تر و سالم تر آشنا شویم.

۱. در محیط باز پیاده روی کنید

فضای باز

باشگاه ورزشی را فراموش کنید. آنچه که طبیعت به شما می بخشد را هیچ دستگاهی نمی تواند با خود به همراه بیاورد. به محیط های باز روید و گره های ذهنی خود را با دویدن و پیاده روی آزاد کنید. طبیعت انرژی خود را انتقال می دهد و آرامش عجیبی را در شما به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده افراد در طبیعت تلاش بیشتری از خود برای حرکات ورزشی بروز می دهند و در نهایت در آن ها حس سرزندگی، مثبت اندیشی و اعتماد به نفس رشد می کند.

۲. ویتامین B12 بخورید

vitamin

قطعا می دانید که ویتامین ها تا چه حد برای بدن مفید هستند، اما آیا درباره فواید ویتامین B12 نیز اطلاعی داشتید؟ تحقیقات نشان داده که کمبود B12 می تواند منجر به بروز افسردگی، خستگی، بدگمانی و ده ها مشکل مضر دیگر شود. B12 را می توانید از طریق قرص و یا غذاهایی همچون تخم مرغ، گوشت مرغ و لبنیاتی همچون شیر به بدن خود انتقال دهید.

۳. اهداف خود را بنویسید

journal

نوشتن هدف های ساده و تعریف شده می تواند یکی از بهترین راه ها برای موفقیت باشد. برای مثال در دفترچه خود یادداشت کنید: «من برای دو هفته آینده، هر روز یک نخ سیگار کمتر خواهم کشید» و یا «من برای یک ماه آینده هر روز یک ساعت بیشتر درس خواهم خواند». احساس موفقیت یکی از عواملی است که ذهن شما را شاداب می کند. با همین هدف های ساده به راحتی می توانید احساس موفقیت کنید و اعتماد به نفس بیشتری را در خود به وجو آورید. در ضمن فراموش نکنید که پس از دستیابی به هر یک از اهداف تعریف شده، برای خود جایزه ای را اختصاص دهید.

۴. گوش دادن به موسیقی آرامش بخش

orchestra

تحقیقات متعددی نشان داده که گوش دادن به موسیقی کلاسیک در حین کار می تواند راندمان را بسیار بالا ببرد. موسیقی کلاسیک در واقع این قدرت را دارد تا ذهن شما را نوازش کند و از شدت دلواپسی و تشویش بکاهد. اما اگر اهل موسیقی کلاسیک نیستید، باز هم توصیه می کنیم تا آهنگ هایی آرام را برگزینید تا ذهنتان لطافت را تجربه کند.

۵. از استوقدوس استفاده کنید

lavender

دیجیاتو عطاری نیست و ما هم پزشک سنتی نیستیم، اما تحقیقات علمی نشان داده که گیاه استوقدوس می تواند کیفیت خواب را بالا ببرد و با بی خوابی مباره کند. برای همین توصیه می شود مقداری روغن استقودوس را بر روی بالش خود بمالید و یا اگر خیلی وسواسی هستید، قبل از خواب دمنوش این گیاه رو بنوشید.

۶. برای دیگران پول خرج کنید

پول ایران تومان

قطعا این حس را تا به حال تجربه کرده اید که برای دیگری هدیه ای خریده باشید و از خوشحالی وی بابت هدیه، شما هم خوشحال شوید. جالب است بدانید تحقیقاتی که در این رابطه صورت گرفته نشان می دهد که افراد از خوشحال کردن یکدیگر انرژی می گیرند و در نهایت روز خود را بهتر به پایان می رسانند. برای اینکار هم لازم نیست میلیونر باشید، چند هزار تومان هزینه هم کافی است تا کسی که دوستش دارید را خوشحال کنید.

۷. انجام مدیتیشن

meditate

یوگا و انجام سایر حرکت هایی که منجر به مدیتیشن می شود، آرامش را به ذهن شما می آورد. مدیتیشن حکم تنظیم کننده احساسات ذهن را دارد و می تواند در جنگ با افسردگی، استرس، بی خوابی، تشویش و مواردی مشابه به کمکتان بیاید. مدیتیشن را با انجام تمریناتی کوتاه به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در روز آغاز کنید و از تغییراتی که در درون شما به وجود می آید، لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • salarkhiabani
    salarkhiabani | ۶ شهریور ۱۳۹۳

    >>من برای یک ماه آینده هر روز یک ساعت بیشتر درس خواهم خواند<<
    چجوری تو ۳۰ روز روزی ۱ ساعت بیشتر از دیروزش بخونیم ؟

  • بهزاد
    بهزاد | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    خوب بود پول خرج کردن

  • مرتضی
    مرتضی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    مبارک باشه تبریک ها

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    اصلا داری جور همه سایتها تو همه زمینه ها رو به تنهایی میکشی دیجی جان

  • mahdi
    mahdi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    مطلب جالبي بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی