ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی
ویجیاتو - بازی

۲۰ بازی پرفروش ۹ سال اخیر این عناوین هستند

تحلیل گران شرکت یوبی سافت در بررسی های مالی سال گذشته به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند که احتمالا برای بقا و پیشرفت کمپانی طی سال های آینده لازم هستند. در این گزارش لیستی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

تحلیل گران شرکت یوبی سافت در بررسی های مالی سال گذشته به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند که احتمالا برای بقا و پیشرفت کمپانی طی سال های آینده لازم هستند. در این گزارش لیستی از ۲۰ سری بازی پرفروش ۹ سال اخیر (تقریبا اکثر مدت زمان نسل هفتم کنسول های بازی) تهیه شده که در آن، تنها ۲ سری از بازی های یوبی سافت حضور دارند؛ Assassin's Creed و Just Dance. بنابراین بی جهت نیست که یوبی سافت قصد دارد امسال ۲ عنوان از سری Assassin's Creed منتشر کند.

در زیر می توانید این ۲۰ بازی پرفروش را مشاهده کنید که شاید نام بعضی از آن ها چند سالی می شود دیگر به خاطرات پیوسته است یا عناوین به شدت ضعیفی هر ساله از آن ها منتشر می شود.

1. Call of Duty

2. Mario

3. FIFA Soccer

4. Assassin's Creed

5. Grand Theft Auto

6. Wii Fit

7. The Sims

8. Madden NFL

9. Guitar Hero

10. Battlefield

11. Halo

12. Need for Speed

13. Just Dance

14. World of Warcraft

15. NBA 2K

16. Lego

17. Sonic the Hedgehog

18. Rock Band

19. Elder Scrolls

20. Gears of War

در این لیست، سری Asassin's Creed در رتبه چهارم قرار گرفته و Just Dance در رتبه سیزدهم. اما دقیق تر که بررسی می کنیم متوجه می شویم سهم یوبی سافت در این بازار بزرگ نسبت به دیگر رقبا کمرنگ تر است. الکترونیک آرتز ناشر بازی های بزرگی چون Battlefield و Need For Speed با ۶ عنوان در این لیست یکه تازی می کند. اما کدام شرکت می تواند جلودار اکتیویژن و سردمداری Call of Duty باشد؟

نکته جالب دیگر این لیست حضور دو بازی Rock Band و Guitar Hero است که هر دو به دست فراموشی سپرده شده اند اما این اعداد و ارقام نشان می دهد که مردم علاقه وافری به نواختن موسیقی به شکلی ساده تر دارند، مسلما Rocksmith آن چیزی نیست که پاسخ گوی میلیون ها طرفدار گیتار هیرو یا راک بند باشد (فروش این دو سری با فروش سخت افزارهای مربوط به آن ها ترکیب شده).

اما اینطور که به نظر می رسد آمار کنسول های دستی همانند دو کنسول موفق نینتندو با نام های DS و 3DS و همچنین کنسول های دستی سونی با نام های PSP و PS Vita در این لیست قرار ندارند. با توجه به فروش رویایی ماریو روی پلتفرم های دستی نینتندو، اگر این آمار گنجانده می شد احتمالا جایگاه رتبه اول و دوم تغییراتی به خود می دید.

این روزها یوبی سافت اوقات خوبی را سپری می کند و آماده ۲ اتفاق مهم در ۳۰ روز آینده است. اولی عرضه بازی Watch Dogs بعد از ماه ها تاخیر و دومی برگزاری یک کنفرانس آبرومند در E3 2014 است. در ۲ سال اخیر، یوبی سافت هر بار یک پروژه جاه طلبانه بزرگ معرفی کرده و امسال هم انتظار می رود که عنوان Rainbow 6: Patriot در لباسی متفاوت دوباره معرفی شود. البته Far Cry 4 به اندازه کافی بزرگ خواهد بود که بتواند نمایشگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Arman
    Arman | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    تو سری COD به نظر من عنوان MW2 , GHOSTS و AW از همه بهتر بودن

  • Amirreza
    Amirreza | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    پس The Last Of Usكو

  • Lord
    Lord | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    خخخخخخخخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی