ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چطور ایمیل ما را برده می کند

فرهنگ برده سازی انسان توسط ایمیل دارد رو به فزون، مشکل سازتر می شود. کارمندان حرفه ای و با دانش، امروزه ۲۸ درصد وقت خود را به سر و کله زدن با ایمیل ها می ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۱:۵۶

فرهنگ برده سازی انسان توسط ایمیل دارد رو به فزون، مشکل سازتر می شود. کارمندان حرفه ای و با دانش، امروزه ۲۸ درصد وقت خود را به سر و کله زدن با ایمیل ها می گذرانند. آنها از گشودن ایمیل ها با ترس و لرز و از حس بیچارگی و تنها ماندن در مواجهه با این سیل بی توقف سخن می گویند.

از لحاظ روانشناسی، می دانیم که بودن در وضعیت حواس پرتی مداوم ما را در حالت استرس القایی توسط هورمن ها قرار می دهد. ایمیل یک چنین اثر زیان آور و مهلکی دارد. نه فقط اثری بد روی بهره وری و مفید بودن کار، بلکه اثری تحریفی بر روی پروژه هایی که در مرکز تمرکزمان قرار گرفته اند.

همچنین، نباید از اتلاف اوقات تفکر مفید  توسط ایمیل چشم پوشی کرد. واقعا در طول روز چند دقیقه می توانید به گوشه ای بروید و فقط فکر کنید؟ و البته پاسخ هر چه که هست، نباید فراموش کرد: در دنیای امروز که مدام پیچیده تر می شود، ارزش زمان های اختصاص یافته به تفکر خالص، بالاتر و بالاتر می رود.

فرهنگ غلط "همین الآن جوابم را بده" یک خیابان دو طرفه است.

بعضی شرکت ها دارند با مشکل برده سازی توسط ایمیل ها به شکلی نوآورانه برخورد می کنند. اعلام ساعات "آزاد از ایمیل در طول هفته" یکی از آنها است که در آن ارسال ایمیل بین همکارانی که در یک طبقه ساکن هستند، غیرممکن می شود.

بعضی افراد هم برای خودشان قانون های شخصی وضع می کنند. به عنوان مثال، تعیین چند نوبت روزانه برای مرور صندوق ایمیل (Inbox) به جای همیشه داخل حساب (Sign-in) بودن. یا نادیده گرفتن عمدی ایمیل هایی که بدون برنامه قبلی (کاری) دریافت می شوند.

فرهنگ غلط "همین الآن جوابم را بده" یک خیابان دو طرفه است. شما هم اگر در بند آن هستید، بهتر است کمی هشیارتر شوید. هیچ ایرادی در فرصت و فراغت دادن به خودتان نیست. این را که می دانید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Lord
    Lord | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    خخخخخخخخخخخ

  • منصور ببری
    منصور ببری | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    از زمانیکه برنامه های اجتماعی مثل وایبر و لاین اومده زیاد از ایمیل استفاده نمیکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی