ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدف داشتن در زندگی
علمی

داشتن هدف و جهت برای زندگی، می تواند عمر شما را درازتر کند

هدف دار بودن فقط برای کسب و کارها خوب نیست، بلکه برای سلامتی شما هم خوب است. این نتیجه تحقیق جدید سایکولاجیکال ساینس است: بین هدف دار بودن و طول عمر بیشتر افراد، ارتباطی برقرار است، ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۳

هدف دار بودن فقط برای کسب و کارها خوب نیست، بلکه برای سلامتی شما هم خوب است. این نتیجه تحقیق جدید سایکولاجیکال ساینس است: بین هدف دار بودن و طول عمر بیشتر افراد، ارتباطی برقرار است، شایسته توجه بیشتر.

در این تحقیق پژوهشگران دانشگاه کارلتون در کانادا و دانشگاه روچستر، داده هایی را از پژوهش بلندمدت MIDUS که سال ها است توسط انستیتو ملی امریکا در زمینه سالخوردگی در جریان است، استخراج کردند. از بین ۶.۰۰۰ داوطلبی که اطلاعات شخصی درباره هدف های زندگی شان را در بین سنین ۲۰ تا ۷۵ سالگی به MIDUS داده بودند، در ۱۴ سال منتهی به تحقیق جدید ۵۶۹ نفر فوت کرده اند.

پژوهشگران متوجه شدند که این افراد فوت کرده، اهداف کمتری را در طول دوره تحقیق گزارش کرده بودند و نسبت به جملاتی نظیر "بعضی افراد در زندگی بی هدف می چرخند ولی من یکی از آنها نیستم" که در پرسشنامه ها آمده بود، واکنش های سردتری نشان داده بودند. بنابراین، مشخص شد که در سنین مختلف داشتن یک هدف مشخص تر می تواند نشانه ای از احتمال مرگ پایین تر باشد.

این تحقیق که در بین سفید پوستان امریکایی صورت گرفته شاید نتواند در بین سایر نژادها و ملت ها هم صدق کند ولی نتایج آن با پژوهشی که چندی پیش در ژاپن صورت گرفته بود، مشابهت دارد.

پتریک هیل که نویسنده ارشد این تحقیق است می گوید: "یافته های ما به این حقیقت اشاره دارند که یافتن یک سمت و سو برای زندگی، و تنظیم اهدافی فراگیر برای دستاوردهایی که از خودتان انتظار دارید، می تواند زندگی شما را فارغ از اینکه چه موقع به هدف تان می رسید، طولانی تر کند."

او این را هم اضافه می کند که "هر چه زودتر به سمت و سو و هدفی برای زندگی خود برسید، اثرات محافظتی آن حس [هدف داشتن] هم می تواند زودتر نمود پیدا کند."

شما چطور زندگی می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Nima
    Nima | ۹ خرداد ۱۳۹۳

    هدف و امید چیزایی هستن که واقعا به زندگی انسان معنا میدن. انگار امید داره از بین مردم میره :(
    ب نظرم مهم نیست چطور زندگی میکنیم، مهم اینه ک امید داشته باشیم و هدفی ک بهش ایمان داشته باشیم و برای رسیدن بهش تلاش کنیم...
    (یاد فیلم The Shawshank Redemption افتادم)

  • Nima
    Nima | ۹ خرداد ۱۳۹۳

    هدف و امید چیزایی هستن که واقعا به زندگی انسان معنا میدن. انگار امید داره از بین مردم میره :(
    ب نظرم مهم نیست چطور زندگی میکنیم، مهم اینه ک امید داشته باشیم و هدفی ک بهش ایمان داشته باشیم و برای رسیدن بهش تلاش کنیم.
    (یاد فیلم The Shawshank Redemption افتادم)

  • Pedram Rad
    Pedram Rad | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

    شما چطور زندگی می کنید؟............به سختی !!!!!! .................تو تمام زندگیم اهدافی داشتم و برای رسیدن بهشون تلاش کردم اما .......بگـــــــذریم

  • azjaguar
    azjaguar | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

    بی هدفان عمر دراز خواهند به چه...

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

    آدم فکر میکنه بعضیا اول تبلیغات بودن بعد دست و پا در آوردن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی