ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آتاری ۲۰۱۴: فراتر از تجارت تیشرت و به فکر تولید سخت افزار

"امروز ما شرکتی داریم که از ورشکستگی بیرون آمده، و ۱۰ نفر هستیم که به شیوه تولید استودیویی فعالیت می کنیم". این حرف های فردریک چسنیس (Frederic Chesnais)، مدیر عامل فعلی آتاری است که در مورد آینده شرکت صحبت می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۶:۱۵

"امروز ما شرکتی داریم که از ورشکستگی بیرون آمده، و ۱۰ نفر هستیم که به شیوه تولید استودیویی فعالیت می کنیم". این حرف های فردریک چسنیس (Frederic Chesnais)، مدیر عامل فعلی آتاری است که در مورد آینده شرکت صحبت می کند. به نظر می رسد آتاری قصد دارد از حالتی که طی یک دهه اخیر فعالیت می کرد، فاصله بگیرد و شروعی دوباره، هر چند محتاطانه در بازار سخت افزار داشته باشد.

چسنیس معتقد است که آتاری، برندی است ورای نرم افزار و ساخته شده برای تولید سخت افزار. این سخنان چسنیس شاید اعمال چند سال اخیر آتاری را توجیه نکند اما به هر حال یاد آور روزهای خوش گذشته این کمپانی است. وی در صحبت هایش اینگونه منظور خود را شفاف سازی می کند:

"من نمی گویم که این برند در درجه اول صرفا سخت افزاری است، بلکه معتقدم آتاری، برای تولید سخت افزار هم هست. ما این برند را نه تنها در بعد نرم افزاری، بلکه در فضای سخت افزاری هم رشد می دهیم. من در مورد یک کنسول صحبت نمی کنم ... اما، مثلا یک ساعت، یک ساعت با قابلیت بازی. البته این کاری نیست که قرار است ما انجام دهیم، بلکه به یک چیزی مانند این فکر کنید."

کمپانی های زیادی نیستند که بتوان آن ها را لوگو و شناسنامه یک صنعت خواند. آتاری، سگا و نینتندو از جمله شرکت هایی بودند که صنعت بازی های ویدیویی با آن ها شکل گرفت و امروزه وارث اصلی آن شرکت هایی چون سونی، مایکروسافت و الکترونیک آرتز هستند. بنابراین آتاری، فارغ از آنچه که الان هست، یک اعتبار در این صنعت محسوب می شود و چسنیس به خود این اجازه را می دهد که بگوید:

"بله، آتاری یک برند متعلق به نسل ها است. بله، آتاری یک برند سبک زندگی است. شما هیچ وقت نمی توانید چنین چیزی را با برندی مانند THQ مقایسه کنید. منظورم این است که THQ در زمان اوجش هم هیچگاه یک برند سبک زندگی نبوده".

atarijacket

اما منظور چسنیس از برند سبک زندگی چیست؟ بیایید نگاهی نزدیک تر به اعماق ذهن این مدیر عامل جوان بیندازیم:

"برای توضیح بیشتر آنچه که ما می توانیم انجام دهیم، شما یک ژاکت دارید و ما یک پلاگین. بنابراین می توانید آیفون یا اندروید خودتان را شارژ کنید. شما یک چیپ خورشیدی روی شانه خودتان دارید، پس برق دارید، هیچگاه باتری تان تمام نمی شود. این معنای من از برند سبک زندگی است. پس این بیشتر از بازی های ویدیویی است، فراتر می رود."

به نظر می رسد مدیر عامل فعلی آتاری با توجه به فرصت 3 ساله ای که برای بر پا کردن دوباره این کمپانی گرفته، بسیار مصمم است که وارد تکنولوژی ها پوشیدنی و یا هر بخش غیر تکنولوژیک دیگر در زندگی ما شود تا به نوعی دوباره نام آتاری را زنده کند. تجربه و تاکید روی ایجاد قواعد بازی در تولید سخت افزارهای جدید نوید زندگی شادتری در آینده می دهد که فردریک چسنیس به آن معتقد است.

فرض کنید برای هر بار استفاده از ساعت تان لازم باشد معمایی جالب ولی هرچند کوتاه و ساده را حل کنید و پاداشی هم برای شما در نظر گرفته شود. حداقل می شود گفت زندگی در دهه آینده از نگاه چسنیس بسیار گیک پسند و رویایی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

    باید در عمل دیدی که حرفاش که خوبه ببینیم چه میکنه

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

    ممنون جالب بود

  • آقاى هندوانه
    آقاى هندوانه | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

    ساعت ٦:٣٠ صبح كه چشم ها خواب آلوده است ماشاالله تعداد پستها انقدرى بالا هست كه خواب از سر آدم بپره !
    دمت گرم آقا محسن . دمت گرم ديجى .

مطالب پیشنهادی