ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفس پرو ۳
تکنولوژی

نگاهی اولیه به سرفس پرو ۳: عملکرد نمایشگر و سخت افزار

دیشب مایکروسافت سرفس پرو ۳ را معرفی کرد. تبلتی که بزرگ ترین سرفس تا به امروز است و بسیاری معادلات در آن تغییر کرده. برای مثال نمایشگر از ۱۰.۶ اینچی با نسبت ۱۶:۹ (که در ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۷

دیشب مایکروسافت سرفس پرو ۳ را معرفی کرد. تبلتی که بزرگ ترین سرفس تا به امروز است و بسیاری معادلات در آن تغییر کرده. برای مثال نمایشگر از ۱۰.۶ اینچی با نسبت ۱۶:۹ (که در سرفس پرو، سرفس آرتی، سرفس پرو ۲ و سرفس ۲ دیده بودیم) به ۱۲ اینچی با نسبت ۳:۲ تغییر یافته. ضخامت هم ۴ میلیمتر نسبت به سرفس پرو ۲ کاهش یافته و به ۹.۱ میلیمتر رسیده.

نتیجه اینکه با دستگاهی طرف هستیم تا حدی متفاوت، با کیک استندی که علاوه بر تثبیت روی زاویه ۲۲ درجه، می تواند روی زوایای بزرگتر تا ۱۵۰ درجه هم تثبیت شود که ایده آل برای کار با آن در وضعیت مشابه لپتاپ است. کیک استند با کمی زور باید به اندازه ۲۲ درجه باز شود و هر زاویه ای بیشتر از آن هم فشاری مضاعف می خواهد. اما در کل اینها حس با ثبات بودن را به شما می دهد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر به تایپ کاور، سخت افزار و نمایشگر سرفس پرو ۳ بپردازیم و دید دقیق تری نسبت به این تبلت-پی‌سی جدید مایکروسافت به دست آوریم.

 

سرفس پرو ۳

 

بزرگ شدن خود دستگاه مساوی است با امکانات و احتمالات جدید برای تایپ کاور آن. در اینجا تایپ کار بزرگ شده و یک نوار آهنربایی دوم نیز به آن اضافه کرده اند. یعنی علاوه بر نوار آهنربایی که در زیر تبلت قرار می گیرد، نوار دومی هم جلو دستگاه، روی لبه پایینی نمایشگر می نشیند که قطعا به پایداری تایپ کاور می افزاید. احتمالا یکی از دلایل جا به جا شدن دکمه فیزیکی ویندوز هم همین دیزاین جدید تایپ کاور بوده که لبه پایین صفحه نمایش را می پوشاند.

مایکروسافت با این تایپ کاور حسی نزدیکتر به صفحه کلید های لپتاپی را رقم زده، هر چند به اعتفاد انندتک هنوز پایین تر از آنها قرار می گیرد؛ قطعا ترکپد بزرگتر (عریض تر) مورد استقبال کاربران خواهد بود و نباید فراموش کرد که اصطکاک آن نیز با تغییر جنس روکش، کاهش یافته تا کاربران راحت تر و البته بیشتر از آن استفاده کنند.

سرفس پرو ۳

 

نکته جالب در ترکپد این تایپ کاور، کلیک پد بودن آن است. یعنی می توانید گوشه های پایین، راست یا چپ را فشار دهید. می توان به جرات گفت ترک پدی که در نسل اول سرفس پرو آدم را به مرز جنون می کشاند و در نسل دوم بهبود یافته بود، اکنون فوق العاده بهتر شده ولی باز هم به پای ترک پد لپ تاپ های خوب نمی رسد. البته باید وقت بیشتری برای کار با آن صرف کرد.

ترک پد در این تایپ کاور، کلیک پد هم هست.

در کنار سرفس پرو ۳ یک قلم مخصوص هم قابل خریداری است. موقع استفاده از آن حساسیت فشار کمتری (۲۵۶ سطح به جای ۱۰۲۴ سطح) در اختیار دارید ولی در عوض قابلیت های جذاب دیگری به دست می آورید. امکان علامت گذاری روی ارائه ها، امضای اسناد، یادداشت برداری سریع، و لذت بردن از اپلیکیشن های هنری از این جمله اند. جنس این قلم از آلومینیم است و اگر دست خود را روی نمایشگر بگذارید تا با آن یادداشت برداری کنید، نمایشگر به حالت Palm Block می رود.

سرفس پرو ۳

در آینده بیشتر درباره این قلم خواهیم نوشت.

اما درباره سخت افزار می توان به دو نکته اولیه اشاره کرد و سپس به عملکرد نمایشگر و پردازشگر پرداخت. اول اینکه، ظرفیت باتری سرفس پرو ۳ مانند نسل قبل از خود است و باید دید بزرگ شدن نمایشگر آیا تاثیر منفی بر آن خواهد داشت یا خیر. مورد دوم، اضافه شدن وای-فای پرسرعت 802.11ac است.

مقایسه سخت افزار با ۲ نسل قبلی

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

نمایشگر سرفس پرو ۳

مایکروسافت با این تبلت سرانجام در عمل اعتراف کرد که گرچه نسبت نمایشگر ۱۶:۹ برای فیلم دیدن مناسب است ولی برای یک تبلت چند-منظوره به خوبی نسبت ۳:۲ نیست. تفاوت در همان نگاه اول و استفاده به عنوان لپتاپ، مشخص است. این تغییر شاید چندان کاربری که در حالت تبلت از دستگاه استفاده می کند را دستخوش تحول نکند، ولی برای کسانی که دنبال یک تبلت جایگزین لپتاپ هستند تغییر خوبی است.

دقت رنگ نمایشگر بدون نیاز به کالیبره کردن بعد از خروج از جعبه، عالی تنظیم شده و این بسیار خوشایند است. مایکروسافت کالیبراسیون خارج از جعبه را به مرور در این سال ها بهبود داده تا به جایی رسیده که امروز سرفس پرو ۳ خوش می درخشد.

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

حداکثر روشنایی نسبت به سرفس پرو ۲ افتی را نشان می دهد که خب طبیعی است وقتی تعداد پیکسل ها بالاتر می رود، نور پس زمینه کمتری از آنها عبور می کند. اما قطعا عدم تقویت آن مرتبط با مدیریت مصرف انرژی بوده و حقیقت این است که تفاوت خاصی هم به وجود نیامده. کنتراست تصویر همچنان در سطح رقابت بزرگان باقی می ماند.

دقت رنگ طیف خاکستری، دقت گاموت در گستره قرمز-سبز-آبی و اشباع رنگ نیز بسیار راضی کننده است:

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

عملکرد سخت افزاری

سرفس پرو ۳ همچنان از سیستم روی چیپ Haswell ULT با توان ۱۵ وات استفاده می کند. چیپ Core i5-4300U که در این تست مورد بررسی قرار گرفته ۲ هسته ای با ۳ مگابایت کش L3 است، و در حالت پایه تا فرکانس ۱.۹ و در حالت توربو تا فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز اوج می گیرد که دومی با در نظر داشتن ضخامت ۹.۱ میلیمتری این تبلت، تحسین بر انگیز است. برای رم نیز دو گزینه ۴ یا ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR3 در دسترس است.

در تست Cinebench 11.5 از نوع single-thread فرکانس هسته پردازشی تا ۲.۶ گیگاهرت بالا رفت که در آن، صدا فن دستگاه به خوبی شنیده می شد. مشخصات کامل چیپ هزول را در اینجا می توان دید:

سرفس پرو ۳

در زمینه درایو ذخیره سازی، مایکروسافت هنوز از تکنولوژی SATA استفاده می کند و جای تاسف است که تولیدکنندگان بیشتری به PCIe روی نیاورده اند. احتمالا در نسل آینده، راهکارهای استفاده از آن به طور کامل در این تبلت گرد هم خواهد آمد. اما در مجموع سرفس پرو ۳ نسبت به نسل های گذشته خود (پرو ۲ و پرو) رشد محسوسی در زمینه عملکرد سخت افزاری به نمایش می گذارد:

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

سرفس پرو ۳

هنور راه درازی تا بررسی دقیق سرفس پرو ۳ باقی است. این تنها یک نگاه اولیه به نسل سوم سرفس پرو بود که در آینده با مطالب بیشتر تکمیل خواهد شد.

نظر شما درباره این تبلت-پی‌سی تازه وارد چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • سید محمود
    سید محمود | ۱ مهر ۱۳۹۴

    من این سرفیس رو از دیجی کالا خریده بودم شارژش نهایتا 3 ساعت میرفت
    پس فرستادم دیجی کالا گفتن که مشکلی نیست بهشون گفتم از من سه ساعت میره شما گفتید 9 ساعت گفتن که اون در حالت فیلم دیدن و وای فای خاموش باشه و نور صفحه کم هست
    بهشون گفتم پشتش داغ میکنه تا دمای 42 درجه
    گفتن تا زمانی که داغی باعث هنگ کردن و و خاموش شدن نشه مشکلی نداره
    دوستان گفتم در جریان باشید و با این زمینه سرفیس رو از دیجی کالا بخرید

  • امیرعباس
    امیرعباس | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

    مایکروسافت نمونه بارز یک کمپانی موفق
    همیشه محصولاتش عالی بوده .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی