ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رسوایی جدید در Foxconn : پنج میلیون دلار رشوه برای انتخاب تامین کننده قطعات

کارخانه Foxconn یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکترونیک در دنیا است که با بیش از ۱ میلیون کارگر، در چین فعالیت می کند. این شرکت در سوله های خود، مسئول ساخت برخی از محبوب ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۹

کارخانه Foxconn یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکترونیک در دنیا است که با بیش از ۱ میلیون کارگر، در چین فعالیت می کند. این شرکت در سوله های خود، مسئول ساخت برخی از محبوب ترین دستگاه های جهان همچون آیفون و آیپد است و بابت دقت و سرعت عملش طرفداران بسیاری در میان بزرگان دنیای تکنولوژی دارد.

اما Foxconn همواره حاشیه هایی را نیز با خود به همراه داشته است. بعد از ماجرای بیگاری کشیدن از کارمندان، اکنون در یک دادگاه تایلندی مشخص شده که تعدادی از کارمندان سابق این شرکت، بیش از ۵ میلیون دلار از سمت قطعه سازان، رشوه گرفته اند.

به گزارش Wall street Journal ، طی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، پنج مسئول اداری فاکسکان از بیش از ۱۰ قطعه ساز مبالغ هنگفتی را دریافت نموده اند. قطعه سازان در ازای رشوه پرداختی مطمئن می شدند که شرکت آن ها در مزایدات انتخاب شود. پس از انتخاب قطعه ساز مورد نظر، کارمندان فاسد فاکسکان سفارشات بیشتری را به شرکت های طرف معامله خود می دادند و همچنین زودتر از موعد با آن ها تسویه حساب می کردند.

در این آبرو ریزی هنوز اسمی از تامین کننده ای خاص برده نشده، و مشخص نیست که آیا قطعات استفاده شده در محصولات از لحاظ کیفی نیز مورد تایید بوده اند یا خیر. به هر ترتیب فاکسکان اعلام کرده که در آینده با شرکت های خلافکار همکاری نخواهد کرد و از قطعات آنان بهره نخواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • رسول جون
    رسول جون | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

    میگم این فاکس کان ایرانی ها توش نبودند
    شاید اون بیست هزار میلیارد تومن شده فاکس کان
    نمی دونم
    شایدم بعید نیست چینی ها اشتباها آقا زاده ای ایرانی را هم کپی کردن
    والا یه خدا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی