ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرانسه و قطارهای آن
تکنولوژی

درام کمدی در فرانسه: ۲۰ میلیارد دلار هزینه خرید قطارهایی که از ایستگاه ها عریض ترند

شرکت قطارهای ملی فرانسه (SNCF) بعد از خرید ۱۸۶۰ قطار جدید برای سیستم ریلی این کشور (به ارزش ۲۰.۵ میلیارد دلار)، مجبور به عریض کردن بیش از هزار ایستگاه در این کشور شده. این اشتباه که ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۳

شرکت قطارهای ملی فرانسه (SNCF) بعد از خرید ۱۸۶۰ قطار جدید برای سیستم ریلی این کشور (به ارزش ۲۰.۵ میلیارد دلار)، مجبور به عریض کردن بیش از هزار ایستگاه در این کشور شده. این اشتباه که توسط توسط مجله هزل نویس Le Canard Enchainé رو شده، تقریبا ۶۹ میلیون دلار خرج اضافه روی دست SNCF گذاشته و آن را مجبور کرده بی سر و صدا شروع به تصحیح ایستگاه های قطار کند. اما ماجرا چه بوده؟

۱۳۰۰ ایستگاه از مجموع ۸۷۰۰ ایستگاه قطار در این کشور دارای دهانه هایی تنگ برای قطارهای جدید بوده اند که تا الآن ۳۰۰ تا از آنها، عریض شده اند. قطارهای جدید که از سال ۲۰۱۶ روی ریل خواهند افتاد بعد از مشورت SNCF با دیگر شرکت مدیریت کننده ریل ها RFF گرفته شده. RFF به تقاضای SNCD اقدام به ارسال اندازه های مربوط به ایستگاه ها کرده اما چیزی که از قلم افتاده، اندازه های ایستگاه هایی با عمر بیش از ۳۰ سال بوده که می بینید، تعدادشان کم هم نیست.

“عین این است که شما یک فراری بخرید اما در گاراژ جا نشود، خب قبلا فراری نداشته اید که این را بدانید!”

در حالی که SNCF می گوید تنها ۳۴۱ قطار تحت تاثیر این مشکل هستند اما مجله فوق الذکر می گوید این عدد فقط مربوط به قطارهایی است که تا الان تحویل شده اند و تمام ۱۸۶۰ قطاری که در آینده به ریل وارد خواهند شد، دقیقا با همین مسئله مواجه اند. فدریک کاویلیر، وزیر حمل و نقل فرانسه این ماجرا را یک "درام کمدی" خوانده و کاسه-و-کوزه-ها را بر سر دولت قبلی شکسته که تصمیم جداسازی SNCF و RFF از هم را گرفته بود.

قرار است RFF و SNCF هفته آینده گزارشی درباره علت این اشتباه منتشر کنند ولی کریستوف پیدنوئل، سخنگوی RFF سعی کرده مشکل را با یک مثال رفع کند: "عین این است که شما یک فراری بخرید و بخواهید آن را در گاراژ خانه پارک کنید، اما متوجه شوید که گاراژ به اندازه کافی جا ندارد، خب قبلا فراری نداشته اید که این را بدانید."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • reza_hariri
    reza_hariri | ۳ خرداد ۱۳۹۳

    شبیه این قضیه توی یکی از بیمارستان های شهرستان های شرقی ایران انجام شد! بعد از اینکه کل بیمارستان را ساختند تازه فهمیدند که درهای بیمارستان کوچک تر از تخت ها هستند و تخت ها را نمی توان از درها عبور داد! این قضیه یک هفته قبل از افتتاح بیمارستان معلوم شد. برای اینکه آبروشون نره به زور تخت ها را کج و کوله بردند داخل اتاق ها تا بخش ها افتتاح بشه بعدا دوباره در بیمارستان رو بسیتن و درب اتاق ها را عریض کردند!!!!

  • پارسا
    پارسا | ۲ خرداد ۱۳۹۳

    حالا انگار که خود ایران هم این ماجراها را ندارد
    ایران اومده از چین مترو خریده ولی همه را پس داد به دلیل اینکه جا نمی شد

  • F-14
    F-14 | ۱ خرداد ۱۳۹۳

    به هر حال هر چی باشه از مدیریت افتضاح برخی شرکتها مثل مریخ خودرو که بهتره ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی