ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ به دنبال ساخت هدست های واقعیت مجازی برای خانواده گلکسی

هدست های واقعیت افزوده در طول سالیان گذشته رشد بسیار داشته اند و تبدیل به یک تجارت مهم شده اند. در این میان شرکت های مختلف هر یک تلاش می کنند تا قسمتی از این ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۱:۵۸

هدست های واقعیت افزوده در طول سالیان گذشته رشد بسیار داشته اند و تبدیل به یک تجارت مهم شده اند. در این میان شرکت های مختلف هر یک تلاش می کنند تا قسمتی از این بازار را در اختیار داشته باشند. سونی خود سرپوش های HeadMount را تولید و به تازگی نیز مورفیس (Morpheus) را معرفی کرد و فیسبوک نیز با خرید شرکت آکیلس وی.آر (Oculus VR) محصول بی نظیری به نام آکیلس ریفت (Oculus Rift) را از آن خود کرد.

حال طبق خبر های رسیده، بازیگر جدید این میدان نامی شناخته شده خواهد بود. شرکتی که با ورودش به کارزار هدست های واقعیت مجازی، می تواند آغازگر رقابتی خونین باشد. غول تکنولوژی کشور کره، سامسونگ، قصد دارد هدست های مخصوص خود را برای نسل بعدی کهکشانی ها آماده کند.

منابع خبری از داخل سامسونگ گزارش کرده اند که این شرکت با تمام قدرت در حال کار بر روی این پروژه است و قصد دارد آن را همین امسال معرفی نماید. به نظر می رسد چنین تلاشی به خاطر عرضه سریع تر محصول در مقایسه با رقبایی همچون سونی و فیسبوک است.

سامسونگ پیش از این نیز در نبرد ساعت های هوشمند، تاکتیکی مشابه را در پیش گرفته بود. کره ای ها درست در زمانی که شایعات مربوط به ساعت هوشمند اپل و دیگر شرکت ها در داغ ترین درجه به سر می برد، با ارائه گلکسی گیر (Galaxy Gear) نام خود را به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان جا انداختند.

اولین نسل گلکسی گیر در آن زمان آنقدر ایراد داشت که سیل انتقادات را روانه سامسونگ کرد، اما این شرکت در کمال خونسردی تلاش کرد تا گیر ۲ را با ایرادات کمتری به بازار عرضه کند. هرچند نسل دوم ساعت هوشمند سامسونگ، بهبودهای چشم گیری را به خود می دید، اما باز هم نبود تفکر کافی و عجله در ساخت، به وضوح در ذات محصول قابل مشاهده بود.

حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا عجله سامسونگ، باز هم می تواند منجر به خراب شدن محصولی دیگر شود؟

اطلاعات لو رفته درباره هدست واقعیت مجازی سامسونگ نشان می دهد که این دستگاه دارای یک نمایشگر OLED است که در مقایسه با آکیلس ریفت، کیفیتی بسیار بهتر دارد. سامسونگ با این محصول قصد دارد ارزشی افزوده برای علاقمندان به بازی های اندرویدی ایجاد نماید، اما برای این کار باید بازی سازان نیز تغییراتی را در سیستم های خود به وجود آورند تا نتیجه نهایی از کیفیت مطلوبی برخوردار شود.

باید اذعان کرد سامسونگ هر ضعفی هم که داشته باشد، در فراگیر کردن تکنولوژی های مختلف استاد است. این شرکت قادر است خاص ترین محصولات را با قیمتی مناسب تولید نماید و در اختیار قشر بزرگی از کاربران قرار دهد. به نظر شما هدست واقعیت مجازی سامسونگ می تواند موفق باشد ؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • حمیـــد (نیم کیلوباش)
    حمیـــد (نیم کیلوباش) | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

    بازگشت بعد از 7 سال

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی