ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر با مسدود کردن توییت های “کفر آمیز” و “غیر اخلاقی” در پاکستان موافقت کرده

طبق گزارش نیویورک تایمز، توییتر برای اولین بار به درخواست های یکی از دولتمردان پاکستان برای مسدود کردن آنچه که او محتواهای "کفر آمیز" و "غیر اخلاقی" نامیده، عمل کرده و آنها دیگر در این ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۴

طبق گزارش نیویورک تایمز، توییتر برای اولین بار به درخواست های یکی از دولتمردان پاکستان برای مسدود کردن آنچه که او محتواهای "کفر آمیز" و "غیر اخلاقی" نامیده، عمل کرده و آنها دیگر در این کشور قابل دسترسی نیستند.

این محتواهای مسدود شده شامل تمثال ها و تصاویری از پیامبر اسلام، توییت هایی از وبلاگ نویس های ضد اسلامی، و عکس هایی از قرآن های در حال سوختن بوده است.

در این گزارش آمده که توییتر با هر ۵ درخواست این مقام دولتی (عبد الباطن از وزارت ارتباطات) موافقت کرده و محتواهای مورد نظر را از دسترس کاربران پاکستانی خارج کرده. ضمنا تعدادی از حساب های کاربری نیز که با فعالیت های مشابه مرتبط بوده، مسدود شده.

توییتر که همیشه از آزادی بیان حمایت کرده، می گوید مسدود کردن توییت های مشخص که ممکن است قوانین محلی کشورهای خاصی را نقض کنند، از بین راهکارهای مختلف می تواند کمترین ضرر را داشته باشد. البته این اولین بار نیست که توییتر به چنین درخواست هایی در دنیا عمل می کند. در موارد قبلی، مسدود شدن فعالیت های یک گروه غیرقانونی نئو-نازی در آلمان و همین هفته نیز تعلیق حساب یک گروه فوق ناسیونایست اوکراینی را به درخواست دادگاهی در روسیه، دیده می شوند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • حسین
    حسین | ۳ خرداد ۱۳۹۳

    این کار برای پاکستان و سایر کشورهای اسلامی به معنی بیشتر نداره اونم اینه که اینقدر اعتقاد جامعه نسبت به دین ضعیفه که با دیدن این چیزا به راحتی از اعتقاداتشون برمیگردن و دلیلش هم جامعه بسته ای هست که از طرف حکمرانها بر اون جامعه تحمیل میشه.
    به نظرم به جای اینکه با فیلتر کردن و... جلوی دیده شدن مثلا اتیش زدن قران یا توهین به شخصیتهای مذهبی از هر دینی و... رو بگیریم باید دلیل اینکه چرا این اتفاق افتاده رو بفهمیم و با اوردن دلیلی محکم سعی کنیم تفکر شخص رو نسبت به موضوع عوض کنیم و اگه دلیل محکمی نداشتیم اجازه نداریم بگیم چرا کفر میگی یعنی دربرابر کفرگویی شخص نتونیم دلیل منطقی و محکمی ارایه بدیم که بتونه نظر شخص رو عوض کنه مشکل به خودمون برمیگرده مشکل به درکمون از چیزی که بهش اعتقاد داریم و با حرفهای اون شخص به راحتی سست میشه برمیگرده و باید مشکل رو از ریشه درست کرد.
    یکی از دوستان اشاره کردند تو ویدیوی یوتیوب پیرمردی قران رو وسط خیابون اتیش میزد و بد و بیرا میگفت واکنش من مسلمون در برابر اون شخص چیه میگم ای کافر فلان شده حرومی تخم چیز و... بدون اینکه فکر کنیم داریم چی میگیم داریم تنفر شخص رو نسبت به کاری که میکنه بیشتر میکنیم و باعث میشیم این کار برای شخص لذت بیشتری داشته باشه, شده فکر کنیم اصلا شاید اون پیر مرد یک بیمار روانی بوده باشه یا اصلا شده بگیم چرا این کار رو میکنی اگه دلیلش رو اورد و ما نتونستیم جوابی بهش بدیم و با کمی فکر بگیم بی راهم نمیگه؟ چه معنی میده: ضعف اعتقادی از چیزی که اعتقاد داریم نمیتونیم دفاع کنیم و اونوقت شخص رو هم به کفرگویی و هزار تهمت متهم میکنیم و نهایت کار شخص هم اعدامه! همین رفتار رو وقتی یک شخصی که مثلا مسیحه از مسلمون ببینه مسلمون رو یک تهدید یک عقب افتاده ک بی مغز تصور نمیکنه (نمونه ماجرای 11 سپتمابر, توهین به حضرت محمد و کشتن صفیر امریکا توی مصر و چندتا از کشورهای اسلامی. دختران مدرسه ای دزدیده شده توسط بوکوحرام در نیجریه و به زور مسلمون کردن و چادر گذاشتن سرشون و... فکرشو کن یه غیر مسلمون چه اژدهایی از اسلام برای خودش درست میکنه).
    مشکل سر خشک مذهبی و درک اشتباه از دینه که باعث بوجود اومدن گروه های تروریستی اسلام گرا که روز به روز دارن زیاد تر میشن و فقط خودشون رو ادم و بنده خدا حساب میکنن و سایرین رو بنده و زیر دست و همه باید به دین اونا اعتقاد داشته باشن که از تعالیم اسلام به دوره ولی مگه همه از اسلام و هدفش میدونن و این گروه ها رو از اسلام یا هر دین دیگه ای بدور میدونن؟
    یک کلام فیلترینگ و سانسور به جز ضرر هیچ چیز دیگه ای نداره.

    • عبود قاسمی
      عبود قاسمی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۳

      من به خودم قول دادم تو چنین مباحثی شرکت نکنم ولی با شما موافقم و خوبه آدم با چنین شخصیتی تو ایران وجود داره. احترام به عقاید دیگران در ایران من به ندرت دیدم.

      با تشکر از متن زیباتون

  • iApple
    iApple | ۲ خرداد ۱۳۹۳

    متسفم برا توئیتر..

    • omid_boy
      omid_boy | ۲ خرداد ۱۳۹۳

      منم برا تو متاسفم :>

    • ســـــــــپهــــــــر
      ســـــــــپهــــــــر | ۲ خرداد ۱۳۹۳

      در مقابلش هم باید توییت های گروهک های تروریستی مث القاعده و جیش العدل و طالبان رو مسدود کنن که نمیکنن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی