ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت اطلاعات
تکنولوژی

دست ردی که مایکروسافت به سینه FBI زد

در مقطعی از سال گذشته مایکروسافت نامه ای از جانب FBI دریافت کرد که در آن درخواستی برای ارائه اطلاعات مشتریان تجاری اش وجود داشت. در نامه نوشته شده بود که "اطلاعات مربوطه را به ...

آرمان حسینی
نوشته شده توسط آرمان حسینی | ۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۰:۵۵

در مقطعی از سال گذشته مایکروسافت نامه ای از جانب FBI دریافت کرد که در آن درخواستی برای ارائه اطلاعات مشتریان تجاری اش وجود داشت. در نامه نوشته شده بود که "اطلاعات مربوطه را به ما بدهید، بدون اینکه مشتریان از انجام چنین کاری با خبر شوند." مشکل اینجا بود که چنین کاری ناقض قوانین مایکروسافت بود و عملا حریم شخصی کاربران را به خطر می انداخت. برای همین با واکنش مدیران مربوطه مواجه شد.

این ماجرا می توانست همانند بسیاری از جاسوسی های سازمان های اطلاعاتی امریکا و اتفاقات رومزه مخفی بماند. اما امروز برد اسمیت (Brad Smith)، یکی از مشاوران مایکروسافت، پرده از این درخواست غیرمنطقی FBI برداشت. آقای اسمیت در رابطه با این ماجرا می گوید: "ما به این جمع بندی رسیدیم که انجام چنین کاری غیر قانونی است و آزادی بیان را نقض می کند. قانون کشور حکم می کند که وقتی دولت درخواست اطلاعات کاربران تجاری را می کند، به خود کاربر اطلاع دهیم."

انجام این کار کوچک، یک قدم بزرگ از طرف مایکروسافت برای حفاظت از اطلاعات کاربران بود و اهمیت حریم شخصی کاربران برای مدیران شرکت را نشان داد. جاسوسی از اطلاعات کاربران در سال های اخیر بسیار رواج یافته و در ماه دسامبر سال گذشته نیز مایکروسافت با سازمان اطلاعا مرکزی امریکا (NSA) مشکلاتی داشت. آقای اسمیت در سخنرانی خود در دانشگاه واشنگتن، درباره تمهیدات شرکتش گفت: "مایکروسافت با افزایش امنیت اطلاعات کاربران، سعی دارد خطر هک شدن و لو رفتن اطلاعات -به غیر از درخواست های دولتی و قانونی- را به حداقل برساند."

اگرچه شفافیت بیشتر از جانب شرکت ها می تواند تا حدی خیال کاربران را راحت کند، اما نباید از این مسئله غافل شد که بخش بزرگی از جاسوسی های سازمان های اطلاعاتی امریکا، با استفاده از رخنه های امنیتی و بدون اطلاع شرکت های IT صورت می گیرد و از این رو، امنیت کامل معنایی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • مهدی ربانی
    مهدی ربانی | ۳ خرداد ۱۳۹۳

    این که چنین چیزی راسته یا دروغ رو من نمی دونم چون خبرهای ضد این من زیاد شنیدم ولی می خوام بگم ما تو ایران هم خداراشکر از این موار داریم.
    این یه نمونه اش:

    http://bayan.blog.ir/1393/02/17

  • barobach
    barobach | ۲ خرداد ۱۳۹۳

    یکی از شرایط گرفتن مجوز قطعات الکترونیکی مخابراطی
    قابلیت شنود توسط NSA هست
    حالا اینا میان میگن ...
    آره ما هم ...
    در ضمن خود زنی نکنید
    کشورمون هر چقدرم بد باشه نباید خود زنی کرد.

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۲ خرداد ۱۳۹۳

    اگه تو ایاران پلیس از یه شرکتی چنین درخواستی میکرد و اون شرکت اینجوری لوش میداد ...دهن اون شرکتو سرویس میکردن

  • احمد
    احمد | ۲ خرداد ۱۳۹۳

    همش الکیه به نظر من این اسنودن هم یه جور سیاه بازی که وگرنه مگه از دست سیا بر نمیاد که یه مامور بی دفاع رو تو هرجای دنیام که باشه بگیرند والا ادم هرچقدم احمق باشه دیگه از حقوقی ماهی 120 هزار دلار نمیگذره و بره خودشو اواره کنه اینا همش سیاه بازی برادر تا ما بخوایم این امریکای کثیف رو بشناسیم کلی طول میکشه

    • SC
      SC | ۲ خرداد ۱۳۹۳

      سلام.
      اسنودن هم سياه‌بازيه؟! NSA از اين رسوایی بزرگ چه سودی برده؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی