ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

۲۲ سال ولفنشتاین در یک نگاه

بی جی بلازکوویچ در دو نمای متفاوت. یکی برای سال 1992 و دیگری برای سال 2014. سرعت پیشرفت تکنولوژی سرسام آور است. با گذشت یک 22 سال دیگر، دنیای بازی های ویدیویی در سال 2036 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۵۰

بی جی بلازکوویچ در دو نمای متفاوت. یکی برای سال 1992 و دیگری برای سال 2014. سرعت پیشرفت تکنولوژی سرسام آور است. با گذشت یک 22 سال دیگر، دنیای بازی های ویدیویی در سال 2036 کجا خواهد بود؟ تصورش غیر قابل تصور است.

اولین بار که id Software به طور جدی شروع به ساخت بازی Wolfenstein 3D کرد، سبکی به نام "شوتر اول شخص" خلق شد که این روزها بازی های زیادی از آن الگو می گیرند و راه تجاری سازی خودشان را می یابند.

ولفنشتاین 3 دوم در سال 1992 عرضه شد و جان کارمک هم در همان سال ها لقب پدر سبک اول شخص را به چنگ آورد. اما این تازه شروع یک راه تازه بود. در سال های بعد نسخه های متعددی از ولفنشتاین توسط استودیوهای مختلف عرضه شد. برجسته ترین ولفنشتاین پس از نسخه 3 بعدی که در سال 92 ساخته شد، "بازگشت به قلعه ولفنشتاین" نام داشت که با داستانی منسجم و حیرت انگیز بازیکن را میخکوب می کرد. گیم پلی چالش برانگیز و همچنان دشوار بازی، کاری می کرد بازیکن ساعات خوشی را سپری کند.

در سال 2009 و به سکان داری اکتیویژن، یک نسخه دیگر و بدون پسوند و پیشوند، به اسم "ولفنشتاین" عرضه شد که البته به دلایل متعددی از جمله وفادار نبودن به نسخه های پیشین چندان مورد توجه قرار نگرفت و خیلی زود فراموش شد اما حالا زمان آن رسیده که شما را با The New Order، آخرین ولفنشتاین و اولین ساخته استودیوی سوئدی ماشین گیمز آشنا کنیم.

در Wolfenstein: The New Order، بلازکوویچ و همه چیز از زمان آغاز تا به پایان، دچار تغییراتی شده اند که دیدن شان برای طرفداران قدیمی نه تنها شوکه کننده نیست، بلکه شیرین و دلچسب هم هست. طبیعتا یکی از این تغییرات بزرگ، گرافیک و انیمیشن ها هستند که به لطف موتور id Tech 5، فوق العاده اند، اما نه بدون مشکل. (بعدا در بررسی دیجیاتو بیشتر وارد مسایل تخصصی خواهیم شد.)

2

طراحان id Software در سال 1992 برای اینکه بازیکنان را به درجات سختی بالاتر تشویق کنند از چنین پرتره ای برای بلازکوویچ استفاده کردند. هیچ وقت درجه سختی Easy را انتخاب نکنید، شما که یک کودک شیرخوار نیستید!

در ادامه با این نوستالژی همراه دیجیاتو باشید تا به شما نشان دهیم در 22 سال گذشته چه بر سر دنیای بازی های ویدیویی و مخصوصا سری ولفنشتاین آمده.

3
این سگ نازی که در ولفنشتاین 3 بعدی به شکل بلاک های سیاه و قهوه ای بوده، الان حال و روز دیگری دارد. قطعا خیلی وحشتناک تر هم شده و مقابله و برخورد با آن دل و جراتی می طلبد بس زیاد!
4
این هم از سربازهای نازی. البته به رنگ لباس دقت نکنید، هر دو مدل برای خودشان قابل قبول هستند. به هر حال، سربازهای 2014 نازی از لحاظ تکنولوژیک هم پیشرفته تر به نظر می رسند.
5
این صحنه قطعا اشک را به چشم خیلی ها می آورد. بلازکوویچ تنها، پشت دیواری آبی رنگ پناه گرفته تا سرباز نازی را غافل گیر کند. صحنه ورودی ولفنشتاین 3 بعدی که قطعا از ذهن دوست داران ولفنشتاین پاک نمی شود. گرافیک را در تصویر بالا دریابید و سپس به سراغ تصویر بعدی بروید.
6
تغییر را احساس کنید. به نظر می رسد نسبت به سال 1992 چند پیکسل به این تصویر بالا اضافه شده.
7
مردم ولفنشتاین را در سال 1992 اینگونه تهیه می کردند.
8
این هم تجربه ولفنشتاین در سال 2014.

Wolfenstein The New Order در 31 اردیبهشت (20 می) برای PC و کنسول های پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، اکس باکس وان و اکس باکس 360 منتشر شد. منتظر بررسی آن در دیجیاتو باشید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • nish gau
    nish gau | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    http://google.com
    [url=http://google.com]http://google.com[/url]

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی