ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تقاضای دادگاه تجدید نظر از سوی اپل؛ سامسونگ خسارات بیشتری باید بدهد

اگر انتظار داشتید ماجرای شکایت و شکایت کشی اپل و سامسونگ به سرانجام رسیده باشد، سخت در اشتباه هستید. پس از اینکه سرانجام چند هفته پیش دادگاه رای خود را در رابطه با شکایت اپل از ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۳

اگر انتظار داشتید ماجرای شکایت و شکایت کشی اپل و سامسونگ به سرانجام رسیده باشد، سخت در اشتباه هستید. پس از اینکه سرانجام چند هفته پیش دادگاه رای خود را در رابطه با شکایت اپل از سامسونگ اعلام کرد، اکنون خبر می رسد غول تکنولوژی دره سیلیکون ولی، می خواهد باز هم کره ای ها را به پای میز محاکمه بکشاند.

اوایل ماه جاری میلادی بود که سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، دادگاه حکم خود را در رابطه با یکی از طولانی ترین پرونده های تاریخ اعلام کرد. طی این حکم سامسونگ موظف شد تا ۱۱۹ میلیون دلار خسارت را به جرم نقض پتنت های اپل، به این شرکت پرداخت نماید.

اما ظاهرا اپل و وکلایش به هیچ وجه از این رای راضی نیستند. آن ها در شکایت اولیه خود درخواست ۲.۲ میلیارد دلار خسارت کرده بودند و حتی در نظر داشتند بابت هر روزی که دادگاه ادامه پیدا می کند، ۱۱ هزار دلار نیز از سامسونگ دریافت کنند. با در نظر گرفتن چنین ارقامی، قطعا ۱۱۹ میلیون دلار خسارت اعلام شده توسط دادگاه، شکستی برای وکلای اپل به حساب می آید.

حال اپل تقاضای دادگاه تجدید نظر کرده است و می خواهد باز هم این بازی را ادامه دهد. آن ها در متن تقاضای خود اینچنین نوشته اند: «مدارک منتشر شده در رابطه با ارتباطات داخلی سامسونگ به وضوح بیانگر آن است که استراتژی آنان کپی کردن صد ها قابلیت نرم افزاری آیفون، از جمله ویژگی Slide to Unlock، بوده است، تا از این طریق قادر باشند محصولاتی رقابتی تر را روانه بازار کنند.»

به نظر شما این ماجرا تمامی خواهد داشت؟ تا همین حالا هم سامسونگ از سوی دادگاه ناقض پتنت ها شناخته شده، پس چرا اپل باز هم بر روی شکایت خود پافشاری می کند؟ آیا ساکنین دره سیلیکون ولی به دنبال پول بیشتری هستند و یا می خواهند فشار بیشتری را از سوی افکار عمومی به سامسونگ وارد نمایند؟

در همین رابطه توصیه می کنیم به هیچ وجه مقاله «روایت نبرد بزرگ اپل و سامسونگ» را در دیجیاتو از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • HM-ROYAL
    HM-ROYAL | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    به نظرم هر کمپانی که نقض پتنت کرده یا بدون اجازه از قابلیتهای یک کمپانی دیگه استفاده کرده آن کمپانی متضرر شده حق داره که از کمپانی که نفض پتنت کرده شکایت و تقاضای غرامت کنه و تا قرون آخر حقشو بگیره حالا هر کمپانی که باشه فرق نمیکنه .

  • احسان
    احسان | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    گردانندگان محترم سایت.نظر من چی شد؟ 20 دقیقه گذشت

  • saoman
    saoman | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    اقا یا بگین دره سیلیکون یا بگین سیلیکون ولی دره سیلیکون ولی دیگه چه صیغه ایه

  • احسان
    احسان | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    با سلام خدمت دوستای عزیزم و آقای قاسمی.
    من طرفدار سامی هستم و البته اپل که جای خودش رو داره اما یک موضوع مهم وجود داره که دوستان به اون توجه نمی کنند.خوب بودن اپل به معنی بد بودن سامی نیست.هردو ازبرندهای موفق جهانند.در مورد گزارش بالا باید بگم که تمام این شکایت های اپل فقط باعث رشد سامسونگ شد.اگر صدبار دیگه هم به سامی حمله کنه هیچ چیزی نمیتونه جلوی پیشرفت باورنکردنی شرکت های کره و چین رو بگیره.میگید نه؟من مرده و شما زنده. در آینده همین کامنت رو به اپل دوستان این سایت یادآوری می کنم.منتظر آمارها باشید

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    با سلام و درود به بخرو بچه های سایت نارنجی ، خیلی خوشحال شدم که یک نارنجی دیگه متولد شد ، تو این مدت واقعا از دنیای تکنولوژی عقب افتاده بودم و هیچ سایتی برام نارنجی نمیشد ، انشاا... روزی که میریم تو لیست تاپ 10 سایت های پر مخاطب ایران :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی