ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس ۵
موبایل

گلکسی اس ۵ با امکانات ویژه در خدمت معلولان

گلکسی اس ۵ (Galaxy S5) پرچمدار سامسونگ در دنیای تلفن های هوشمند، در عین حال که قابلیت های رایج را در سطحی بالا دارا است اما ابزاری مناسب برای توانمند ساختن نابینایان، ناشنوایان و معلولان حرکتی ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۰

گلکسی اس ۵ (Galaxy S5) پرچمدار سامسونگ در دنیای تلفن های هوشمند، در عین حال که قابلیت های رایج را در سطحی بالا دارا است اما ابزاری مناسب برای توانمند ساختن نابینایان، ناشنوایان و معلولان حرکتی هم هست. قابلیت‌های مختلف این تلفن در منوی دسترسی (Accessibility menu) با تمرکز بر نیاز معلولان طراحی شده اند و به کاربران ویژه خود این امکان را می دهند تا با توجه به ناتوانی خود از این تلفن استفاده کنند.

یکی از ویژگی های خاص گلکسی اس ۵ برای نابینایان و کم بینایان، وجود برنامه صفحه‌خوان (Talkback) است. این ویژگی به کاربر کمک می کند تا از طریق صفحه نمایش دوربین و اطلاع رسانی به کاربر برای جانمایی چهره، سوژه عکس را در وسط تصویر قرار دهد و با کمک دوربین 16 مگاپیکسلی تلفن عکس‎‌ بگیرد.

گلکسی اس ۵ هنگام شماره گیری اعداد را برای نابینایان می خواند. علاوه بر این به محض دور شدن تلفن از کاربر در حین مکالمه، گلکسی اس ۵ خودکار به حالت بلندگو (اسپیکر) تغییر وضعیت می دهد تا کاربر بتواند در حین مکالمه از دیگر قابلیت های تلفن خود استفاده کند.

این تلفن برای حفاظت از اطلاعات افراد نابینا و کم‌بینا این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا در حالت صفحه خاموش، به اطلاعات شان دسترسی داشته باشند. به کمک این ویژگی لازم نیست کاربر با احتیاط نسبت به اطراف از تلفن همراه خود استفاده کند. در ضمن در این وضعیت مصرف باتری نیز کاهش می‌یابد.

گلکسی اس ۵

یکی دیگر از ویژگی های خاص گلکسی اس ۵ ارائه هفت اندازه مختلف برای نمایش حروف و اعداد است. این ویژگی امکان مناسبی برای کم بینایان فراهم کرده تا متناسب با بینایی خود، اندازه حروف و اعداد را در صفحه نمایش تلفن همراه خود انتخاب کنند. این اندازه ها شامل کوچکترین، خیلی کوچک، کوچک، متوسط، بزرگ، خیلی بزرگ و بزرگترین است.

از دیگر ویژگی های گلکسی اس ۵ می توان به نمایش تصاویر، حروف و اعداد برای افراد کوررنگ یا کسانی که قدرت تشخیص صحیح رنگ ها را ندارند، اشاره کرد. گلکسی اس ۵ مجهز به سیستم بازگشت و تنظیم رنگ است که با وارونه کردن رنگ‌، خوانایی نوشته‌ها روی صفحه نمایش را بهبود می بخشد. این دستگاه قادر است از طریق یک چشمی نوشته ها و اطلاعات را از تصاویر، مدارک، اسامی نوشته شده روی کارت ها و کدهای QR جدا کند تا الگوی رنگ ها را شناسایی کرده و برای کاربر بخواند. از طریق این قابلیت افراد کم بینا درک بهتری از رنگ ها به ویژه برای انتخاب لباس خواهند داشت.

گلکسی اس ۵ قابلیت‌های ویژه ای هم برای ناشنوایان دارد. تشخیص گریه نوزاد یکی از قابلیت های کاربردی برای والدین ناشنوا است. از طریق این ویژگی، فرد ناشنوا با کمک ابزارهای جانبی این تلفن مانند ساعت های هوشمند گیر ۲، گیر ۲ نئو و گیر فیت و از طریق لرزش تلفن، از صدای گریه نوزاد مطلع می شود. کاربران با محدودیت شنوایی، می توانند با تعیین الگوهای مختلف لرزش (Vibration) بدون نیاز به رویت صفحه نمایش از تماس های ورودی و زنگ های اخطار مطلع شوند.

یکی دیگر ازامکانات منحصر به فرد پرچمدار سامسونگ، قابلیت ایما و اشاره (Air Gesture) است. این قابلیت به کاربرانی که دارای ناتوانی حرکتی هستند کمک می کند تا با اشاره سر یا دست نمایش تصاویر و متون را در صفحه مدیریت کنند. کاربرانی که قادر به فشار دادن دکمه های تلفن نیستند می توانند با تکان دادن دست، صفحه نمایش را روشن کنند. این قابلیت با تشخیص جهت نگاه کاربر، اقدام به روشن یا خاموش کردن صفحه نمایش کرده و از اتلاف باتری جلوگیری می کند. بالا و پایین رفتن صفحات با حرکت سر یا دست مقابل، یکی دیگر از امکاناتی است که این برنامه در اختیار کاربران قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • MM888
    MM888 | ۵ خرداد ۱۳۹۳

    سامسونگ دوست داریم!

  • behnam
    behnam | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    برای من که معلول جسمی -حرکتی هستم و دستام لرزش دارهsmart stay- smart pause - s voice و .... کاربردی و لازمه .
    آفرین به سامی .

  • یه اپلی
    یه اپلی | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    با اینکه طفدار سامی نیستم اما کارش ایول داره ولی به هر قابلیتی که نمیشه گفت نوآوری!!!!نوآوری چیزیه که شرکتای دیگه به سختی از پسش بر بیان

  • arminet
    arminet | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    سامسونگ از اس3 شروع به نوع آوری ها و نیاز های مردم بود ... من واقعا سامسونگ و محصولاتشو دوست دارم .... یه طورایی روش تعصب هم دارم ... تعصب این نیست که راه به راه ازش افراطی تعریف کنم ... تعصبم روی عشقم به این شرکته ... برای اینکه همیشه محصولات با امکانات فراوان تولید می کنه ... شاید بعضی امکانات برای من بی کاربرد باشه ... اما این امکان وجود داره که این سنسور و قابلیت ها برای افرادی مورد نیاز و حیاتی باشه ... من همیشه دوست دارم اگه من یه چیز دارم اون افرادی که می خوان و دلشون می خودا بتونند داشته باشند ... که به لطف سامسونگ که واقعا برام عزیزه ... این مورد هم امکان پذیره ... مثلا نوت3 1700 تومانه ... اگه یکی بوجه اش جواب نمی ده می تونه نوت3 نئو برداره که خیلی به نوت3 شباهت داره ... قیمتش هم یه 500 تومان ارزون تره ... یا سری گوشی های میان رده که خودشون دنیایی دارند ... مثل گرند2 .... یا مدل پایین تر ace3 , مدل های دیگه ... بازم پایین تر که خیلی مقرون بصرفه تره مثل star pro ... واقعا سامسونگ به همه سلیقه ها احترام می زاره ... کیفیت محصولاتش هم با اینکه پلاستیکه خیلی خوبه ... اما باید ازش مراقبت کرد .. هر چیزی به مراقبت نیاز داره .... و در پایان حرفم از گفته ها بد نسبت به سامسونگ خیلی نارحت می شم ... گذشته ها گذشته ... ما تو گذشته ها زندگی نمی کنیم ... مثائل مربوط به سامسونگ و اپل هیچکس دقیق چیزی نمی دونه ... و آدم نباید به شنیده ها اهمیت بده و شایعه را رواج بده ... مشکل شرکتی بین سامسونگ و اپل فقط بین خودشون معلومه که قضیه از چه قراره ... اینکه بعضی از کاربرا شروع به توهین به سامسونگ می کنند خیلی برام ناراحت کننده است ... برای همین معمولا به قسمت نظرات مراجعه نمی کنم ... اما در کل جدا از همه بحث ها بیاید خوب زندگی کنیم ... برای اینکه محصولات سامسونگ هم همیشه با شعار زندگی معرفی می شوند ... این محصولات برای خوب زیستن ما است ..

  • Mahdi
    Mahdi | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    هرکی قبول داره الان نسبت به باقی شرکتها، قابلیت ها و امکانات محبوبیت بیشتری داره لایک کنه.من که از اپل بیشتر قبولش دارم...فوق العادس...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی