ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Lix کوچکترین چاپگر ۳ بعدی دنیا به اندازه یک خودکار است

Lix ایده ای است که برای آن کمپینی هم در سایت کیک استارتر راه افتاده؛ کوچکترین پرینتر سه بعدی ساخته شده تا به امروز! اگر آقای اِشِر (گرافیستی که به طراحی های پر از جزئیات و توهم زا ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۵

Lix ایده ای است که برای آن کمپینی هم در سایت کیک استارتر راه افتاده؛ کوچکترین پرینتر سه بعدی ساخته شده تا به امروز! اگر آقای اِشِر (گرافیستی که به طراحی های پر از جزئیات و توهم زا در فرم ۳ بعدی مشهور است) هنوز زنده بود و "لیکس" را می دید، بدون شک بابت توانایی هایی که این قلم برای شکستن محدودیت های نقاشی ۲ بعدی به او می داد، از سازندگانش قدردانی می کرد.

برای درک تکنولوژی لیکس تصور کنید که قطعات یک پرینتر ۳ بعدی معمولی را به حداقل کاهش دهید و آنها را با کمک علوم مهندسی به شکل یک قلم نسبتا کوچک درآورید. این قلم که قدرتش را از یک پورت USB 3.0 متصل به انتهای مخزن می گیرد، دارای جوهرهای رنگی از جنس پلاستیک ABS یا PLA است. این پلاستیک ها در اثر برخورد با نازلِ داغِ انتهای قلم ذوب می شوند و به صورت رشته هایی باریک از نوک قلم بیرون می آیند. عملکردی درست شبیه چسب های حرارتی-تفنگی.

برای آشنایی بیشتر با Lix، در ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

با لیکس خطوط می توانند به سمت بالا (عمودی) یا خوابیده روی سطوح کشیده شوند. برای تصویر سازی با این قلم کافی است دو کار انجام دهید، اول اینکه پرینت کنید و دوم اینکه با حرکت دادن قلم، مجسمه ی کوچکی بسازید. هر خط کشیده شده (متریال تزریق شده از نوک قلم) به سرعت خنک می شود تا ساختارهایی سخت و ایستا را بیافریند. لیکس طراحی را با مجسمه سازی ادغام می کند تا فرصت های بی پایانی خارج از مرزهای طراحی ۲ بعدی برای اکتشافات هنری طراحان فراهم کند.

مزایای استفاده از متریال ABS استحکام بیشتر، انعطاف پذیری، مقاوم بودن درمقابل دمای زیاد است و اگرچه رشته های PLA (که پلاستیکی با منشاء گیاهی است) انعطاف پذیری و استحکام ABS را ندارند ولی در عوض دارای طیف وسیع تری از رنگ ها و درجات مختلفی از شفافیت و براقی است.

20140430207

این پرینتر 3 بعدی قلمی، توسط  "آنتون سووورو" به صورت قابل حمل طراحی شده تا ابزاری برای نمونه سازی واقعی از محصولات، انجام تزئینات مد وهمچنین اهداف هنری مثل نقاشی و مجسمه سازی باشد.

LIX-05-16-at-11.17.32-AM-600x628

شما می توانید به راحتی ادعا کنید که در جیب پیراهن تان یک پرینتر 3 بعدی آماده به کار دارید چرا که وزن قلم لیکس تنها 40 گرم و طولش هم تقریبا 16 سانتی متر است. اگر می خواهید از کسانی باشید که به اولین سری لیکس دست پیدا کرده اند می توانید به صفحه لیکس در وبسایت کیک استارتر مراجعه کنید.

20140430205
اجسام ساخته شده با قلم چاپگر ۳ بعدی Lix.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • طاهره
    طاهره | ۱۲ تیر ۱۳۹۴

    سلام . چطور میشه این مدل قلم رو تهیه کرد ... لطفا قیمتش رو هم بگید . ممنون

  • منصور
    منصور | ۲۳ دی ۱۳۹۳

    کم کم داریم فضایی میشیم . واقعا محشره

  • پدرام
    پدرام | ۶ خرداد ۱۳۹۳

    اینکه دیگه چاپگر نیست.
    دست هر جور بخواد حرکتش میده طرح رو که از کامپیوتر نمی گیره. فقط برق می گیره!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی