ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چشم انداز فوق العاده سولبرگ پلاسن در نروژ با پلی طبیعت دوست

بر هیچ کدم از ما جذابیت های خاص مکان های پر ارتفاع پوشیده نیست. جاهایی که ما را قادر به کشف مناظر وسیعی می کنند. سولبِرگ پِلاسِن یکی از این مکان های مرتفع برای تماشای مناظر ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۱:۱۰

بر هیچ کدم از ما جذابیت های خاص مکان های پر ارتفاع پوشیده نیست. جاهایی که ما را قادر به کشف مناظر وسیعی می کنند. سولبِرگ پِلاسِن یکی از این مکان های مرتفع برای تماشای مناظر اطراف است که توسط استودیو کارل ویگو هومبک طراحی شده و به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا از چشم انداز نفس گیر و زیبای جنگل استو-اِلدال، دهکده ی زیبایی واقع در کشور نروژ، به صورت پانوراما لذت ببرند.

گفته میشود که هندسه و ساختار اصلی این سازه با الهام از درختان متراکم کاجی که در دامنه تپه و کوه های کناری وجود دارند  طراحی شده. زیبایی این چشم انداز به اندازه کافی برای همه جالب است اما چیزی که بیشتر از همه باعث جذابیت این پروژه شده است تکمیل آن بدون وارد آوردن کوچکترین آسیبی به محیط زیست آن است.

Sohlbergplassen-Norway-1400

در ادامه مطب با دیجیاتو همراه باشید تا در مورد تکنولوژی ساخت این سازه برای تان بگوییم و به گشت و گذار در این گوشه دنج دنیا بپردازیم.

architecture-Norway-viewing-spot
معمار این سازه می گوید: "چیزی که برای ما بسیار مهم بود، پیدا کردن راهی برای پی ریزی آن بدون وارد کردن کوچکترین آسیبی به ریشه های درختان این جنگل بود. زمین این منطقه تا عمق 2 متر و 70 سانتی متری بدون یخ زدگی بود و به طور معمول باید حفاری های قابل توجهی برای پی ریزی انجام می شد که باعث قطع درختان و نابودی جنگل بود."
Norway-viewing-point-9 (1)
هم اکنون وزن سازه توسط ستون های باریکی با هسته های فولادی حمایت می شود که همگی به صخره ها دریل شده اند. این اتصالات در بعضی نقاط بیشتر از 12 متر به عمق زمین نفوذ کرده اند.
Sohlbergplassen
سازه به جای آنکه طبیعت را ویران کند، آن را در پیرامون خود پذیرفته و گاه در بر گرفته. مانند این درخت که از زیر سازه تا چند متر بالای آن سرک کشیده.
12rdn036-20090902-044.8965-jw
سطح پیاده رو کاملا پوشیده نیست و سوراخ هایی برای عبور نور دارد و باعث می شود این سازه به اکو سیستم زیرینش آسیب نزند.
design-Norway-viewing-point (1)
یک پلکان شما را به فضای زیرین این سازه و سپس به سمت پایین تپه و دریاچه هدایت می کند. سطح این سازه شیب نامحسوسی به جلو دارد و به این وسیله تماشاگر حس می کند که منظره او را به سمت خود می خواند.
Norway-viewing-point-11 (1)
این عکسی است از زمان ساخت این بنا. همان طور که می بینید بخش های قابل عبور آن با استفاده از چوب قالب بندی شده اند و بر روی سازه نگه دارنده قرار گرفته اند.
Norway-viewing-point-12
درباره پلان سازه: طراحی سازه کاملا متناسب با درختان موجود شکل گرفته است.
Norway-viewing-point-13
اتصالات نگه دارنده وزن بنا، گاه تا عمق سه متری داخل زمین نفوذ کرده اند.

تصویر زیر که چشم اندازی از پیرامون این پل را نشان می دهد، توسط I Harsten از روی سازه گرفته شده.

چشم اندز نروژ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Abolfazl
    Abolfazl | ۸ خرداد ۱۳۹۳

    ممنون دیجیاتو :)

  • Vahid Khalili
    Vahid Khalili | ۶ خرداد ۱۳۹۳

    یعنی دلم میخواد دوستان تهرانی یه سر برن بعد از عوارضی اتوبان خلیج فارس و در امتداد مسیرشون به سمت قم به سمت راست اتوبان یه نگاه بندازن!
    حدود 2 ساله که دارن برای ساخت خط مترو کنار اتوبان فعالیت میکنن، ولی متاسفانه این فعالیتشون منجر به قطع هزاران درخت کاج کهنسال این منطقه شده! و باز هم متاسفانه خاکهای حاصل از حفاری در نزدیکی همین محل به صورت تپه ای فوق العاده بزرگ روی هم و روی هزاران درخت کاج تلانبار شده و باعث مرگ تمامی این درختان شده. اینهایی رو که اینجا نوشتم رو به شخصه 2 ساله که دارم میبینم...

  • محمد حسین
    محمد حسین | ۶ خرداد ۱۳۹۳

    اینقد دوست دارم برم اون دو نفر تو عکس دومی رو هول بدم بیوفتن پایین :)))))))))))

  • پارمیدا
    پارمیدا | ۶ خرداد ۱۳۹۳

    wow

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی