ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره
تکنولوژی

گوگل و فیسبوک به دنبال گسترش اینترنت دنیا با ماهواره ها

گوگل و فیسبوک همین الآن هم دارند در بستر کامپیوترها و دستگاه های موبایل با هم رقابت می کنند اما اخیرا احتمالی مطرح شده مبنی بر گسترش رقابت شان به آسمان ها. آن طور که ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۱

گوگل و فیسبوک همین الآن هم دارند در بستر کامپیوترها و دستگاه های موبایل با هم رقابت می کنند اما اخیرا احتمالی مطرح شده مبنی بر گسترش رقابت شان به آسمان ها. آن طور که The Information گزارش می دهد، هر دوی این شرکت های مشهور در دنیای وب، اشتهایی دیوانه وار برای وصل کردن دنیا به سرویس های خود دارند که این می تواند نگاه شان را به ورای ابرها هدایت کند.

گوگل و فیسبوک قبلا در رقابت برای خرید شرکت Titan Aerospace، سازنده پهپاد های بلندپرواز، نیات خودشان را تا حدود بروز دادند. آن رقابت به نفع گوگل خاتمه یافت تا تایتان در کنار پروژه Loon قرار بگیرد و تحقیقات کاربردی این شرکت در زمینه توزیع اینترنت از آسمان را به جلو هل دهد. همزمان گفته می شود فیسبوک هم یک شرکت پهپاد ساز بریتانیایی به نام Ascenta را خریده است.

حالا دیگر می ماند: فضا!

حالا دیگر می ماند: فضا! وبسایت اینفورمیشن در تحقیقی پیرامون فعالیت های گوگل در زمینه ماهواره ها ردی از علاقه این شرکت بهSkybox Imaging یافته که به تازگی با استخدام ها و سرمایه گذاری های جدید، قصد ورود به عرصه اینترنت ماهواره ای را دارد.  درباره گوگل گفته می شود که کریگ برت (Craig Barratt) اکنون رییس چندین تیم در آزمایشگاه سری Google X است که به دنبال توسعه اینترنت بی سیم و اتصال کل دنیا به این شبکه هستند.

در حال حاضر گوگل اکس بروی پهپادها و بالن ها کار می کند. استخدام برایان هولتز که قبلا مدیر ارشد تکنولوژی در شرکت O3b Networks بود نیز از دیگر نشانه ها است، چرا که آن شرکت به طراحی ماهواره های مخصوصی برای ارسال سیگنال های اینترنتی مشغول بوده و گوگل نیز در آن سرمایه گذاری هایی داشته.

همزمان در آن سو، مارک زاکربرگ و فیسبوک هم بی کار ننشسته اند و گرچه سندی دال بر ورودشان به حوزه اینترنت ماهواره ای مشاهده نشده اما گفته می شود که به طور جدی در حال بررسی احتمالات و چگونگی ورود به آن هستند.

همه اینها این یعنی شرکت ها و استارت آپ های فعال در این بخش احتمالا الآن زیر ذره بین گوگل و فیسبوک هستند و در آینده فرصت های جذابی برای خریده شدن توسط آنها خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    اشک شوق در چشمانم حلقه زد!!

  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    مارک زاکربرگ یک یهودیه خواهشا اخبار مربوط به گوگل و فیشبوک رو پوشش ندید چون سرگی بریندهم یهودیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی