ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت های پتنتی
تکنولوژی

اپل و آمازون آماج بیشترین شکایت های پتنتی در سال ۲۰۱۳ بودند

پتنت ها برای حفاظت از دارایی های فکری مخترعین به وجود آمده اند و بدیهی است وقتی صاحب پتنتی به این نتیجه برسد که دارایی اش مورد سو استفاده دیگران قرار گرفته، به شکایت روی ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۰

پتنت ها برای حفاظت از دارایی های فکری مخترعین به وجود آمده اند و بدیهی است وقتی صاحب پتنتی به این نتیجه برسد که دارایی اش مورد سو استفاده دیگران قرار گرفته، به شکایت روی می آورد. البته که نباید وجود پتنت ترول ها را هم نادیده گرفت. آنها با خرید پتنت ها و تقریبا بدون هیچ استفاده عملی از اختراعات ثبت شده، تنها به دنبال پیگرد سایرین و پول به جیب زدن هستند.

اما در سه سال اخیر مدام تعداد شکایت های پتنتی رکورد شکنی کرده و انتظار می رود امسال هم چنین شود. امریکا به عنوان قطب تکنولوژی دنیا آمار دقیقی از جنگ های پتنتی ثبت کرده که دیدن شان خالی از لطف نیست. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه شوید تا در ۵ نمودار، به تماشای وضعیت جنگ های پتنتی امریکا در سال ۲۰۱۳ بنشینیم.

سال ۲۰۱۳ شاهد رکورد جدیدی در تعداد پرونده های پتنتی بودیم. در حقیقت، ۳ سال پیاپی است که رکورد شکایت های پتنتی شکسته می شود. در ۲۰۱۳، تعداد ۶۰۹۲ پرونده پتنتی گشوده شد که ۱۲.۴٪ رشد را نسبت به ۵۴۱۸ پرونده ۲۰۱۲ نشان می دهد.
سال ۲۰۱۳ شاهد رکورد جدیدی در تعداد پرونده های پتنتی بودیم. در حقیقت، ۳ سال پیاپی است که رکورد شکایت های پتنتی شکسته می شود. در ۲۰۱۳، تعداد ۶۰۹۲ پرونده پتنتی گشوده شد که ۱۲.۴٪ رشد را نسبت به ۵۴۱۸ پرونده ۲۰۱۲ نشان می دهد.
امریکا به عنوان مهمترین بازار دنیا و قطب صنایع تکنولوژیک مرکز توجه منازعات پتنتی است. ۵ ناحیه تگزاس شرقی، دلاوِر، کالیفرنیای مرکزی، کالیفرنیای شمالی و کالیفرنیای جنوبی نیز در کنار آن قرار دارند. ایالت کالیفرنیا خانه تکنولوژی دنیا است که دلیل این همه پرونده را توجیه می کند.
امریکا به عنوان مهمترین بازار الکترونیکی دنیا و قطب صنایع تکنولوژیک مرکز توجه منازعات پتنتی است. ۵ ناحیه تگزاس شرقی، دلاوِر، کالیفرنیای مرکزی، کالیفرنیای شمالی و کالیفرنیای جنوبی در کنار هم بیشترین شکایت ها ثبت کرده اند. ایالت کالیفرنیا خانه تکنولوژی دنیا است که دلیل گشایش این همه پرونده را توجیه می کند.
اینها ۱۰ پتنت ترول مشهور دنیا هستند که در سال ۲۰۱۳ به تنهایی ۱۲ درصد از پرونده های پتنتی را بر علیه دیگران گشوده اند. اینها به شرکت های "در آمد کسب کن از پتنت ها" مشهورند.
اینها ۱۰ پتنت ترول مشهور دنیا هستند که در سال ۲۰۱۳ به تنهایی ۱۲ درصد از پرونده ها را بر علیه دیگران گشودند. چنین شرکت هایی به اصطلاح "از پتنت ها ارتزاق" می کنند.
patent_defendants
در سال ۲۰۱۳ این ۱۰ شرکت بیش از همه مورد شکایت قرار گرفته اند. حضور اپل در آن بالا طبیعی است و بعد از آن آمازون قرار گرفته. شرکت مخابراتی AT&T بالاتر از گوگل و دل و اچ.تی.سی و سامسونگ و مایکروسافت و ال جی و اچ پی است که در نوع خود جالب است.
هزینه دادرسی های پتنتی از سال ۱۹۸۶ تاکنون به شکل عجیب افزایش یافته. از ۳.۶ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۴ تا ۶۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹.
هزینه دادرسی های پتنتی از سال ۱۹۸۶ تاکنون به شکل عجیبی افزایش یافته. از ۳.۶ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۴ تا ۶۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    اجازه هست از لگو کپی کنم پول ندارم بهت بدم

  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    چه پولی می خورن این وکیل های اپل و آمازون و گوگل و … !!! این دعوا ها پایان نمی یابه مگر این که بعضی ها که تعدادشون هم خیلی زیاده دست از اسکی رفتن بر دارن !!! عوضش این پول بی زبون که علف خرس نیست تو چرخه صنعت جریان پیدا کنه !!! یه خورده کیفیت افزایش پیدا کنه !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی