ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سیستم فوکوس خودکار لیزری ال جی جی۳ چگونه کار می کند؟

دوربینی که ال جی در پرچمدار جدیدش، جی ۳، به کار برده بسیار خاص و ویژه است. آنچه که این دوربین را متمایز می کند سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و یا لرزشگیر اپتیکال آن نیست؛ جی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۰

دوربینی که ال جی در پرچمدار جدیدش، جی ۳، به کار برده بسیار خاص و ویژه است. آنچه که این دوربین را متمایز می کند سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و یا لرزشگیر اپتیکال آن نیست؛ جی ۳ اولین تلفن هوشمندی است که از سیستم فوکوس خودکار لیزری بهره می برد. اما این سیستم به چه نحو کار می کند؟

به محض اینکه در جی ۳، اپلیکیشن دوربین را اجرا نمایید، دستگاه شروع به فرستادن امواج لیزر به محیط اطراف می کند. سپس دوربین زمان انعکاس و بازگشت نور را اندازه می گیرد و در نتیجه قادر به تشخیص فاصله هر سوژه از خود می شود. جالب است بدانید که خفاش ها نیز دقیقا از همین سیستم برای ردیابی استفاده می کنند، با این تفاوت که لیزر و امواج مادون قرمز در سیستم عصبی آن ها جایی ندارد.

تکنولوژی فاصله یابی لیزری برای اولین بار در شرکت ال جی برای استفاده در یکی از ربات های جاروکش طراحی شد، اما هرگز در آن مورد استفاده قرار نگرفت تا اینکه سرانجام تیم موبایل ال جی از آن استفاده کرد و محصولی آفرید که اکنون ادعا می کنند سریع ترین دوربین موبایل دنیا است.

ال جی در دوربین جی ۳ برای فوکوس هرچه بهتر و دقیق تر علاوه بر تکنولوژی تشخیص فاصله لیزری، از روش مرسوم تشخیص کنتراست و الگوریتم هایی همچون تشخیص چهره نیز بهره می برد. این ترکیب سیستم های مختلف به جی ۳ اجازه می دهد در شرایط مختلف بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. برای مثال در محیط های کم نور و هنگامی که سوژه ها در فاصله بسیار نزدیک قرار دارند، لیزر کمک بسیاری می کند اما در شرایط دیگر که لیزر بازده خوبی ندارد، دستگاه به صورت خودکار از روش هایی همچون تشخیص کنتراست استفاده می کند.

ال جی ادعا می کند که سرعت فوکوس خودکار در پرچمدار جدیدش تنها ۲۷۶ میلی ثانیه است؛ زمانی حتی سریع تر از پلک بر روی هم گذاشتن انسان و بدون شک، سریع تر از هر دوربین دیگری که تا امروز در تلفن های هوشمند به کار گرفته شده.

lg-g3-camera-app

ال جی آنقدر به عملکرد دوربین خود اعتماد دارد که در مورد اپلیکیشن دوربین نیز تصمیماتی جسورانه گرفته. رابط کاربری این برنامه، تنها دارای دو دکمه است؛ یکی برای تنظیمات و دیگری برای خارج شدن از محیط اپلیکیشن. در واقع ال جی ترتیبی داده است که با لمس هر نقطه از صفحه عملیات فوکوس و ثبت عکس به بهترین نحو انجام شود (برای دیدن رابط کاربری دوربین اولین بررسی ویدیویی جی ۳ را ببینید).

با وجود تمام تکنولوژی های جدید و منحصر به فردی که در جی ۳ به کار رفته، در عمل هنوز سرعت این دوربین فاصله زیادی با رقبا ندارد. اگر بخواهیم این دوربین را با محصولاتی همچون آیفون 5s و یا HTC One M8 یا گلکسی S5 مقایسه کنیم، باید بگوییم که پرچمدار ال جی تنها چند میلی ثانیه برتری دارد و در عمل کاربر تفاوت چشمگیری را احساس نخواهد کرد. با این حال، امروزه میلی ثانیه ها هستند که در تبلیغات به کمک شرکت ها می آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    آخه آی کیو … خودت رفتی یه نگاه به لینکت بندازی ؟؟؟ کجاست این فکوس اپتیک K800 ؟؟؟ واقعا که … چند سالته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی