ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا این اولین عکس از بدنه واقعی آیفون ۶ است؟

مثل همیشه باید حاشیه احتیاط را رعایت کرد و گفت که چیزی قطعی نیست. ولی یک وبسایت استرالیایی که سابقه خوبی در لو دادن قطعات آیفون و آیپد در گذشته داشته، عکسی از بدنه آلومینیومی ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

مثل همیشه باید حاشیه احتیاط را رعایت کرد و گفت که چیزی قطعی نیست. ولی یک وبسایت استرالیایی که سابقه خوبی در لو دادن قطعات آیفون و آیپد در گذشته داشته، عکسی از بدنه آلومینیومی آیفون ۶ منتشر کرده که چند نکته جالب در خود دارد. عکس از منبعی ناشناس در چین ارسال شده.

اول این را بدانید که رنگ سبز، مربوط به یک لایه پلاستیکی شفاف است که احتمالا برای محافظت روی بدنه کشیده شده. به فاصله بین دو سوراخ لنز دوربین و فلش ال.ای.دی که نگاه کنید، رنگ خالص بدنه به چشم می آید. پس زیاد خودتان را درگیر رنگ نکنید.

اما از کجا می گوییم این احتمالا اولین عکس از بدنه واقعی آیفون ۶ است؟ به رندر زیر که قبلا لو رفته نگاه کنید:

iphone-6-body-uip-02-w700

جای لوگو در رندر بالا خالی است و فلزی در آن بخش نیست (درست مثل حاشیه های بالا و پایین). حالا به لوگوی عکس اصلی مطلب دوباره نگاه کنید و ببینید که چطور نور از پوشش سبز روی حفره لوگو عبور کرده و سایه ای از سیب گازخورده روی سطح میز انداخته. در نمونه های ساختگی لو رفته از آیفون ۶ چنین چیزی را ندیده بودیم.

همچنان نوارهای پلاستیکی برای عبور سیگنال های آنتن در بالا و پایین بدنه دیده می شوند و البته به اعتقاد خیلی ها آیفون ۶ را زشت کرده اند. اما این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است جلای آخر را نخورده باشند و در محصول نهایی، طوری پرداخت شوند که از بدنه قابل تشخیص نباشند.

اگر لوگوی عقب آیفون ۶ جنسی مشابه نوارهای پلاستیکی بالا و پایین آن داشته باشد آیا مثل لوگوی مکبوک ها نورانی هم خواهد بود؟ واقعیت این است لوگوی پشت مکبوک ها درخشش خود را مستقیما از سیستم نور پس زمینه نمایشگر می گیرد ولی در آیفون، بین نمایشگر و بدنه پشتی، باتری و صفحه مدار و سایر چیزها قرار دارند. اگر موضوع این نیست، پس چرا لوگوی پلاستیکی؟

شاید استفاده از لوگوی پلاستیکی در پشت آیفون ۶ کاربرد مهندسی داشته باشد و تیم دیزاین محصول از آن به عنوان دریچه ای برای ارسال و دریافت امواج بی سیم استفاده کند. مثلا آنتن وای-فای را در آن محل قرار دهد. یک حدس دیگر هم می شود زد. لوگویی صیقلی که به روش ذوب کاری و پر کردن قالب (مثل لوگوی آیپد ایر) ایجاد شده، نه به روش تراشکاری روی بدنه (مثل آیفون 5s).

به هر صورت باید کم کم آماده پذیرفتن این دیزاین برای آیفون ۶ شد. شما چه حدسی می زنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۹ خرداد ۱۳۹۳

    یعنی میخواد فلش دوگانه رو یگانه کنه ؟!!!!

  • مهرداد
    مهرداد | ۹ خرداد ۱۳۹۳

    عمرا این باشه !

  • iphone4job
    iphone4job | ۹ خرداد ۱۳۹۳

    شبیه سامشونگ داره میشه


    کلا از ios 6 به این ور دارن گند میزنن !

  • Vahid Moshiri
    Vahid Moshiri | ۹ خرداد ۱۳۹۳

    تیم دیجیاتو عزیز .... این ریپلای زدن رو میشه درستش کنین ؟ صفحه باید یبار ریلود بشه برای ریپلای دادن اصلا جالب نیست ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی