ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی سامسونگ، تلفن هوشمند را در خود جا می دهد [گزارش]

۲ خرداد بود که از هدفگذاری سامسونگ برای ساخت هدست های واقعیت مجازی برای خانواده گلکسی برای تان نوشتیم، ولی جزئیات مبهم بود. حالا خبر رسیده که این شرکت کره ای برای ساخت این محصول به ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۸

۲ خرداد بود که از هدفگذاری سامسونگ برای ساخت هدست های واقعیت مجازی برای خانواده گلکسی برای تان نوشتیم، ولی جزئیات مبهم بود. حالا خبر رسیده که این شرکت کره ای برای ساخت این محصول به سراغ آکیلس وی آر رفته (همان شرکت سازنده هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت که چندی پیش با ۲ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریده شد) و می خواهد تعامل به روش واقعیت مجازی را به سبکی منحصر به فرد به تلفن های پرچمدارش بیاورد.

آن طور که پیدا است سامسونگ در بخش نرم افزاری توان کافی را ندارد. برای همین به سراغ آکیلس وی آر رفته و این کار را به آن سپرده. خود نیز بر رو سخت افزار تمرکز خواهد کرد. در واقع این یک معامله پایاپای است: سامسونگ به آکیلس امکان دسترسی به نسل بعدی نمایشگرهای OLED خود را می دهد و آکیلس نیز به سامسونگ دسترسی انحصاری به کیت توسعه نرم افزار موبایل خود را اعطا می کند.

به این شکل هم آکیلس می تواند نسل بعدی هدستش را با کیفیت بهتر (پنل های OLED سامسونگ کیفیتی بالاتر از 1080p دارند) توسعه دهد و هم سامسونگ یک گام به عرضه اولین هدست واقعیت مجازی در بازار مصرف نزدیک می شود. سامسونگ همیشه دوست دارد عنوان "اولین" را به نام خودش ثبت کند. اما منفعت این حضور را هم نباید نادیده گرفت. شرکتی به مانند سامسونگ که سرمایه گذاری و سیستم تبلیغاتی اش در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، می تواند توجه دنیا را به واقعیت ممجازی جلب کند و این در نهایت به نفع این شاخه تکنولوژی جدید است. البته در سوی دیگر، اگر محصول بدی به بازار بفرستد، تا مدت ها نظر مصرف کننده به هر هدستی از این نوع، خراب خواهد شد.

تلفن هوشمند با قرار گرفتن داخل هدست سامسونگ، تبدیل به نمایشگر و دوربین آن می شود!

طبق شنیده ها، هدست سامسونگ دارای نمایشگر جداگانه نیست. بلکه یکی از تلفن های پرچمدار سامسونگ (فعلا گلکسی اس ۴ در مرحله توسعه و احتمالا گلکسی اس ۶ در زمان عرضه) داخل آن قرار می گیرد، از طریق پورت های رایج به آن وصل و سپس تبدیل به نمایشگرش می شود. البته خود هدست هم دارای سنسورهایی (حداقل شتاب سنج) خواهد بود. مزیت دیگر برای قرار گرفتن تلفن داخل هدست، امکان استفاده از دوربین عقب آن برای استریم مستقیم دنیای واقعی است. یعنی می توانید وسط دنیای مجازی، به دنیای واقعی سوییچ کنید! قرار است هدست سامسونگ دارای دکمه های ناوبری اندروید هم باشد.

در قالب این همکاری، هر دو شرکت فرصت استفاده از تخصص و نبوغ یکدیگر برای وارد کردن ضربه آخر و آوردن هدست های واقعیت افزوده به زندگی مصرف کنندگان را دارند. سامسونگ می خواهد دستگاهی تلفن-محور بسازد و آکیلس نیز بر روی هدستی مستقل برای کاربردهایی نظیر انجام بازی های ویدیویی تمرکز خواهد کرد. گفته می شود سامسونگ این هدست را بیشتر به دید یک وسیله چند رسانه ای می بیند تا هدستی برای بازی ولی تا زمان عرضه نهایی، نمی توان چیز بیشتری گفت.

سامسونگ و آکیلس در رابطه با این گزارش، سکوت کرده اند. شما چه نظری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • sama
    sama | ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

    سامسونگ اگر هم این را درست کنه خیلی کاربردی نیست چون هیچ چیزی جای گوشی را نمیگیره
    هدست همراه موبایل خوب کارمیکنه مخصوصا مدل سونی sbh80 خیلی شیک و کاربردی هست و من ازش خیلی راضی ام

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

    نمیشه ساسونگ دست همکاری به جایی ببری اون طرف قبول نکنه ..بالاخره به سام احتیاج دار دیگه ... این عینکا اگه قیمت خیلی عالی ای نداشته باشن هرگز همه گیر نمیشن

  • Masoudsfe
    Masoudsfe | ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

    یعنی بنازم سامسونگو که هیچی از طراحی نمیدونه
    باند کمپانی های دیگرو ببینی خیلی مدرن و شیکن ولی مال سامسونگ انگار مال دهه شصته.
    نمیدونم شاید طراحای سامسونگ از چیزای کلاسیک خوششون میاد.

    • hassan-razavi
      hassan-razavi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

      اولا این به هیچ وجه ربطی به چیزی که قراره ساخته بشه نداره و فقط یک طرح الکیه.
      دوما طراحیش نزدیک به همون طراحی آکلیس ریفته. الکی تا اسم سامسونگ روش خورده نظر مخالف ندید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی