ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: یک طرح مفهومی دیدنی برای iOS با ویجت های قابل پینچ

این اولین باری نیست که یک دیزاینر با ایده ای اپلی به بازطراحی iOS می پردازد و ویجت های کاربردی را به آن اضافه می کند. با فرض اینکه اپل در iOS 8 هم ویجت ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۵

این اولین باری نیست که یک دیزاینر با ایده ای اپلی به بازطراحی iOS می پردازد و ویجت های کاربردی را به آن اضافه می کند. با فرض اینکه اپل در iOS 8 هم ویجت ها را به پلتفرم موبایل خود اضافه نکرده باشد، می توان گفت در آینده همچنان طرح های مشابه این را خواهیم دید.

دیزاینر این طرح مفهومی، آقای جی ماکلنی (Jay Machalani) با ایده Block ها یک طرح زیبا کار کرده. او در اصل خودش را جای دیزاینرهای اپل گذاشته و خواسته به جای خلق یک طرح تصنعی، برای مسئله راه حلی واقعی و کاربردی بیافریند.

این مربع های گوشه گرد در طرح آقای ماکالنی Block ها نام دارند.
این مربع های گوشه گرد در طرح آقای ماکلنی Block ها نام دارند.

ایده اولیه ساده است: اندروید ویجت دارد، ویندوز فون هم کاشی های زنده نمایش می دهد، پس چرا مربع های گوشه گرد iOS که امروزه فقط نقش آیکن دارند را قابل پینچ نکنیم؟ خالق این طرح می گوید حدود "۵۰۰۰ هزار کلمه قبل از شروع به طرح زدن" توضیح نوشته (برای اینکه مقیاس اندازه متن دست تان بیاید: مقاله جنگ اسمارت فون بیش از ۷۰۰۰ کلمه است.)

پس از آماده شدن ایده مفهومی، او دست به کار شد و طرح مفهومی خودش را آماده کرد که تا حدی شبیه ایده جان-مایکل کارت در سال ۲۰۱۱ است (جالب است که بدانید آقای کارت بعد از انتشار طرحش، توسط اپل استخدام شد.) در طرح آقای ماکلنی، آیکن های iOS با پینج-آوت تبدیل به بلاک هایی می شوند که نمایش اطلاعات زنده را بر عهده دارند. با پینچ-این روی بلاک ها هم دوباره می توان آنها را به آیکن های ساده تبدیل کرد.

ویدیوی زیر این طرح مفهومی را در عمل نشان می دهد. تماشای آن را از دست ندهید.

(لینک دانلود مستقیم با حجم ۳ مگابایت)

نظر شما درباره این ایده و طرح مفهومی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • مهدى
    مهدى | ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

    سلام آقاى دادگستر،چند سالى ميشد كه عادت كرده بودم هرشب و روز سايت نارنجى رو دنبال ميكردم تا اينكه يه روز نميدونم به چه دليلى مطالب ديگه آپديت نميشد،از اون به بعد ديگه از اخبار تكنولوژى دور بودم تا چند روز پيش كه واسه كنفرانس wwdc اپل سرچ كردم اين سايت بالا اومد و باور كنيد وقتى اسم شما و چند نفر ديگه از قديميا رو ديدم خيلى خوشحال شدم،الان چند روزيه اين صفحرو ستاره دار كردم و همه مطالبو دارم دنبال ميكنم،خوشحالم كه دوباره ميتونم مطالب شما رو بخونم

  • bubo
    bubo | ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

    نمیدونم شما تا بحال با رام MIUI تو اندروید کار کردین یا نه.

    تو این رام وقتی شما رو آیکون های خاص مثل music یا note انگشتتون رو بذارید و درجا به سمت پایین بکشید اون ابزار با یه motion Flip بزرگ میشه و حالت ویجت میگیره.
    که اینجا شما باید دو انگشت اون رو pinch کنید ولی اونجا کار خیلی ساده تره.
    خواستم بگم این طرح آنچنان هم ناب نیست بلکه گرده برداری از چند طرحه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی