ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزونه هایی برای ترجمه کلمات به فارسی در داخل مرورگر

با توجه به اینکه زبان انگلیسی بخش اعظمی از محتوای فضای اینترنت را تشکیل می دهد، بسیاری از ما برای درک بهتر یک مطلب نیاز داریم تا معنای برخی کلمات را به زبان فارسی جستجو ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۴

با توجه به اینکه زبان انگلیسی بخش اعظمی از محتوای فضای اینترنت را تشکیل می دهد، بسیاری از ما برای درک بهتر یک مطلب نیاز داریم تا معنای برخی کلمات را به زبان فارسی جستجو نماییم. برای این منظور دیکشنری های رنگارنگی در قالب های مختلف یافت می شود. از برنامه هایی که بر روی ویندوز نصب می شوند گرفته تا سرویس تحت وب گوگل ترنسلیت که این روز ها مورد استفاده بسیاری از کرابران قرار می گیرد.

تمام این دیکشنری ها اما نقظه ضعفی مهم دارند، و آن هم نیاز به خروج از مطلب جهت جستجوی کلمه است. خوشبختانه توسعه دهندگان ایرانی برای مرورگر گوگل کروم، افزونه هایی را طراحی کرده اند که به کاربر اجازه میدهد با های لایت کردن کلمه در داخل متن، ترجمه آن را در همان لحظه مشاهده نماید.

دیکشنری فارسی انگلیسی

واژه یاب از جمله افزونه هایی است که می تواند به یکی از پرکاربردترین ابزار های مرورگر شما تبدیل گردد. پس از نصب این برنامه در هر صفحه ای که قرار داشته باشید، می توانید با انتخاب کلمه انگلیسی مورد نظر خود در متن، معنای فارسی آن را در قالب پنجره ای که در بالای کلمه باز می شود، مشاهده نمایید.

در پنجره باز شده، علاوه بر معنی لغت، تلفظ آن به انگلیسی نیز قابل شنیده شدن است. همچنین اگر تمایل داشتید می توانید با انتخاب گزینه «معانی دیگر» به سایت واژه یاب مراجعه نموده و ترجمه های بیشتری از کلمه انتخاب شده را مشاهده نمایید. جالب است که واژه یاب خود را محدود به ترجمه انگلیسی به فارسی نکرده، و معانی لغات فارسی را نیز در دل خود جای داده. برای مثال اگر مشغول مطالعه متنی فارسی هستید که در داخل آن از کلماتی ثقیل استفاده شده، به راحتی می توانید به کمک این برنامه، متوجه معنای آن لغت به فارسی سلیس گردید.

واژه یاب

واژه یاب

سازنده: واژه یاب قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: گوگل کروم - فایرفاکس حجم: ۰.۶ مگابایت زبان:

 

دیکشنری فارسی انگلیسیاما واژه یاب تنها افزونه ای نیست که چنین خدمت مفیدی را ارائه می دهد؛ « دیکشنری پاپ آپ فارسی انگلیسی» نام برنامه ای دیگر است که سبکی مشابه را دنبال می کند و معانی را به صورت پنجره پاپ آپ در بالای لغت انتخاب شده به نمایش در می آورد. تفاوتی که این افزونه با واژه یاب دارد، نمایش کامل تر معانی لغات است. در متنی که این دیکشنری در برابر شما قرار می دهد، علاوه بر معنی، مثال هایی از نحوه استفاده لغت در جملات مختلف نیز درج می شود. «دیکشنری پاپ آپ فارسی انگلیسی» تنها محدود به ترجمه لغات انگلیسی به فارسی نمی شود، و می تواند بر خلاف افزونه واژه یاب، معانی فارسی به انگلیسی را نیز به نمایش در آورد.

دیکشنری پاپ آپ فارسی انگلیسی

دیکشنری پاپ آپ فارسی انگلیسی

سازنده: farsidics.com قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: گوگل کروم حجم: ۰.۳ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    خــــــــــــــــیلی خوبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی