ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

دومین تایید برای خبر هفته قبل: گوگل در فکر پرتاب ۱۸۰ ماهواره و ارائه سرویس جهانی اینترنت

هفته گذشته بود که خبر از تلاش گوگل و فیسبوک برای گسترش دسترسی به اینترنت با استفاده از ماهواره ها دادیم. آن زمان دیگران مشغول پوشش خبرهای لو رفتن این گجت و آن گجت بودند ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۳

هفته گذشته بود که خبر از تلاش گوگل و فیسبوک برای گسترش دسترسی به اینترنت با استفاده از ماهواره ها دادیم. آن زمان دیگران مشغول پوشش خبرهای لو رفتن این گجت و آن گجت بودند ولی حالا دومین تایید بر این امر از راه رسیده و توجه ها را به خود جلب کرده. آیا واقعا گوگل در فکر برپایی سرویس جهانی اینترنت ماهواره ای است؟

وال استریت ژورنال بعد از وبسایت اینفورمیشن به این موضوع توجه نشان داده و خبر از نقشه ۱ میلیارد دلاری گوگل برای ارسال ۱۸۰ ماهواره به فضا می دهد. منابع WSJ می گویند گوگل در یکی از مدارهای پایین دور زمین که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، این طرح را پیاده خواهد کرد ولی در آینده امکان استفاده از مدارهای بالاتر وجود دارد.

گوگل طبق خبر هفته گذشته در حال استخدام نیروهای جدید از شرکت های سازنده ماهواره است و می خواهد چشم انداز اینترنت ماهواره ای را تا پیاده سازی کامل آن دنبال نماید. گویا این پروژه زیر نظر گرگ وایلر (Greg Wyler) اجرا می شود که از موسسین استارت آپ ماهواره ای O3b Networks است. گوگل از قبل در O3b سرمایه گذاری کرده بود، شرکتی که ماهواره های ۶۸۰ کیلوگرمی می سازد.

اما طبق شنیده های WSJ ماهواره های مد نظر گوگل ۱۱۵ کیلوگرم وزن خواهند داشت و هزینه ارسال آنها به فضا می تواند تا ۳ میلیارد دلار افزایش یابد زیرا گوگل علاقمند به دستکاری و بهینه سازی شبکه و ماهواره ها برای رساندن اینترنت به نقاط محروم دنیا است. طبق گفته های یکی از مشاورین صنعت هوافضا، آقای تیم فرار، گوگل با استفاده از تکنولوژی های مختلف خود از جمله پروژه لون، پهپادها و ترکیب آنها با ماهواره ها، لشگر سخت افزاری مناسب برای تامین اینترنت جهانی را خواهد داشت و گستره ای از زیر نظرش پنهان نخواهد ماند.

گوگل به دنبال استفاده از ۱۸۰ ماهواره  با وزن تقریبا۱۵۰ کیلوگرم است.

یکی از سخنگویان گوگل در گفتگو با وال استریت ژورنال از اهداف بشردوستان گوگل می گوید: "اتصال به اینترنت به شکل محسوسی کیفیت زندگی مردم را بالا می برد. هنوز دو سوم مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند." اما در عین حال برای این اقدام دلایل مالی نیز وجود دارد، زیرا گسترش کاربران اینترنت به معنای افزایش حوزه نفوذ گوگل و بالا رفتن درآمدهای تبلیغاتی آن است.

سال های آینده، هیجان دنیای تکنولوژی از این هم فراتر خواهد رفت. گجت ها و دیگر محصولاتی که ما در دست می گیریم و شیفته شان می شویم، تنها طلایه سپاه تکنولوژی هستند. اما هرگز نباید زیرساخت ها را فراموش کرد. شرکت های چند ملیتی بزرگ مانند گوگل در فکر محکم کردن جای پای خود در این حوزه هستند و استارت آپ های مرتبط را یکی یکی می بلعند. باید دید چه موقع تایید پروژه فیسبوک در این زمینه، از راه می رسد. مارک زاکربرگ بی کار نخواهد نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    امیدوارم موفق باشین

  • TROOL
    TROOL | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    یعنی رایگانه؟

  • TROOL
    TROOL | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    همچنین در اقدامی کره شمالی و کوبا هم به همچنین سرنوشتی دچار شدند و با ما ابراز همدردی کردند

  • TROOL
    TROOL | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    گول نخوریدا بدبختا بااینا میخوان ازتون جاسوسی کنن بیان خودم ۲مگ بهتون میدم

  • TROOL
    TROOL | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    چقد خوب.فقط راجبه مناطق محروم حرف زده شد راجبه مناطق خیلی محروم مثل بعض از کشورا که اگه بیاد هم سعی میکنن چوب لا چرخش کنن چیزی نگفتن؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی