ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ سیستم عامل تایزن را برای تلویزیون های هوشمند آماده می کند

روز گذشته سامسونگ یک بسته نرم افزاری برای توسعه دهندگان ارائه کرد که در آن مشخص شده بود شرکت کره ای سیستم عامل متن باز تایزن را نه تنها برای محصولات پوشیدنی و تلفن های هوشمند، ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۷

روز گذشته سامسونگ یک بسته نرم افزاری برای توسعه دهندگان ارائه کرد که در آن مشخص شده بود شرکت کره ای سیستم عامل متن باز تایزن را نه تنها برای محصولات پوشیدنی و تلفن های هوشمند، بلکه برای تلویزیون های هوشمند هم ارائه خواهد کرد و پس از آن در کنفرانس توسعه دهندگان تایزن روز گذشته در سانفرانسیسکو، این شرکت از اولین نمونه تلویزیون هوشمند مجهز به سیستم عامل تایزن پرده برداشت.

نکته جالبی که در این تلویزیون به چشم می آید، صفحه نمایش منحنی آن است. البته نسخه تایزن نصب شده در آن مراحل ابتدایی خود را طی می کند و به احتمال خیلی زیاد، نسخه نهایی تفاوت های بسیاری با نمونه نمایش داده شده خواهد داشت.

در سمت چپ تلویزیون های هوشمند تایزن ما یک "نوار اصلی کنترل" می بینیم که مهم ترین بخش ها مانند پخش تلویزیون، عکس و ویدیو، موسیقی، اپلیکیشن ها و غیره در آنجا قرار دارند. در کنار نوار اصلی یک "نوار پویا" وجود دارد که نسبت به هر اپلیکیشن یا صفحه اجرایی، تغییر می کند. در قسمت موسیقی لیست آلبوم ها و منابع پخش موسیقی را داریم. به نظر می رسد تایزن پخش به صورت استریم را هم پشتیبانی کند اما هیچ اپلیکیشنی دال بر این موضوع دیده نشده. به لطف فضای ابری تایزن به نام CloudBox شما می توانید فایل های خود را به صورت آنلاین در آنجا ذخیره کنید.

عبور و مرور در بین اپلیکیشن ها و منوها، و انتخاب آنها به وسیله یک کنترل از راه دور استاندارد یا وسیله ای شبیه به چوب جادویی انجام می شود و به شما حسی مانند استفاده از موس را منتقل می کند. نکته ای که پلتفرم تایزن را خاص می کند، پشتیبانی از ریموت کنترل آنلاین به وسیله تلفن همراه شماست. برای فعال سازی فقط لازم است آدرس اینترنتی منحصر به تلویزیون خود را در تلفن وارد یا بارکد آن را اسکن کنید. بلافاصله دکمه های مربوط به صدا و کانال های تلویزیون در تلفن ظاهر می شوند. همچنین به وسیله کیبورد تلفن امکان تایپ در تلویزیون را نیز خواهید داشت.

SONY DSC

طبیعتا به دلیل تازگی این سیستم عامل ما اپلیکیشن های زیادی نمی بینیم. اما مرورگر آن به خوبی از پس اپلیکیشن های تحت وب بر می آمد. عملکرد آن هم طی مدت کوتاهی که در کنفرانس به نمایش گذاشته شد نسبتا خوب بود ولی به هر حال باید به انتظار بنشینیم تا نسخه نهایی تایزن تلویزیون عرضه شود. معاون اجرایی سامسونگ آقای دانگ-دیوک چوی در طی این کنفرانس اعلام کرد که پلتفرم تایزن تلویزیون هوشمند به صورت یک سیستم عامل بسیار سازگار با وب طراحی شده و در اجرای اپلیکیشن های تحت وب استاندارد که با HTML5 یا جاوا اسکریپت نوشته شده هیچ مشکلی نخواهد داشت.

از آنجایی که تایزن یک سیستم عامل متن باز است، سامسونگ خطاب به دیگر تولید کنددگان تلویزیون اعلام کرد که قادر خواهند بود از این سیستم عامل به رایگان استفاده کنند. در حال حاضر هیچ تاریخی برای عرضه این تلویزیون های هوشمند با سیستم عامل تایزن اعلام نشده اما طبق گفته آقای چوی "خیلی زود" در فروشگاه ها عرضه خواهند شد.

در ادامه مطلب تصاویر بیشتر از این تلویزیون هوشمند منحی با سیستم عامل تایزن را می توانید ببینید.

tizentv01

tizentv02

tizentv03

 

tizentv04

tizentv05

tizentv06

tizentv07

tizentv08

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • sepi
    sepi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۳

    واسه ی سری 6 سامی هم میاد این سیستم عامل ؟

  • پوریا
    پوریا | ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

    سامسونگ خیلی سیاست کثیفی رو پیش گرفته اول به واسطه ی آندروید خودش رو تو دیوایس های همراه جا انداخت و حالا می خواد پلتفرم اختصاصی خودش رو اراءه بده و از گوگل جدا شه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی