ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل کامپیوتر آی مک imac apple
تکنولوژی

اپل در فکر ساخت آی مک های رتینا

اگرچه اپل چند روز و در همایش WWDC هیچ محصول سخت افزاری جدیدی را معرفی نکرد، اما شواهد حکایت از آن دارند که در ماه های پیش روی، طرفداران اپل با سورپرایز های بسیاری از ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۶

اگرچه اپل چند روز و در همایش WWDC هیچ محصول سخت افزاری جدیدی را معرفی نکرد، اما شواهد حکایت از آن دارند که در ماه های پیش روی، طرفداران اپل با سورپرایز های بسیاری از سمت تیم کوک و یارانش مواجه خواهند شد.

پیش از این تقریبا معرفی آیفون و آیپد جدید در شهریور ماه قطعی گشته بود، اما امروز یکی از توسعه دهندگان ریز بین، پس از دانلود نسخه ابتدایی سیستم عامل یوسیمیتی، با گشت و گذار در کد های آن متوجه شد که این نرم افزار قرار است iMac هایی با رزولوشن ۶۴۰۰ × ۳۶۰۰ ، ۵۷۶۰ × ۳۲۴۰ و ۴۰۹۶ × ۲۳۰۴ را پشتیبانی نماید.

خانواده کامپیوتر های بدون کیس اپل که iMac نامیده می شوند در حال حاضر یک نسخه ۲۱.۵ اینچی با کیفیت ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ و یک نسخه ۲۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل را شامل می شود. این محصولات همین حالا هم با چگالی ۱۰۰ پیکسل در هر اینچ، یکی از بهترین کیفیت های ممکن را به کاربر خود ارائه می دهند. نمایشگر این محصولات هنگامی که در فاصله ای بالغ بر ۷۰ سانتی متری چشم قرار گیرد، به قدری با کیفیت است که کاربر به هیچ وجه نمی تواند پیکسل ها را از یکدیگر تشخیص دهد.

برای اینکه مقایسه بهتری داشته باشیم، باید اشاره کنیم که مک بوک پرو های رتینا از چگالی ۲۲۰ پیکسل در هر اینچ بهره می برند و چشم انسان زمانی که در فاصله حدود ۳۵ سانتی متری آن ها قرار بگیرد، قدرت تفکیک بین پیکسل ها را از دست می دهد. به هر ترتیب اگر اپل قصد داشته باشد چگالی نمایشگر آی مک های ۲۰۱۴ را به 220 ppi برساند، آنگاه این محصولات مجبور هستند تا از رزولوشنی نزدیک به 4K پشتیبانی نمایند.

به نظر شما آیا امسال علاوه بر آی مک های رتینا، شاهد مک بوک ایر رتینا نیز خواهیم بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    به نظرم بی رقیب ترین محصول اپل آی مک هستش

  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    همیشه دوست داشتم ی آی مک داشته باشم ولی جیبم اصلش دلش راضی نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی