ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری دوگانه
تکنولوژی

همکاری فورد و سامسونگ برای ساخت نسل جدید باتری خودروها

در رویداد مشترک فورد و سامسونگ در سانفرانسیسکو، این دو شرکت از جدیدترین دستاور شان در زمینه باتری خودروهای سبک و سنگین رونمایی کردند. این باتری از دو قسمت تشکیل شده و بخشی از آن لیتیوم یونی ...

آرمان حسینی
نوشته شده توسط آرمان حسینی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۷:۲۵

در رویداد مشترک فورد و سامسونگ در سانفرانسیسکو، این دو شرکت از جدیدترین دستاور شان در زمینه باتری خودروهای سبک و سنگین رونمایی کردند. این باتری از دو قسمت تشکیل شده و بخشی از آن لیتیوم یونی (lithium-ion) و بخشی دیگر اسیدی (lead-acid) است.  این دو کمپانی مدعی هستند با کمک نوآوری آنها، کارایی باتری های اسیدی افزایش خواهد یافت و به عبارت بهتر عمر این باتری ها بالا می رود.

یکی از مدیران بخش توسعه محصولات فورد در رابطه با این باتری ها گفت: "در حال حاضر خودروها از سیستم Start-stop (خودرو با سنسورهایی که بر روی آن قرار گرفته، به صورت خودکار زمان های توقف را تشخیص می دهد و موتور را خاموش می کند) استفاده می کنند و همین شروع به کار مجدد باتری باعث می شود کارایی و عمر آنها پایین بیاید. با روش جدید نه تنها کارایی باتری بالا خواهد رفت، بلکه مصرف سوخت نیز بهینه تر خواهد شد."

باتری

همچنین مدیران فورد اعلام کرده اند که در 70% خودروهای تولیدی آنها از سیستم Start-stop استفاده شده و در تمامی آنها (به غیر از خودروهای هیبریدی) می توان این باتری های دوگانه را جایگزین کرد. در کنار این باتری ها، از نسل جدیدی با نام باتری های فوق سبک (ultra-lightweight) هم صحبت به میان آمد اما چیزی در معرض عموم قرار نگرفت. به گفته فورد و سامسونگ این باتری ها تا 40% سبکتر از باتری ها هیبریدی نیکل و متال (nickel-metal-hydride) هستند.

از جمله ویژگی‌های خوب این باتری ها این است که می توان آن را در هر قسمتی از خودرو (زیر صندلی سرنشینان، محفظه تایر یدکی و حتی کنسول میانی) جای داد. این دو کمپانی امیدوار هستند با نسل جدید باتری ها، از وزن خودروها بکاهند و آنها را با باتری های اسیدی جایگزین کنند. این باتری های فوق سبک فعلا در مرحله تست و بررسی هستند و انتظار داریم که به زودی آنها را در خودروهای نسل جدید ببینیم.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    همون چیزهاییه که سامسونگ از روشون کپی میکنه و به دادگاه کشیده میشه !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی