ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل نوین نانوایی های جهان، با طراحی های مدرن و چشمگیر [گالری]

آیا چیزی آشنا تر و عادی تر از نان در زندگی ما وجود دارد؟ مسلما خیر، ولی همین نان عادی می تواند لوکس هم باشد. بسیاری از ما عاشق برش های سفید و تازه نان ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۴

آیا چیزی آشنا تر و عادی تر از نان در زندگی ما وجود دارد؟ مسلما خیر، ولی همین نان عادی می تواند لوکس هم باشد. بسیاری از ما عاشق برش های سفید و تازه نان هستیم. همه جا دنبال نان های تازه ی خوش پخت با مواد طبیعی ودانه های اصیل گندم با کشت ارگانیگ می گردیم. آنهایی که به مزه خوب و سلامت نان اهمیت می دهند، حاضرند بهای کیفیت را هم بپردازند واین کیفیتی که مردم خواستار آن هستند باعث افزایش قیمت می شود، بنابراین لزوم طراحی خوب نانوایی ها هم اهمیت پیدا می کند.

مردم این سوال را از خود می پرسند: چرا باید نانی را که اینچنین فوق العاده و سالم است از یک نانوایی با ظاهر کثیف و وحشتناک بخرم؟ چیزی که ما در کشورمان زیاد می بینیم. محصولات مصرفی خانگی دلچسب و عالی هستند، اما آیا لزومی دارد که محیط اطراف شان هم طراحی "خانگی" داشته باشد؟ خیر.

bread

امروزه در سرتاسر دنیا نانوایی هایی با طراحی های جالب می بینیم که روز به روز هم به آنها اضافه می شود. تصاویر این گالری نمونه هایی از نانوایی هایی زیبا در سرتاسر دنیا است که حداقل های زیبایی بصری را رعایت کرده اند. این تصاویر به کمک تعداد زیادی از مردمِ سرتاسر دنیا  گرد آوری شده.

اگر نان ها و سایر محصولات ارائه شده در این فروشگاه ها به خوبی معماری داخلی آنها باشند، می توان روی هر کسی به عنوان یک طرفدار واقعی محصولاتشان حساب باز کرد! برای آشنایی با نانوایی و شیرینی فروشی هایی با طراحی های عالی از سرتاسر دنیا، ادامه این مطلب دیجیاتو را از دست ندهید.

Praktik Hotels، بارسلونا، اسپانیا

p_bakery-digiato (1)

گروه "هتل های پرکتیک" برای خلق آخرین هتل شان به نام "نانوایی پرکتیک" در بارسلونا، باز هم به سراغ طراح زبردستشان "لازارو روزا ویولَن" رفتند. نانوایی پرکتیک یک هتل 74 خوابه است و انتخاب نام نانوایی نه تنها یک نام تجاری هوشمندانه است، بلکه نشان می دهد نان روح واقعی جاری در هتل نیز هست.

p_bakery-digiato (2)

"فورن بالارد" در مجموعه نانوایی پرکتیک توسط «آنا بلزولا» (Anna Bellsolà) گردانده می شود و دومین نسل از نانوایان خانوادگی است که به خاطر حرفه ای بودن خود در منطقه ی ساحلی طبقه کارگر در بارسلونتا شناخته شده هستند.

p_bakery-digiato (3)

هتل به مهمانانش با عطر و بوی نان تازه که در لابی پیچیده شده، خوش آمد می گوید و حس حضور در خانه، میهمانان را فرا می گیرد. به خاطر اشراف کامل مهمانان به همه جای نانوایی جذابیت بصری لابی افزایش یافته است.

طراحی داخلی نانوایی نسبتا پر آب و تاب است، یک اجاق نه چندان کوچک در گوشه ی کافه قرار دارد و نانوایی همان حال و هوای فضای شهری که مردمش در طول روز به آن رفت و آمد می کنند را دارد. نانوایی، لابی، و کافه فضایی مقبره مانند دارند، مانند همان فضای سرد و خالی که هنوز هم در اکثر هتل ها مرسوم است.

p_bakery-digiato (4)

مثل همیشه، ما خطوط صاف و سطوح طرح دار و ترکیب بندی تک رنگ مینیمال را می پسندیم و البته عاشق نان و نانوایی هستیم. اصلا کسی هست که نان را دوست نداشته باشد؟


 

 Blé، تسالونیکی، یونان

ble4

"نانوایی  بیلی"(به فرانسوی گندم) واقع در تسالونیکی در کشور یونان نانوایی بعدی است که توسط معماران مینیمال  "کلودیو سیلوسترین و جولیانا ساماسو" واقع در میلان و لندن طراحی شده است. این نانوایی که از ماده ای کاه گل مانند متشکل از خاک رس سفید و شن و ماسه و ساقه های نی ساخته شده، بزرگترین اجاق غول پیکر چوبی در جهان به بلندی 12 متر را دارد!

hnaa20120410

ble

ساختمان چهار طبقه بل شامل شیرینی فروشی، نانوایی، اغذیه فروشی و کافه است.

ble1

ble3


 

Electra، ادسا، یونان

edessa1

یکی دیگر از نانوایی های جالب توجه در شمال یونان با فاصله ای دوساعته از "دسالونیکی" در شهری به نام "اِدِسا" قرار دارد. این فروشگاه که نانوایی مرکزی الکترا است، از طراحی حاکم بر فروشگاه های زنجیره ای نانوایی الکترا پیروی می کند که به صورت خانوادگی گردانده می شوند.

این طراحی باز و مینیمال توسط استودیوی Studioprototype Architects واقع در ادسا انجام شده و به بهبود ظاهری این فضای کوچک 35 متر مربعی در یک تقاطع شلوغ کمک شایانی کرده است.

edessa

فضای بزرگی برای نشستن در بیرون این نانوایی تعبیه شده و دیوار های شیشه ای فضای داخل و خارج را به یکدیگر پیوند می دهند. مبلمان این فضا از برند  "Xavier Pauchard" و نورپردازی ها از برند "Tom Dixon" انتخاب شده اند.


 

VyTA Boulangerie Italiana، تورین، ایتالیا

vyta-digiato (1)

در ایتالیا درام هرگز به پایان نمیرسد، حتی در یک نانوایی. نانوایی "ویتا بولنگری" طراحی شده توسط معمار رمی «دنیلا کولی»، در کانون زندگی پر مشغله شهری، یعنی ایستگاه قطار «پورتا نووا» در شهر «تورین» واقع شده. کنتراست بین چوب های بلوط روشن و سطوح پلیمری تیره فروشگاه بیشتر شبیه یک بوتیک فشن آخرین مدل یا یک کافه است تا یک نانوایی سنتی آن هم با مواد تشکیل دهنده طبیعی.

vyta-digiato (3)

با این حال نانوایی با کانتر بزرگ L شکلش و هود بزرگی از جنس چوب بلوط روی ویترین شیرینی به همراه تزئینات شش ضلعی کندو مانند، محیطی بسیار جذاب است. ویتا بولنگری فروشگاه هایی هم در رم، میلان، تورین، ناپلس دارد.


 

Princi، میلان، ایتالیا

princi

البته که میلان، محل ظهور نانوایی های طراحی شده به سبک دراماتیک است. "پرینسی" هم توسط "کلادیو سیلوسترین" طراحی شده و نان هایی ارگانیک و همچنین خوراکی هایی تهیه شده از دستورهای غذایی سنتی را ارائه می کند. این فروشگاه 24 ساعت شبانه روز و حتی تعطیلات رسمی هم باز است.

صاحب این فروشگاه «روکو پرینسی» اولین نانوایی اش را در سال 1986 گشود. او در حال حاضر صاحب چهار فروشگاه در میلان و یکی هم در سوهوی لندن است.


 

 Joseph – Brot vom Pheinsten، وین، اتریش

joseph

در وین اتریش، بهترین جایی که دوستداران نان های ارگانیک می روند، "جوزف - بروت فوم فِستِن" است (به معنی جوزف - بهترین نان)، که در منطقه 1 نگلگراسه 9 واقع شده است.

joseph1

این اولین فروشگاه خرده فروشی صاحب آن، آقای «جوزف ویکَپت» و استاد نانوایش «فردریک پوتوکنیک» است. قبلا هم محصولات آنها در بهترین کافه رستوران و مغازه های شهرقابل تهیه بود. مشاور طراحی و گرافیک و هویت بصری این فروشگاه «مارتین دووراک» بوده.

joseph2


 

Baker D. Chirico، ملبورن، استرالیا

carlton

اگر در ملبورن استرالیا دنبال نان های شگفت آور و طراحی شیک نانوایی هستید فقط دو فروشگاه شما را راضی خواهد کرد، که هر دوی آنها هم متعلق به «دنیل چیریکو» است. دومین فروشگاه بیکرD چیریکو در "کارلتون" بر خلاف اولین فروشگاهش در نزدیکی "سنت کیلدا"، هیچ دستگاه قهوه یا اغذیه فروشی یا سایر خوراکی های متفرقه را ندارد.

carlto

اینجا همه چیز درباره ی نان است، و البته در مورد طراحی؛ ورق های چوب با انحناهای شگفت آورشان نور و گرما را به این فضای کوچک تزریق می کنند. خالق این فضا "استودیو مارچ" است.

baker


 

 Bécasse Bakery، سیدنی، استرالیا

becasse

"بکاسه"، نانوایی شیکی است که با الهام از طرح های فرانسوی در مرکز خرید «وست فیلد» در سیدنی استرالیا ساخته شده.

نانوایی بخشی از مجموعه موسساتی است که همه در طبقه پنجم این مرکز خرید قرار گرفته اند و متعلق به «جاستین نورث» و «جورجیا نورث» هستند؛ مواردی شامل رستوران، فروشگاه، مدرسه ی آشپزی "کوارتر تونی وان " و همچنین رستوران و نانوایی بکاسه.

nLYqbCBH6eOltR-640m

نانوایی توسط گروه طراحی "میما دیزاین" به سرپرستی «مارک مک کونل» و «میشلاین لی یو فو» واقع در سیدنی طراحی شده.


 

Panscape Bakery، کیوتو، ژاپن

panscap

در کیوتو ژاپن نانوایی "پنسکیپ" ظاهر جدیدی از یک نانوایی مدرن را ارائه می کند. این نانوایی در فضای خیلی کوچکی به اندازه تنها 26 متر مربع ساخته شده و با سبک مینیمال و ساده ای که ژاپنی ها در آن استادند، بسیار تمیز و براق به نظر می رسد. با این حال با استفاده از حجم زیادی از سیمان و آلومینیوم به علاوه کلی چوب،  فضا حس استحکام و قدرت را نیز منتقل می کند.

طرح اولیه، معماری، و طراحی داخلی از یکی از معمارانِ گروه "هیروکی کاواتا" آقای «نینکی پن» ساکن "اوزاکا" است.

japann


 

Komsufirin، استانبول، ترکیه

turkey-digiato (1)

" کومسوفیرین"، در عمر کمتر از پنج سالش توانسته 60 فروشگاه در ترکیه افتتاح کند. فروشگاه فوق عمدتا محصولات از پیش پخته شده را عرضه می کند، بنابراین یک فروشگاه تولید کننده محسوب نمی شود. اما به خاطر سبک مینیمال و تمیزی که توسط گروه "اتوبان" واقع در استانبول باز طراحی شده، واقعا دوست داشتنی است.

turkey-digiato (3)

نام فروشگاه "اجاقی در همسایگی" ترجمه می شود. و سرپرستان اتوبان، «سیحان اوزدمیر» و «صفر کاگلار» از چوب بلوط طبیعی و کاشی های سفید برای آفریدن محیطی مدرن و دلباز به عنوان پس زمینه ای برای روند سنتی پخت و پز استفاده کرده اند.

turkey-digiato (2)

کومسوفیرین توسط گروه "دوروک" گردانده می شود و با سرعت نفس گیری در حال رشد است. هدف آنها ایجاد 1000 فروشگاه تا سال 2020 است.


 

نانوایی Helsinki، اوزاکا، ژاپن

helsinkibakery

شاید فکر کنید "نانوایی هلسینکی" باید در فنلاند باشد، اما نه، این یکی در اوزاکا، در بازار بزرگ سه ساله "Hankyu Nishinomiya Gardens" قرار دارد. و نه تنها اسم فروشگاه، بلکه طراحی اش با رنگ ها و فضای روشن و استفاده از چوب طبیعی، ارتباطی مستقیم با فنلاند برقرار می کند.

طراح ژاپنی الاصل این فروشگاه «آریهیرو میاکه» که هم اکنون ساکن هلسینکی فنلاند است، تحصیلاتش را در ژاپن و فنلاند به اتمام رسانده. سادگی و سلامت و طبیعی بودن شعار این نانوایی هستند و این طراحی اسکاندیناویایی خیلی خوب این مفاهیم را منتقل می کند.


 

نانوایی Lagkagehuset، کپنهاک، دانمارک

نام "لاگیج یوسِت" به معنی "خانه پای" است. اینجا که مسلما شبیه فضای یک پای فروشی خانگی نیست، توسط "اسپیس کپنهاگن" طراحی شده.

denmark

سرپرستان نانوایی «استین اسکالبَک» و«اوله کریستافرسن» تا سالهای 1990 به صورت مستقلی نانوایی داشتند، اما در سال 2008 موفقیت شان را با هم ترکیب کردند و لاگیج یوست را آغاز کردند که هم اکنون 18 شعبه در دانمارک دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • سپیده
    سپیده | ۱ مهر ۱۳۹۴

    من دارم یه نانوایی صنعتی به همین سبک و سیاق ایجاد میکنم،ممکنه در نامگذاریش پیشنهاداتی به من بدهید...متشکرم.

    • عسکری
      عسکری | ۵ آبان ۱۳۹۴

      ضمن عرض ادب
      بنده هم در زمینه نان در حال فعالیت هستم در صورت تمایل آدرس میل خدمت شما .

  • خاص
    خاص | ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

    با سلام متاسفم برای کسانی را که نان صنعتی میخان....نان صنعتی کلأ شیمیاییه....شما سری به روستاهای ایرن بزنید و ببینید کدامش باد کرده است؟ نان داغ را با چح چح و به به میخورید و آرزوی نان بیات صنعتی را میکنید؟...چرا مصرف نان در کشور ما زیاده؟ ...میدونین یا نه؟...چرا مصرف آب در ایران زیاده...؟ میدونین یا نه؟...خب خلاصه وار میگم..بعلت گرانی در ایران نان 20تا60رصد مشترک غذای ما را تشکیل میدهد...مثلن آبگوشت...چرا؟...برای اینکه شکم پر کن است...خارجی ها اصولن نان نمیخورن...ویا حداکثر 5 در صد میخورن...وبجای نان گوشت میخورن....گوشت برای اونا ارزان است....لان دولت دارد یواش یواش.. نانهای سنتی رو جمع میکند...دیگه از سنگک خبری نخواهد بود ...دیگه از نان داغ وتازه و برشته خبری نخواهد بود...اولای پرداخت یارانه کیفیت نان بالا رفت طوری که یه ذره از نانها بعنوان نان خشکه نمیماند...در مورد آب اولن خارجیها آب نمیخورن یا فقط آب معدنی اصل(نه آبی را که ایرانیها صاف وشفاف سازی میکنن و به اسم آب معدنی میفروشن ) ویا ابمیوه ویا آبجو و شراب میخورن...طهارت هم نمیگیرند..ما مسلمانیم ...طهارت میکنیم ...غسل میکنیم...آبمیوه گران است و بجاش آب میخوریم... کارواش گران است..و...و...همینه که مصرف آب بالاست...دولت ما همیشه مصرف بین خود ما و خارجی هارا مقایسه میکند نه شرایط را...میگوید ایرانی ها 4 برابرمیانگین جهانی مثلن نفت مصرف میکن ...چرایش را نمگوید...راه حلی را هم ارایه نمکند...(راه حل زیاد دارد و ساده است ولی هدف دولت این است که با گرانی مثلن اونو مهار کند و کسب در آمد کند دولت ما پولکی است هر جا بری.. از شما پول میخواد )دولت گوشت را ارزان کند اونوقت خواهید دید مصرف نان کلی پایین میاد..از نوشتن خسته شدو ...همیشه فکر کنید ...مطالعه داشته باشید ...با جهان خارج در ارتباط باشید..اطلاعات عمومی خود را بروز کنید..هر چیزی را در شریط مساوی مقایسه کنید..و همیشه این سئوال از خود بکنید...چرا وبه چه علت؟.. کمی جستجو کنید جواب را خواهید یافت...عزت زیاد

  • Mr.Nerd
    Mr.Nerd | ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

    من از بچگی یه همچی ایده ای برای نونوایی داشتم! اگه اون موقع پتنتشو ثبت کرده بودم ، الان دادگاهیشون میکردم !
    :| :v ^_^

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی