ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband
بررسی پوشیدنی

بررسی دیجیاتو: Sony SmartBand؛ مچ بندی برای سلامتی

سونی به عنوان یکی از باتجربه ترین شرکت های تکنولوژی در دنیا، با ورود به هر حوزه ای سعی می کند بینش خاص خود را نیز به همراه بیاورد. ژاپنی ها بر خلاف رقبای کره ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۵

سونی به عنوان یکی از باتجربه ترین شرکت های تکنولوژی در دنیا، با ورود به هر حوزه ای سعی می کند بینش خاص خود را نیز به همراه بیاورد.

ژاپنی ها بر خلاف رقبای کره ای که عاشق قابلیت های رنگارنگ هستند، سادگی را در پیش گرفته اند. این موضوع در طراحی، رابط کاربری و بسیاری دیگر از حوزه های فعالیت سونی قابل مشاهده است.

SmartBand اولین تلاش سونی برای ورود به دنیای مچ بند های سلامتی به حساب می آید. سونی که قبلا با SmartWatch بازار ساعت های هوشمند را تجربه نموده، اکنون می خواهد با محصولی ساده تر، علاقمندان به حوزه سلامت را نیز به سمت خود جلب نماید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا SmartBand را مورد بررسی قرار دهیم و با امکانات آن بیشتر آشنا شویم.

طراحی

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband

SmartBand یک مچ بند سیاه و جذاب است که پس از مدتی به کل فراموش می کنید آن را به دست دارید! نه اشتباه نکنید، جمله قبل نه تنها انتقاد نبود، بلکه به یکی از ویژگی های اصلی SmartBand اشاره داشت. این مچ بند بسیار سبک و منعطف طراحی شده و به همین خاطر به کاربر اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکلی، به صورت شبانه روزی از آن استفاده نماید، بی آنکه احساس کند شیئی اضافه بر روی دستش سنگینی می کند.

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband coree

قلب تپنده این مچ بند هوشمند، قطعه ای کوچک به نام Core است. کلیه سنسور های کنترل سلامت SmartBand، در این قطعه جای داده شده. Core تنها ۷.۸ میلیمتر ضخامت دارد و با وزن ۶ گرم، فوق العاده سبک به حساب می آید. این قطعه کوچک اجزای چندانی ندارد؛ در بخش تحتانی Core ورودی Micro-USB دیده می شود و در کنار آن هم تنها یک دکمه و سه چراغ کوچک LED قرار گرفته.

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband coree

Core محفظه ای ویژه در داخل مچ بند پلاستیکی این محصول دارد و به خوبی در آن قرار می گیرد. پلاستیک به کار رفته از کیفیت مطلوبی برخوردار است و خطوط کجی که بر روی آن نقش بسته، ظاهری جالب به مچ بند بخشیده. SmartBand هنگامی که بخش پردازشگر در داخلش قرار می گیرد، وزنی برابر با ۲۱ گرم پیدا می کند.

SmartBand تنها ۲۱ گرم وزن دارد و به لطف انعطاف بالایش به راحتی بر روی دست قرار می گیرد

سونی مچ بند خود را در رنگ های متفاوتی ارائه کرده که اگر دوست داشته باشید می توانید آنها را جداگانه خریداری نموده و با لباس خود ست کنید؛ به هر حال باید کم کم این واقعیت را بپذریم که تکنولوژی هایی از این دست، قرار است تا بخشی پوشش ما را تشکیل دهند.

SmartBand از استاندارد IP58 برخوردار است و می تواند تا ۳۰ دقیقه در عمر ۱.۵ متری آب شناور باشد و جان سالم به در برد. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید دست های خود را هنگام پوشیدن مچ بند به راحتی بشویید و یا حتی با آن بدون نگرانی به حمام بروید.

 

راه اندازی

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband اکسپریا زد ۲ موبایل سونی xperia z2

بهتر این است که در یک روز تعطیل و بدون هیچ گونه دغدغه ای به راه اندازی SmartBand بپردازید، زیرا با فرآیندی زمان بر مواجه هستید. بر روی کاغذ همه چیز بسیار ساده است، تنها کافی است از طریق NFC مچ بند و تلفن را به یکدیگر متصل کنید تا ارتباط برقرار گردد؛ اما در عمل این چنین نیست و سونی برای برقراری این ارتباط پیش نیازهای زیادی را در نظر گرفته.

راه اندازی SmartBand نیاز به دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی دارد

برای استفاده صحیح از SmartBand نیاز به دانلود ۳ اپلیکیشن مختلف دارید. Lifelog و Smart Connect و SmartBand از جمله برنامه هایی هستند که مچ بند سونی به آنها نیازمند دارد. دانلود کردن سه اپلیکیشن به خودی خود کار دشواری به حساب نمی آید، اما اینجا ایران است و در زمینه تکنولوژی، ساده ترین فرآیند ها می توانند ساعت ها از عمر ما را تلف کنند. اپلیکیشن هایی که به آنها اشاره کردیم تنها بر روی Google Play قرار دارند و دانلود کردن آنها نیاز به انجام ترفند هایی خاص دارد!

پس از دانلود اپلیکیشن ها، می توانید از طریق NFC و یا بلوتوث SmartBand را به دستگاه خود متصل نمایید. سونی ترتیبی داده تا تمام دستگاه های اندرویدی بتوانند به SmartBand متصل شوند. البته دقت داشته باشید که اندروید شما حتما باید نسخه ۴.۴ و یا جدید تر باشد.

 

قابلیت ها

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband

SmartBand یک مچ بند برای کنترل سلامت است و کلیه قابلیت های آن نیز در همین حوزه متمرکز شده. البته سونی امکانات جالبی را برای این مچ بند در نظر گرفته که برخی از آنها می توانند بسیار کاربردی باشند. در ادامه با ویژگی های SmartBand آشنا می شویم:

گام شمار: مچ بند سونی قادر به شمارش خودکار قدم های شما است. بر روی خودکار بودن این قضیه تاکید می کنیم، چرا که مزیتی مثبت است و شما را از فعال و غیر فعال کردن گزینه های اضافه بی نیاز می کند. برای مثال اگر بررسی Gear Fit سامسونگ را خوانده باشید، حتما در جریان هستید که در آن دستگاه کاربر باید هر بار گزینه Pedometer را برای شمارش گام های خود روشن می کرد.

بدون نیاز به هیچ تنظیمی، SmartBand همواره قدم های شما را می شمارد.

SmartBand در دو حالت راه رفتن و یا دویدن گام های شما را می شمارد. طی بررسی خود متوجه شدیم که دستگاه با دقت بسیار بالایی این کار را انجام می دهد و کمتر پیش می آید که قدمی را در شمارش لحاظ نکند. اطلاعاتی که توسط Core جمع آوری می شوند، در اپلیکیشن lifelog به نمایش در می آیند. در محیط این برنامه شما می توانید مسیری که برای پیاده روی طی کرده اید را بر روی نقشه مشاهده کنید و حتی از میزان کالری سوخته شده نیز مطلع گردید.

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband

Night Mode: مچ بند هوشمند سونی قادر به تشخیص این است که کاربر چه زمانی به خواب رفته و چه زمانی از خواب بیدار می شود. این دستگاه اطلاعات را به برنامه Lifelog ارسال می کند و در نتیجه به شما این امکان را می دهد تا مشاهده کنید در روز چند ساعت را به خواب اختصاص داده اید. برای فعال کردن فرآیند تشخیص زمان خواب، نیاز است که دستگاه را در حالت Night Mode قرار دهید، برای این منظور باید دکمه کنار مچ بند را چند ثانیه نگه دارید. البته اگر ساعت خواب مشخصی دارید، در اپلیکیشن Smart Connect می توانید بازه ای زمانی را مشخص نمایید تا طی آن دستگاه به صورت خودکار خود را در حالت Night Mode قرار دهد. شایان ذکر است که با قرار گرفتن مچ بند در این حالت، اعلان ها نیز خاموش می شوند تا هیچ چیز مزاحم خواب شما نباشد.

به کمک این مچ بند در بهترین زمان ممکن از خواب بیدار شوید

بیدار باش: اسمارت بند همچون یک همراه مهربان می تواند شما را از خواب بیدار کند. تنها کافی است در اپلیکیشن Smart Connect بازه زمانی که قصد بیدار شدن در آن را دارید، تعیین نمایید تا سپس مچبند هوشمند سونی، در بهترین زمان ممکن با ویبره ای ملایم شما را از خواب ناز بیدار کند. دستگاه در واقع با تحلیل حرکت در خواب، منتظر زمانی می شود که خواب شما در سبک ترین حالت خواب خود قرار دارید، و دقیقا در این زمان ویبره مچ بند شروع به کار می کند.

unnamed-w600

کنترل موسیقی: شاید باورش سخت باشد، اما این مچ بند با تنها یک دکمه و بدون نمایشگر، قادر به در دست گرفت کنترل موسیقی موبایل شما است. برای این منظور نیاز است تا فرآیند عجیبی توسط کاربر طی شود. ابتدا باید یکبار دکمه دستگاه را فشار دهید و سپس بر روی مچ بند ضربه ای را وارد آورید. یکبار ضربه آهنگ را Play و یا pause می کند، دو ضربه به آهنگ بعدی می رود و در نهایت سه بار ضربه شما را به ابتدای آهنگ در حال پخش می برد.

اعلان ها: اپلیکیشن Smart Connect قادر به ارسال Notification های مختلف به سمت SmartBand است تا این مچ بند با ویبره اش شما را از موضوع مطلع سازد. علاوه بر اطلاع از تماس های دریافتی،  شما می توانید از میان لیست اپلیکیشن های موجود بر روی موبایل، مواردی که دوست دارید اعلان های شان به مچ بند منتقل شوند را انتخاب نمایید.

اعلام گم شدن موبایل: SmartBand هنگامی که فاصله ای بیش از حد با موبایل متصل به آن پیدا کند، شروع به ویبره زدن می نماید. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا اگر تلفن هوشمند خود را در جایی فراموش کرد، به سرعت متوجه موضوع شود و برای یافتن آن اقدام نماید.

 

اپلیکیشن Lifelog

lifelog sony app اپلیکیشن لایف لاگ سونی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، اپلیکیشن Lifelog بخشی است که اطلاعات مچ بند در آن به نمایش در می آید. اما این اپلیکیشن علاوه بر قدم های ثبت شده و کالری سوخته شده، اطلاعات دیگرتان را هم داخل خود ذخیره می کند. در واقع فلسفه سونی در طراحی این برنامه، ارائه گزارشی کامل از نحوه کار کردن شما با تلفن هوشمندتان بوده.

اپلیکیشن لایف لاگ نقش دفترچه خاطرات فعالیت های دیجیتالی شما را ایفا می کند.

Lifelog می تواند بگوید که شما در روز با دستگاه خود چند عکس گرفته اید، چند دقیقه را در اینترنت صرف مرور صفحات وب کرده اید، چند دقیقه فیلم دیده اید، چند دقیقه بازی کرده اید، چند دقیقه در شبکه های اجتماعی بوده اید و در نهایت چند دقیقه مطالعه کرده اید. قابلیت های اشاره شده در Lifelog منحصر به SmartBand نیست و کلیه کاربران اندروید می توانند از آن استفاده نمایند.

 

عمر باتری

IMG_4904

SmartBand SWR10 دارای یک باتری کوچک با ظرفیت ۳۵ میلی آمپر ساعت است. این مچ بند آنقدر کم مصرف است که همین باتری کوچک می تواند شارژی ۵ روزه را در اختیار شما قرار دهد.

برای شارژ دستگاه تنها کافی است تا Core را از طریق کابل Micro-USB به پریز برق و یا پورت کامیپوتر متصل نمایید. ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت، نهایت زمانی است که Core برای رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصد نیاز دارد.

 

جمع بندی

مچ بند هوشمند سونی سلامت Sony Smartband

بر خلاف سامسونگ و Gear Fit، سونی با اسمارت بند تلاش کرده تا مچ بند خود را ساده نگه دارد. ژاپنی ها به طور مشخص بر روی حوزه سلامت تمرکز کرده اند و تلاش شان این بوده که امکانات مربوط به این بخش را با بهترین کیفیت ممکن ارائه نمایند.

SmartBand یک مچ بند ساده و زیبا است که به خوبی بر روی دست شما قرار می گیرد و حضور آن به هیچ وجه باعث اذیت نمی شود. شمارش گام ها، سیستم بیدار باش هوشمند، اطلاع رسانی از اعلان های موبایل و ... از جمله مواردی هستند که با یک هزینه ۱۰۰ دلاری می توانید با مچ بند هوشمند سونی به دست بیاورید.

ساده و زیبا، برای آنهایی که دوست دارند فعالیت های خود را به ثبت رسانند

این مچ بند در مقایسه با رقبایی همچون FiBit Flex و +Nike FuelBand قیمت مناسبی دارد، اما به شدت از نبود یک نمایشگر رنج می برد. اگر قرار باشد مچ بندی بر روی دست قرار گیرد، چه بهتر که حداقل بتوان در آن ساعت را مشاهده نمود و این دقیقا همان نقطه ضعفی است که سونی ترجیح داده در موردش اقدامی نکند.

اگر اهل ورزش هستید، اگر دوست دارید فعایت های خود را ثبت نمایید و در نهایت اگر به یک مچ بند زیبا علاقه مند هستید، Sony SmartBand با تمام قابلیت هایی که به همراه می آورد، گزینه ای مناسب برای این منظور به شمار می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • آناهیتا
    آناهیتا | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

    یه مدتیه که برنامه لایف لاگم یه سری فعالیتهارو نشون نمیده مثل دوچرخه سواری و سوار ماشین شدن و حتی زمانی که با گوشی بازی میکنم یا مسیجامو چک میکنمو اصن محاسبه نمیکنه:(

  • آناهیتا
    آناهیتا | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    باید حتمن تو ستینگش لاگر آن باشه؟

  • آناهیتا
    آناهیتا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    همیشه باید به اینترنت وصل باشه؟

  • آناهیتا
    آناهیتا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    میگم باید همیشه به اینترنت وصل باشیم دیگه ؟واسه این برنامه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی