ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی کوتاه به سخنان وزیر ارشاد درباره تکنولوژی در صبحانه کاری اعضای اتاق بازرگانی

آقای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح در صبحانه کاری اعضای اتاق بازرگانی حضور یافت و در بین صحبت های خود اشارات جالبی هم به مسائل مختلف فرهنگی و تکنولوژیک داشت (جای ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۳

آقای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح در صبحانه کاری اعضای اتاق بازرگانی حضور یافت و در بین صحبت های خود اشارات جالبی هم به مسائل مختلف فرهنگی و تکنولوژیک داشت (جای شکرش باقی است که ایشان دیگر صحبت خاصی از سرعت اینترنت به میان نیاورد، چون خدا می داند برخی بنگاه های سخن پراکنی چه سر و دست ها که برای انتشار این طور صحبت ها نمی شکنند.)

وزیر فرهنگ در بخشی از صحبت های خود با اشاره به رشد تکنولوژی، گفت: "امروزه رسانه های دیجیتال پیشرفت های چشم گیری داشته [اند] و در همین راستا مراکزی چون فناوری رسانه های دیجیتال باید به سمتی حرکت کنند که بخش خصوصی نقش پررنگ تری داشته [باشد] و تفکرات گذشته در این مرکز باید تغییر کند." (روزنامه شرق به نقل از آقای جنتی این جملات را هم منتشر کرده: "در همین مرکز توسعه فناوری های دیجیتال وزارت ارشاد، افرادی هستند که با تفکرهای گذشته زندگی می کنند.")

وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد توجه به بحث فناوری اطلاعات نیز به این نکته اشاره کرد که "به دنبال راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با همکاری مرکز فضای مجازی و وزارت ارتباطات هستیم، تا پهنای باند اینترنت افزایش یابد. در این راستا مقدمات کار انجام شده و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد."

بخش جالب صحبت های آقای جنتی، در مورد برخی واکنش های حذفی به پیشرفت های تکنولوژیک بود. او گفت: "هر فردی باید بتواند در چارچوب قانون حرفش را بزند چرا که امروز شبکه های اجتماعی رشد بسیار خوبی پیدا کرده [اند]، اما ما همچنان درگیر آن هستیم که آیا می توانیم از وایبر و واتس‌اپ استفاده کنیم یا خیر. همین حرف هایی که امروز پیرامون اینترنت مطرح است زمانی درباره فکس نیز مطرح بود. ما در کشور با هر پدیده نو و تازه‌ای ابتدا مخالفت می کنیم، بعد که آن پدیده بر ما غلبه کرد آن را می‌پذیریم. به همین دلیل در این حوزه ها همیشه 20 سال از دنیا عقب تریم."

ما در کشور با هر پدیده نو و تازه‌ای ابتدا مخالفت می کنیم، بعد که آن پدیده بر ما غلبه کرد آن را می‌پذیریم. به همین دلیل در این حوزه ها همیشه 20 سال از دنیا عقب تریم.

او افزود: "پارازیت انداختن روی ماهواره و موبایل امروزه دیگر راهگشا نیست و به زودی ۱۴ ماهواره در ارتفاع پایین تر از ۱۰۰۰ کیلومتری فعالیت خواهند کرد و روی آسمان ایران مستقر خواهند شد. این ماهواره ها به گونه ای عمل می کنند که شبکه های تلویزیونی روی دستگاه های موبایل قابل دریافت خواهند بود. با این اوصاف دیگر پارازیت اندازی سودی ندارد. ما باید به سمتی حرکت کنیم که از شبکه های ماهواره ای به نفع خود استفاده کنیم."

دکتر جنتی همچنین درباره وضعیت فیلترینگ در کشور اعلام نظر کرد و گفت: "ساز و کار فیلترینگ در کشور مشخص است و شورای عالی مجازی حاکم بر این کمیته است من نیز عضوی از این شورا هستم و تلاش می کنم با حفظ حرمت قانونی و توجه به فضای اخلاقی و فرهنگی راهکارهای استفاده درست از فضای اینترنت را به وجود آورم."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • peyman
    peyman | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    متاسفم برای خودم که هر ادمی که متدین هست نه متعهد باید
    بیاد کرسیهای این کشور رو بگیره..

  • هادی
    هادی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    حرف مفت و متهم کردن بقیه درست مثل همیشه .حالا مثلا فیس بوک و وایبر و . . . بدون فیلتر باشن چه لتفاقی میفته که شما همه دغدغه تون آزاد سازی فیس بوک شده بجاش بیا رو نت داخل و زیر ساخت ها رو درست کن

  • امیرعلی
    امیرعلی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    جز حرفم کاری بلدی؟

  • riofarina
    riofarina | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    دقیقا صبحانه کاری یعنی چی؟؟؟؟
    این خودش جزء مواردی هست که کشورهای خارجی باید از ما الگو برداری کنن.
    صبحانه کاری!!!!!!!!!!!!

    • Hamed Khoramyar
      Hamed Khoramyar | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

      لازم به الگو برداری نیست، صبحانه کاری اتفاقا خیلی هم غربی است. اینجا در اروپا بسیار مرسومه و رسم بسیار خوبی هم هست. چون شما مجبور میشید صبح اول وقت برید یه جایی و روز رو با کار شروع کنید و روزکاری خیلی سازنده و با انرژی شروع میشه.

  • joozef
    joozef | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    سایت فیلتر نشه صلواتتتتتتتتت !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی