ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای کامل E3 2014 — قسمت دوم

E3 2014 کمتر از یک ساعت با ما فاصله دارد. تیک تاک ساعت یادآور آن است که ثانیه به ثانیه نزدیک تر می شویم به بزرگ ترین و مهم ترین رویداد گیمینگ سال که آن سوی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۲

E3 2014 کمتر از یک ساعت با ما فاصله دارد. تیک تاک ساعت یادآور آن است که ثانیه به ثانیه نزدیک تر می شویم به بزرگ ترین و مهم ترین رویداد گیمینگ سال که آن سوی دنیا در کانونشن سنتر (Convention Center) لس آنجلس برگزار می شود.

شب گذشته به صورت خلاصه از تاریخ شکل گیری E3 صحبت کردیم و دانستید که پیش از E3، تنها بازی سازهای بزرگ فرصت معرفی بازی خود را در مجامع عمومی بین المللی داشتند و نمایشگاه CES در سال های دور یک طبقه مخصوص تلاش گران این صنعت داشت.

در E3 سال گذشته هنوز اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر نشده بودند و کنفرانس ها محل نبرد بر سر سخت افزارها بودند. اما حالا و با گذشت یک سال، جوش و خروش خود کنسول ها خوابیده و  برای مردم فقط و فقط بازی های با کیفیت برای کنسولی که خریداری کرده اند مهم است. اینجا است که سونی و مایکروسافت وارد می شوند.

پس از عرضه کنسول های نسل هشتم، تنها می شود تایتان فال و Infamous: Second Son را به عنوان بازی های انحصاری نسل بعد معرفی کرد که تفاوت دو کنسول را نشان می دهند. اما تغییر معادلات از امشب کلید خواهد خورد. تعییرات بزرگ و بازی های مهمی که منتظرشان هستیم همگی امشب در یک مکان هستند. از اکس باکس وان 400 دلاری گرفته تا هیلو و آنچارتد برای کنسول های مایکروسافت و سونی.

در حالی که مایکروسافت و سونی آتش دومین نبرد خود را در E3 روشن می کنند، ننیتندو می خواهد اثبات کند که با وجود فروش بد Wii U، هنوز هم در میدان رقابت هست و مهره بزرگ بازار محسوب می شود. عرضه بازی هایی چون "ماریو کارت ۸" و "سوپر اسمش بروز" به همراه معرفی نسخه جدید از سری "لجند آو زِلدا" برای کنسول Wii U می تواند دوباره نینتندو را زنده کند.

از 3 مهره بزرگ تولید کننده کنسول که بگذریم، می رسیم به پلتفرم دوست داشتنی PC. اگرچه با تاخیر خوردن استیم ماشین و موکول شدن آن به سال 2015، بازار خبرهای پی سی اندکی به خواب فرو رفت اما با حضور بازی هایی چون Civilization: Beyond Earth و Fortnite و نقشه های مایکروسافت برای ویندوز فون می توان امیدوار بود که پی سی بازها هم از این کنفرانس ها و در مجموع نمایش راضی باشند.

تکنولوژی واقعیت مجازی را فراموش نکنید. سونی و فیسبوک در حال تبدیل شدن به دو قطب این تکنولوژی هستند و مایکروسافت به سادگی اجازه می دهد شرکت هایی چون آکیلس وی آر و سونی در این زمینه حرفی برای گفتن دیگر کمپانی ها باقی نگذارند. شاید در کنفرانس امسال سونی چیزهای خارق العاده ای از هدست واقعیت مجازی این شرکت که مرفیوس نام دارد بشنویم.

وبسایت دیجیاتو از ساعت 9 امشب و با شروع کنفرانس مایکروسافت تا پایان روز اول کنفرانس ها که برابر با 3 شنبه صبح می شود همراه شما خواهد بود اما پیش از آن نظر شما را به ادامه مطلب و مطالعه این گزارش خواندنی و جذاب در مورد دیده ها، شنیده ها و انتظارات از E3 امسال جلب می کنیم.

مایکروسافت

2014_E3_Microsoft_610x350
زمان شروع کنفرانس: 21:00 - مدت زمان این کنفرانس 2 ساعت و 30 دقیقه خواهد بود.

زمانی که اکس باکس وان معرفی شد، به نظر می رسید مایکروسافت به همه چیز دقت و توجه دارد به جز بازی ها. صحبت مدیران فقط این بود که اکس باکس وان می خواهد در اتاق نشیمن شما پادشاهی کند و مرکز سرگرمی ها باشد که البته بازی بخشی از این سرگرمی بود.

یک سال گذشته و حالا همه چیز تغییر کرده است. مایکروسافت تمرکز خود را روی بازی های ویدیویی بیشتر کرد و سیاست های غلط زیادی را کنار گذاشت. برای اولین بار در این E3 می توانیم مایکروسافت را مقتدر و پیروز میدان ببینیم.

نمایشی از هیلو 5: گاردینز می تواند شور انگیز باشد، اگرچه قرار نیست این بازی زودتر از پاییز سال 2015، یعنی یک سال و نیم دیگر منتشر شود اما حداقل یک تیزر ساده هم می تواند برای طرفداران این بازی تکان دهنده باشد. البته فراموش نکنیم که مایکروسافت حقوق بازی Gears of War را از اپیک گیمز خریداری کرد. یعنی اینکه شایعات عرضه این بازی برای پلی استیشن را رسما باید فراموش کرد و منتظر ماند و دید که استودیو بلک تاسک (Black Tusk) چه در توان دارد.

فورتزا هورایزن 2 و Crackdown 3 از دیگر بازی هایی هستند که نمایش آن ها در کنفرانس احتمالی است. نباید بتلفیلد: هاردلاین و Call of Duty را هم فراموش کرد که به طور قطع یکی از این دو بازی در کنفرانس مایکروسافت نمایش خواهد داشت. اما شاید نمایش Quantum Break از استودیو رمدی، سازنده بازی آلن ویک و مکس پین بتواند برای طرفداران این استودیو و برند اکس باکس شب خارق العاده ای رقم بزند.

2014_E3_EA_610x350
زمان شروع کنفرانس: 23:30 - مدت زمان این کنفرانس مشخص نیست اما احتمالا یک ساعت و نیم خواهد بود.

الکترونیک آرتز امسال حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. معرفی رسمی شماره جدید Mass Effect که آغاز کننده یک سه گانه جدید خواهد بود در این کنفرانس یکی از مهم ترین اخبار کل امشب می تواند باشد اما استودیو Bioware همکاری گسترده ای با این کمپانی دارد. Dragon Age 3 که تا چند ماه دیگر منتشر می شود نیز احتمالا در این کنفرانس حضور آخرش را تجربه خواهد کرد.

آن سوی دنیا و در اروپا، استودیو DICE سخت مشغول تولید بازی های خارق العاده است. Mirror's Edge 2 یا هر آنچه نامش خواهد بود در این کنفرانس نمایش اصلی اش را خواهد داشت. نسخه جدید بتلفیلد هم با پسوند هاردلاین توسط Visceral ساخته شده که اولین نمایش جدی آن را امشب شاهد هستیم. در این بین تنها سرنوشت جنگ ستاره ای یا همان Star Wars مشخص نیست.

اما بخش ورزشی الکترونیک آرتز مانند هر سال دیگری حضور جدی خواهد داشت. فیفا، بسکتبال، فوتبال آمریکایی و ... حداقل 15 الی 20 دقیقه از زمان کنفرانس یک ساعت و نیمه الکترونیک آرتز را در اختیار خواهد گرفت. فیفا امسال روی PC هم از نظر گرافیکی شانه به شانه کنسول های نسل جدید حرکت می کند. البته این ها همه ماجرا نیستند و EA باید چندین سورپرایز کوچک و بزرگ آماده نمایش داشته باشد که ما چیزی از آن ها نمی دانیم.

2014_E3_Ubisoft_610x350
زمان شروع کنفرانس: 02:30 - مدت زمان این کنفرانس مشخص نیست اما احتمالا یک ساعت و نیم خواهد بود.

یوبی سافت امسال کاملا دست پر حاضر خواهد شد. تنها چند روز از عرضه بازی واچ داگز گذشته و فروش این بازی خارق العاده بوده (گرچه مشکلات بزرگی دامن گیر خریداران نسخه PC این بازی بوده) اما همه چیز بر وفق مراد پیش می رود. جزئیات Season Pass بازی واچ داگز که شامل بسته های الحاقی و اضافات بازی است احتمالا در کنفرانس امشب بررسی می شود. البته با وجود موفقیت تجاری این کمپانی طی ماه های اخیر اصلا بعید نیست چند دقیقه ای هم به سخنان مدیر عامل یا مدیران بخش مالی در رابطه با این موفقیت ها گوش دهیم.

The Crew و The Division قطعا امسال باز هم نمایش خواهند داشت. تقریبا بعد از E3 سال گذشته تا به امروز یوبیسافت هیچ چیز دندان گیر و قابل توجهی از این دو بازی که در کنفرانس سال گذشته اش معرفی کرد نشان نداده. حالا فرصت آن رسیده که چیزهای جدیدی ببینیم و بشنویم.

ubisoft

اما این کنفرانس دو قسمت جذاب خواهد داشت. یکی از این دو قسمت مربوط می شود به نمایش فار کرای 4 و Assassin's Creed: Unity. بعد از موفقیت بالای فار کرای 3 در سال 2012، یوبیسافت تصمیم گرفت که این سری را هم به جمع دیگر بازی های موفقی که به طور مرتب ساخته می شوند اضافه کند. سری Assassin's Creed هم که دیگر نیازی به معرفی بیشتر ندارد. یونیتی اولین بار در کنفرانس امشب نمایشی رسمی از گیم پلی خواهد داشت.

اما بخش دوم جذاب این کنفرانس تنها در صورتی به وقوع خواهد پیوست که یوبیسافت از برنامه خود طی 2 سال گذشته پیروی کند. این کمپانی در سال 2012 بازی واچ داگز را نمایش داد و توجه را به سوی خود جلب کرد؛ یک بازی کاملا جدید که می خواهد در سبکی قدم گذارد که بزرگانی چون GTA حضور دارند اما حقیقتا گرافیک در آن نمایش خارق العاده بود. در سال گذشته نیز یوبیسافت The Division را نمایش داد که با استفاده از موتور Snowdrop ساخته می شود. نمایش گرافیکی این بازی هم رسما فک همه را با کف سالن کنفرانس آشنا کرد. امسال نمایش چه بازی ای قرار است چنین توانایی ای در خود داشته باشد؟

2014_E3_Sony_610x350
زمان شروع کنفرانس: 05:30 - مدت زمان این کنفرانس مشخص نیست اما احتمالا دو ساعت الی 2:30 خواهد بود.

پلی استیشن 4 بالاخره قرار است چند انحصاری درست و حسابی در راه داشته باشد. با موکول شدن عرضه بازی The Order: 1886 به سال 2015، این کنسول شدیدا به بازی انحصاری قدرتمند احتیاج دارد تا بتواند آخر سال توان رقابت با مهره هایی که مایکروسافت می چیند داشته باشد. پک هیلو و هورایزن 2 برای اکس باکس وان بازی های جذابی هستند که مخاطبین زیادی را می تواند مشتاق به خرید این کنسول کند. اما سونی در این سوی میدان چه در اختیار دارد؟ با هم مرور می کنیم.

ناتی داگ در حال حاضر 2 بازی برای پلی استیشن 4 می سازد. یکی آنچارتد بعدی که احتمالا نسخه چهارم است و دیگری ریمستر بازی The last of Us. شرط می بندم اگر سونی باز هم بخواهد The Last of Us را در این کنفرانس نشان دهد استقبالی شورانگیز شکل خواهد گرفت اما نمایش کامل از آنچارتد 4 بسیار جذاب تر خواهد بود.

خبر بد این است که نه مدیا مولکول، سازنده LittleBigPlanet و نه thatgamecompany سازندگان بازی جورنی (یکی از منتخبین بهترین بازی سال 2012) در این کنفرانس حضور ندارند و طبیعتا چیز جدیدی برای رونمایی برای پلی استیشن 4 هم ندارند. بازی های فانتزی جایگاه خوبی روی کنسول های سونی از روزگاران قدیم داشته اند اما این دو کمپانی کی می خواهند بازی جدید خودشان را معرفی کنند خدا می داند.

fi08-20_16-20-394_1

اما شایعات اخیر به God of War جدید اشاره دارند. استودیو سانتا مونیکا اخیرا روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته و تعداد زیادی از کارمندانش را هم اخراج کرده. مسلما برخی اتفاقات مانند کنسل شدن پروژه چند میلیون دلاری این استودیو ضربه زیادی به بدنه آن زده. سونی هم طبیعتا انتظار یک بازی با کیفیت و بی نقص از سانتا مونیکا داشته. پس چه چیزی می تواند مطمئن تر از یک God of War جدید با گرافیک خیره کننده برای پلی استیشن 4 باشد؟

شب گذشته وبسایت IGN خبری منتشر کرد که در آن رسما اعلام شده بود پروژه The Last Guardian کنسل شده اما سونی بلافاصله این قصه را تکذیب کرد و در دست تولید بودن این بازی همچنان ادامه دارد. از عذرخواهی IGN که بگذریم، سونی واقعا کی می خواهد این بازی را نمایش دهد؟ چه زمانی می تواند مناسب تر از زمانی باشد که کنسولش نیازمند چنین عناوین بزرگی است؟

جالب اینجا است که بدانید 2-3 سال پیش، کنفرانس های سونی از پیش لو می رفتند و کلا هیچ چیز درون این کمپانی نبود که تا زمان نمایش عمومی در کنفرانس خاصی لو نرفته باشد اما امسال تا به اینجای کار سونی عالی عمل کرده و حتی یک بخش کوچک هم از زمان بندی و برنامه ریزی کنفرانس شان لو نرفته است.

زمان شروع کنفرانس: 20:30 - مدت زمان این کنفرانس مشخص نیست اما احتمالا یک ساعت و نیم خواهد بود.
زمان شروع کنفرانس: 20:30 - مدت زمان این کنفرانس مشخص نیست اما احتمالا یک ساعت و نیم خواهد بود.

وی یو مرده است؟ نینتندو اینگونه فکر نمی کند. با وجود اینکه این کمپانی تمام تلاش خودش را به کار گرفته تا کنسول هایش را محبوب نگه دارد اما پیشرفت بازی های موبایل به ضرر این کمپانی بوده و حتی بازار کنسول های دستی هم دیگر مانند گذشته پر سود نیست. پس باید به فکر استراتژی های جدید و بازی های بیشتر بود، حداقل تا زمانی که عمر این کنسول ها به پایان برسد.

Wii U تا به امروز بازی های خوبی به خود دیده که از جمله آن ها می توان به Super Mario 3D World، پیکمین 3، ماریو کارت 8 و ... اشاره کرد اما این ها برای اینکه یک کنسول در بازار خیلی خوب بفروشد کافی نیستند. بازی هایی که باید خیلی زودتر عرضه می شدند تقریبا یک سال و نیم پس از عرضه کنسول منتشر شده اند که حکم نوش دارو پس از مرگ سهراب را برای یک کنسول بازی دارند.

Super Smash Bros امسال حضور پر رنگی در نمایشگاه خواهد داشت و دعوت شدگان می توانند در مسابقات این بازی شرکت کنند. نینتندو برنامه های خاصی برای غرفه اش در نمایشگاه تدارک دیده اما مهم ترین موضوع کنفرانس از پیش ضبط شده ای است که سه شنبه شب و ساعت 21:30 پخش می شود. احتمالا The Legend of Zelda جدید که برای کنسول Wii U ساخته می شود در این کنفرانس نمایش داده شود و بالاخره مشخص شود عناوینی چون X و بایونتا 2 کجا هستند و کی منتشر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • rasol
    rasol | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    حیف این همه بازی خوب دارن میـــــان ولی من یکی که دیگه پولم نمیرسه سخت افزار مناسب برای اجرای این بازیها رو بگیرم

    • ali.n
      ali.n | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

      ببخشید دوستان اگه بی ربطه........ تو سایت همسایه کاربر "متعصب نباشیدv2" تو بخش نظرات نوشته بود آقای قاسمی با نام کاربری ali.n. مياد تو بخش نظرات و به بقیه جواب میدهد... نميدونم کدوم نظر و جوابم این شبهه رو براش ایجاد کرده هرچی هم سعی کردم تو زومی ثبت نام کنم و جوابش رو بدم نشد.... اینجا ميگم چون خودش احتمالا اینجا هم رد میشه.... این نام کاربری خودمه و با این نام مدت زیادیه که تو سایت های ديگه هم فعالم مثل اکسپریان پس تهمت نزن

    • DIGITAL DUST
      DIGITAL DUST | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

      دقیقا :(

    • محمد اميركنعاني
      محمد اميركنعاني | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

      حرف دلمو گفتي اخ اخ اخ ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی